Repülés a virtuális valóság új dimenziójába
A kreatív mobil alkalmazások fejlesztésével foglalkozó ARworks ismét egy formabontó ötlettel állt elő, hogy bemutassa a virtuális valóságban rejlő lehetőségeket.
Egy kísérlet keretében összekötötték az idei év nagy durranásának számító (és a Facebook által felvásárolt) Oculus Rift virtuális valóság szemüveget az Xbox Kinect mozgásérzékelős kiegészítőjével. A szerencsés párosítás eredményeképpen a felhasználó által érzékelt virtuális térben nem csak körbenézni, hanem mozogni is lehet.
Az összekapcsolt eszközöket egy sétarepülés-szimulátor programjához csatolták: az Oculus Rift szemüvegben megjelent a pilótafülke, a Kinect pedig egy virtuális botkormányon érzékelte a felhasználó kezét, aki így finom mozgásokkal tudta irányítani a gépet.
„Az Oculus Rift önmagában is egy nagyon fontos mérföldkő a virtuális valóság történetében, nyáron már várhatóan kereskedelmi forgalomban kapható lesz. Azonban az Oculus által nyújtott élményt még élvezhetőbbé lehet tenni, ha a felhasználó nem csak nézelődhet, de interakcióba is léphet a virtuális térrel. Próbálkoztunk több különböző megoldással, például hang- és pillantásvezérléssel, de végül a Kinect bizonyult a legmegfelelőbbnek a mozgások és gesztusok érzékelésére” – mondta Budaházy Szabolcs, az Arworks ügyvezető igazgatója.
A két eszköz párosításából egy különleges szimulátor született. Témaként az ARworks a sokak által vágyott vitorlázórepülést választotta, melyben a felhasználó kipróbálhatja magát pilótaként, miközben valós életveszély nélkül, akár dugóhúzóban zuhanhat a föld felé. A technológia más célokra is használható, nem csak szimulátorokban, hanem a sport vagy az oktatás terén is izgalmas lehetőségeket kínál.
Kapcsolódó cikkek
- Virtual Reality: egyre közelebb a realitáshoz
- A virtuális valóság ökoszisztémája
- Késik az Oculus Touch
- Miről szólt az Ó-Év?
- Gear VR-re optimalizált webes böngésző a Samsungtól
- Okostelefon Akadémia: az 5G a holografikus telefonálást is elhozza
- A virtuális valóság videókat is támogatja a YouTube Android alkalmazása
- Itt a Samsung Gear VR felhasználóknak szánt változata!
- Vakokat segítő mobilalkalmazás nyert Bronz Oroszlánt Cannes-ban
- Az okostelefonok tömegcikké tették a virtuális valóságot
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Seco honlapja az ügyfelek kezébe adja a hatékonyság erejét
A Seco weboldala új, úttörő funkcióval bővül, amely segítségével az ügyfelek azonnal összehasonlíthatják a rendelkezésre álló lapkákat, így gyorsan megtalálhatják és megrendelhetik a jelenlegi szerszámaiknak megfelelő, illetve az azoknál akár kiválóbb cseretermékeket a Seco kínálatából.
Magyar klíma-körkép: a többség klíma nélkül várja a kánikulát
A magyarok 67 százalékának nincs otthon klímája, legnagyobb arányban ventilátorral hűtenek a nyári melegben. Akik mégis vásárolnak, azok egyértelműen az ár és az energiafogyasztás alapján hozzák meg a döntésüket – derül ki a Hisense friss reprezentatív kutatásából.
Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt
Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit.
A SteelSeries bemutatja a fehér színű Arctis Nova Pro sorozatot
A SteelSeries, a gaming kategóriában legtöbbet díjazott Arctis audiótermékek megalkotója, az eredeti esport márka, amely egyesíti a gaminget a kultúrával, ma bemutatta a díjnyertes Arctis Nova Pro sorozatú headset vadonatúj fehér változatát.
Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!
Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.