Kilenc Cannes-i oroszlánt nyert a Telekom demenciakutatást segítő játéka
Az idén a Cannes-i Nemzetközi Kreativitási Fesztiválon (Cannes Lions International Festival of Creativity), amely a legrangosabb eseménynek számít a hirdetési iparban, a Deutsche Telekom és a Saatchi & Saatchi kilenc díjnak örülhetett - egy arany, öt ezüst és három bronz Oroszlán - amelyeket a ’Sea Hero Quest’ nyert el.
A díjnyertes mobiljátékot a University College London, a University of East Anglia, az Alzheimer’s Research jótékonysági alap és a Glitchers játékfejlesztők partnersége keretében fejlesztették ki.
A Sea Hero Quest, amely új dimenzióba helyezte az adatgyűjtés lehetőségeit, hogy segítse a tudósokat a demencia elleni küzdelmükben, a Deutsche Telekom és a Saatchi & Saatchi legújabb kampányának a tárgya. A mindössze pár héttel ezelőtti globális megjelenés óta a játék letöltéseinek száma elérte az 1,6 milliót, a mezőnyben a magyarok több mint 130 ezer letöltéssel közvetlenül az USA után állnak, nagyjából egy szinten Nagy Britanniával. A közösen elért játékidő több mint 30 évet tesz ki, ezzel 4.500 évet is meghaladó hasonló jellegű laboratóriumi kutatás eredményeit sikerült létrehozni Az emberek térbeli tájékozódásáról végzett korábbi vizsgálatok legfeljebb 600 résztvevővel folytak, ezért a saját területén ez az adattömeg minden korábbit felülmúl.
Hans-Christian Schwingen, a Deutsche Telekom, a Deutsche Telekom márkáért felelős vezetője így kommentálta a hírt: „Elsöprő erejű és volumenű pozitív reakció érkezett a kezdeményezésre. Az embereket szerte a világon arra inspiráltuk, hogy letöltsék a Sea Hero Questet és játsszanak egy jó ügy érdekében. A játék 40 piacon került be a legjobb 20 közé az App Store-on és a Google Play-en, számos piacon pedig az első helyet vívta ki. Ez máris egy látványos sikere a kutatásnak és a tudománynak. De nem állunk meg ezen a ponton, éppen a múlt héten jelentettünk meg 2 új játékvilágot, amelyeknek az a céljuk, hogy a játékosok továbbra is megosszák az idejüket, ezzel segítve a demencia elleni küzdelmet.”
A Sea Hero Quest koncepcióját az a vágyunk motiválta, hogy lehetővé tegyük az emberek számára, hogy egy jó ügy érdekében játsszanak, a megvalósítás pedig úgy vált lehetségessé, hogy partnerséget kötöttünk a vonatkozó terület világszerte elismert szakértőivel. Mivel a felhasználók világszerte hetente 3 milliárd órát játszanak internetes és mobil játékokkal, a célunk nem csak ennek az erőnek a kihasználása volt, hanem az is, hogy ennél is tovább lépve a lehető legszélesebb közönséget érjük el, és elismerjük a mobil technológia mindennapi életben betöltött szerepét.
Jelenleg világszerte több 47 millió ember küzd demenciával, és a becslések szerint ez a szám 2050-re 135 millióra fog nőni. Sok demenciával élő ember számára az egyik első tünet, amit megtapasztalnak, a térbeli tájékozódás romlása lesz, mivel elveszítik azt a képességüket, hogy akár jól ismert helyeken és környezetben is el tudjanak igazodni. A Sea Hero Questet, amely globális mércét állított fel a tájékozódásunk vizsgálatában, széles körben az egyik kulcsfontosságú lépésnek tekintik a demenciát okozó betegségek új diagnosztikai tesztjeinek kidolgozásában.
Jason Romeyko (Saatchi & Saatchi), Prof. Dr. Michael Hornberger (University of East Anglia) és Hans-Christian Schwingen (Deutsche Telekom) a zsűri egyik tagjával
Kapcsolódó cikkek
- Nem csak a sportolót, a drukkert is bátorrá teszi a szurkolás
- 30 új pályával bővült a milliós letöltésű Sea Hero Quest mobiljáték!
- Négy sorsfordító applikáció, amelytől a világ egészségesebb lehet
- Játssz a jóért: ma bárki jót tehet egy mobiljáték segítségével
- Két hét alatt egymillióan töltötték le a demenciakutatást segítő mobil játékot
- 5 nap alatt több mint félmillióan töltötték le a demencia kutatásra szánt appot
- Good Game - Több száz évnyi laboratóriumi kutatást válthat ki egy kétperces játék
- Magyar nyelvű egészségprogram gerincbántalmakra mobilappal
- Egészségmegőrzés Samsung mobilalkalmazással
- DNS-károsodást okozhatnak a CT-vizsgálatok
Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Már most nézőrekordot állított fel a Hogyan tudnék élni nélküled?
Még messze a december 12-ei premier, de az érdeklődés folyamatosan nő az év lejobban várt magyar filmjének ígérkező Hogyan tudnék élni nélküled? iránt. A Demjén Ferenc slágereire felfűzött zenés romantikus vígjáték első előzetese egy hónap alatt elérte az 1 millió megtekintést, ami azért kiemelkedő, mert ezt eddig idén sem hazai, sem külföldi film nem tudta utána csinálni. Sőt erre az eredményre az elmúlt évtizedben egyetlen magyar film sem volt képes.
Utazási konferencia az Angyalok városában
Egy új tévé színt visz a mindennapokba
Ma már nemcsak azért vásárolunk televíziót, mert a sugárzott műsorokat szeretnénk nézni, hanem mert a forradalmian új készülékek számtalan lenyűgöző funkcióval lettek ellátva. Hozzájárulnak ahhoz, hogy magasabb szintre emeljük a tévézés élményét.
A múlt feltárása, a jövő segítségével!
Kevés izgalmasabb terület létezik a régészetnél. Vajon mi rejtőzik a régi idők, épületek falai mögött? Felfedezések, meglepetések sokasága, amire nem igazán lehet felkészülni. Egy ilyen terepmunkát azonban nem lehet csak úgy, ásóval elvégezni, és még Indiana Jonesnak is óriási segítség egy-egy digitális, innovatív, 21. századi eszköz!
Megéri-e az elektromos autózás?
Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.