Újabb büntetést jelentett be a Google, vége a felugró ablakoknak!
A Google hivatalos blogján jelentette be, hogy új büntetés sújthatja a weboldalakat, ha azok a felhasználókat zavaró felugró ablakokat jelenítenek meg.
Vége a felugró ablakoknak
A Google hivatalos oldalán jelentette be, hogy a jövő év elején, egészen pontosan 2017. január 10-étől új büntetéssel sújthatja a weboldalakat – számolt be róla az ite.hu SEO portál.
A közlemény szerint elszaporodtak azok a weboldala, amelyek felugró ablakokat jelenítenek meg, és arra ösztönzik a látogatókat, hogy lájkoljanak egy Facebook oldalt, vagy éppen hírlevél feliratkozásra ösztönöznek.
A Google szerint ezek a megoldások azonban rontják a felhasználói élményt, hiszen a Google találati listájáról azért érkeznek az emberek egy adott weboldalra, hogy ott a tartalmat elolvashassák, nem pedig azért, hogy különböző ajánlatokat kelljen elfogadniuk.
A közlemény szerint az ilyen módszerek különösen a mobil eszközök esetén idegesítőek, hiszen, itt a kisebb képernyőméret miatt gyakran a felugró ablakok bezárása is nehézkes.
Ezért döntött úgy a keresőóriás, hogy a jövő év elejétől kezdve azokat a mobil-oldalakat, amelyek ilyen módszerekkel élnek hátrébb sorolja találati listáján. Magyarán szólva egy újfajta automatikus, azaz algoritmuson alapuló büntetést vezet be a cég.
A büntetés hátrasorolása lesz, de a közlemény hangsúlyozza, hogy ha a felhasználói szándék egyértelmű, akkor ezek az oldalak is megjelenhetnek a találati listán.
A süti maradhat
A Google konkrét képekkel is illusztrálja mely felugró ablakok elfogadhatóak, és melyek nem. Sőt tételesen felsorol néhány olyan példát, amely nem ütközik az új büntető-algoritmussal.
Így például nem bünteti a keresőóriás azokat a felugró ablakokat, amelyek törvényi kötelezettségnek tesznek eleget. Ilyen lehet a cookie, azaz süti engedélyezés, vagy az életkor-elfogadó ablak, például a felnőtt tartalmú oldalak esetén.
Az új szabályozás fájdalmas lehet a weboldalak számára, hiszen a felugró ablakok kiváló lehetőséget teremtetek például hírlevél feliratkozók gyűjtésére. Egyelőre kérdés az is hogy a felugró reklámok vajon milyen elbírálás alá esnek.
A hazai webáruházakban is egyre népszerűbbek a kilépési szándéknál felugró ablakok, bár a Google nyilatkozata erre nem tér ki, de úgy tűnik, ezeket nem érinti majd az új szabályozás.
Nem lesz mobilbarát címke
A közleményben a Google arra is felhívta a figyelmet, hogy megszűnteti a mobil-barát címkét a találati listáján. A bejelentés szerint a mobil kereséseknél a találatok 85%-a már mobilbarát weboldalt mutat, így szükségtelenné vált a mobilbarát oldalak külön címkézése.
Kapcsolódó cikkek
- Olimpia tévében és neten: 600 ezren már okostelefonon is szurkolnak
- Több mint félmillió next ügyfélnek duplázta meg adatkeretét a telekom
- A Telekom újabb 13 városban felkapcsolta a 300 megabites mobilinternetet 4G hálózatán
- Nagy bejelentésre készül a Telenor
- „All-in-one” átjárók KKV-knak
- Az Ericsson és az AWS globális együttműködést tervez
- Nőtt az internet és a mobiltelefon előfizetések száma
- A Google automatikusan leállítja majd a „nem központi” flash tartalmakat
- 5 ezer digitális marketing szakértő két napja San Franciscóban
- Mobilbarát oldalakat preferál a Google kereső
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Ismét találkozhatunk a Google Utcakép autóival
A Google Utcakép autói idén tavasszal újra visszatérnek a magyar utakra. A következő hónapokban az ország számos pontját érintik majd, hogy frissítsék a városok, utak és autópályák nézetét a Google Térképen.
Sony World Photography Awards 2024 – kihirdették a nyerteseket
A World Photography Organisation egy különleges gálaünnepségen Londonban kihirdette a Sony World Photography Awards 2024. évi nyerteseit. Az immár 17. éve megrendezett díjátadó ünnepség napjaink legjobb fotográfiai alkotásait mutatja be, valamint az elmúlt év legközkedveltebb képeit és történeteit díjazza. A győztes, döntős és shortlistre került képek április 19-től láthatók a Sony World Photography Awards 2024 kiállításon a londoni Somerset House-ban.
Kiberbiztonsági útmutató készült a magyar kkv-knak
A magyar kisvállalkozásokat támogató kiberbiztonsági kézikönyvet mutatott be az Európai Innovációs és Technológiai Intézettel (EIT Digital), a Nemzetközi Digitális Alapítvánnyal (Global Digital Foundation) együttműködve a Huawei Technologies.
A MITTE az ügynökségi partnere a világ első tokenizált naperőmű projektjének
A MITTE felel a globális zöld energia vállalat, a Sunmoney Solar Group almárkájának branding és social feladataiért, illetve a Sunmoney 360 app design feladataiért.
Ünnepel a Samsung Galaxy Team európai sportolói csapata
Már csak 100 nap, és elkezdődnek a 2024-es párizsi olimpiai és paralimpia játékok. Ez alkalomból a Samsung, az esemény nemzetközi partnereként bejelenti eddigi legnagyobb létszámú sportolói csapatát. A vállalat idén összesen 57, köztük 44 európai Team Galaxy versenyzőt támogat – olyan sportolókat, akik a játékok során országukat képviselik –, hogy az olimpián is kihozhassák magukból a bennük rejlő lehetőségeket.