A virtuális terápia segíthet a depresszióval küzdőknek
Javíthatja a depressziósok állapotát egy új virtuális terápia, amelynek lényege, hogy a páciens saját magát vigasztalja meg két online alteregója révén - állítják szakemberek a British Journal of Psychiatry Open című folyóiratban közölt tanulmányukban.
A University College London, a katalán Institució Catalana de Recerca i Estudis Avancats (ICREA) és a Barcelonai Egyetem kutatói most először tesztelték a technológiát mentális egészségi problémákkal küzdő páciensek bevonásával. A vizsgálat 15 páciens, tíz nő és öt férfi részvételével készült, akik depresszió miatt álltak kezelés alatt. Az alanyok fejére headsetet helyeztek, amely először a felnőtt online alteregójukat (avatár) vetítette ki egy virtuális tükörbe. A páciensektől azt kérték, hogy mentálisan azonosuljanak az avatárral, amely pontosan lemásolta a mozgásukat - írta a BBC News.
Ezután megjelent a tükörben egy síró gyerek alakja, és az alanyok azt a feladatot kapták, hogy próbálják meg lenyugtatni a kicsit. A páciensek azt mondták a gyereknek, hogy idézzen fel egy boldog emléket és gondoljon valakire, aki szereti őt. Ezután a szakemberek kicserélték a headsetet és a páciensek immár a kisgyerek "testében" tértek vissza a virtuális valóságba, ahol visszahallották saját megnyugtató szavaikat.
A tanulmányt vezető Chris Brewin szerint az eredmények nagyon ígéretesek és az alanyok "rendkívül erőteljesnek" írták le az élményt. A 23 és 61 éves kor közötti 15 páciens közül kilencnél csökkent a depresszió mértéke egy hónappal a próba után, és a kilencből négyen számoltak be "a depresszió súlyosságának klinikailag jelentős mértékű csökkenéséről". A maradék hat páciens nem észlelt változást.
Egy avatáros "kezelés" hossza 45 perc, és az alanyoknak három ilyen élményben volt részük. Brewin úgy véli, hogy a kezelés hatása akár hónapokig is érezhető. "A szorongással és depresszióval küzdő emberek túlságosan kritikusak önmagukkal, amikor rosszra fordulnak a dolgok" - magyarázta a szakember.
Hozzátette: "ebben a vizsgálatban, azáltal, hogy megnyugtatták a gyereket, majd visszahallották a saját szavaikat, a páciensek közvetett módon magukat vigasztalták meg. A cél az volt, hogy megtanítsuk őket sokkal megbocsátóbbnak és kevésbé kritikusnak lenni önmagukkal szemben".
A szakemberek hangsúlyozták, hogy a brit Medical Research Council által finanszírozott mostani vizsgálattal egy jövőbeli, nagy volumenű klinikai próba alapjait fektették le.
Kapcsolódó cikkek
- Magyar nyelvű egészségprogram gerincbántalmakra mobilappal
- Púposak lehetnek a telefonfüggő gyerekek
- Túl sok stresszt okoz gyerekeknek az okostelefon
- Egészségmegőrzés Samsung mobilalkalmazással
- Ez a mobilegészségügy Achilles-sarka – adatvédelem, személyiségi jogok
- Indul a Legfittebb Munkahely Felmérés
- SleepSense: egészségmegőrzést szolgáló kütyü a Samsungtól
- Valódi rokkantságot okozhat a wifi
- Megérkezett a Sony új generációs okoskarperece, a SmartBand 2
- DNS-károsodást okozhatnak a CT-vizsgálatok
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.