Átadták az Év Internetes Kereskedője 2016 díjakat
Vége a találgatásnak, megvannak az Év Internetes Kereskedője díj 2016 nyertesei. A SzEK.org az eNet és az IVSZ szervezésében megvalósult versenyben idén 10. alkalommal hirdették ki a legjobbakat.
A kis- és közepes vállalati kategória nyertese a Lumenet fényforrás-webáruháza. Második helyezett lett a Háda webshop, harmadik pedig az Okosjáték. A nagyvállalati kategóriában a közkedvelt JátékNet bizonyult a legjobbnak, a második díjat a Bónusz Brigád vitte el, míg a dobogó harmadik fokán a Media Markt végzett. A dobogós helyezettek egy kivételével 100% magyar tulajdonú vállalkozások.
Több mint 500 kis-, közép- és nagyvállalat szerepelt a jelöltek között. A nyertesek kiválasztásában a vásárlók, UX szakemberek és szakmai zsűri is közreműködött. 2016-ban rekordszámú közönségszavazat érkezett, 23774-en érezték fontosnak, hogy beszavazzák kedvenceiket a döntőbe. A tapasztalt szakemberekből álló 18 fős zsűrit a Testbirds „élményteszter” csapata segítette a legjobbak kiválasztásában. A végső szavazás titkos volt.
A kiválasztás paraméterei
A nyertesek kiválasztásakor a zsűri számos különböző szakmai szempontot vett figyelembe. Számított az internetes áruházak üzleti modellje, felhasználóbarátsága, grafikai megjelenése, sőt még azt is tanulmányozták, hogy a nevezők milyen értékesítést ösztönző eszközöket használnak és milyen vásárlói útvonalak vezetnek a termékek kiválasztásától a fizetési tranzakciókig. Emellett a Testbirds crowdtesting csapata 400 UX tesztelővel elemezte a 40 shortlistes webshopot, így az ő eredményeik is segítették a legjobbak kiválasztását.
“Nagy büszkeség számunkra, hogy idén 10. alkalommal szervezhettük meg az Év Internetes Kereskedője díj versenyét. 2016 nem csak a jubileum miatt különleges, hanem azért is, mert az elmúlt egy évtizedben most volt a legnagyobb az érdeklődés a díj körül az indulók, a szavazók és a versenyt nyomon követők tekintetében is” – mondta Kis Bernadette, a SzEK.org alelnöke.
A szakmai díj főtámogatója a MasterCard. A kártyatársaság Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója, Eölyüs Endre a versennyel kapcsolatban elmondta: „Az Év Internetes Kereskedője díj az elmúlt tíz évben a hazai piac legígéretesebb online megoldásait mutatta be. Nagy örömünkre szolgál, hogy idén is olyanokat díjazhatunk, akik rendkívül sokat tettek a hazai elektronikus kereskedelem fejlesztéséért. A MasterCard elkötelezett az innovatív fizetési módok fejlesztésében, az elmúlt években számos új, digitális szolgáltatást mutatott be Magyarországon, amelyek a hazai internetes fizetés terjedését is ösztönzik. Ez a terület azonban akkor tud a leginkább fejlődni, ha a kereskedők is kiemelkedő minőségű szolgáltatást biztosítanak a vásárlók számára.”
Még mindig a játék, a ruha és a műszaki cikk a sláger
Az idei év nyertesei és az elmúlt évek tapasztalatai alapján a játékokra, a ruhákra, a szórakoztató elektronikai eszközökre és a műszaki cikkekre specializálódott webáruházak minden évben egyre nagyobb számban vesznek részt a versenyben, persze e szegmensek fontossága és jelentősége a teljes e-kereskedelmi piacon meghatározó.
Kapcsolódó cikkek
- Négy sorsfordító applikáció, amelytől a világ egészségesebb lehet
- Minden 25. forintot a neten költenek el a magyarok
- Meghosszabított nevezési határidő
- Tickething: közel 50 milliós befektetést kapott egy frissen indult magyar startup
- Vége az otthoni internetes fenyegetettségnek a Sophos Home ingyenes biztonsági szoftverrel
- Eljött a telekomosok nyara
- Magenta 1 Business – már vállalkozásoknak is!
- E-TOPLISTA 2016 – A legnagyobb webáruházak listája
- Így óvd gyermeked az online világban
- A Telekom új Travel&Surf roaming csomagokat kínál az utazóknak
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.