November 1-től tételesen kiderül, mennyivel csökken jövőre az internetszámlánk
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) rendeletmódosítása alapján november 1-jétől a szolgáltatók külön tájékoztatást kötelesek közzétenni honlapjaikon arról, hogy a januártól életbe lépő internetáfa-csökkentés díjcsomagonként mekkora tételt jelent.
A hatóság előírta, hogy az előfizetők - az igénybe vett szolgáltatás sajátosságaihoz igazodva - előzetes tájékoztatást is kapjanak a változásokról. Emellett, az előfizetők januártól külön sorban láthatják majd a számlán az általuk használt internet-előfizetéshez kapcsolódó összegeket, főszabály szerint a több szolgáltatásból álló csomagok igénybevétele esetén is.
Annak érdekében, hogy a fogyasztók kellően tájékozódhassanak az internet-előfizetéshez kapcsolódó, januártól 27 százalékról 18 százalékra csökkenő áfa pénztárcájukra gyakorolt, számszerű hatásairól, az NMHH módosította az elektronikus hírközlési előfizetői szerződések részletes szabályairól szóló rendeletét. A módosítás értelmében a csomagban internet-előfizetést kínáló szolgáltatóknak november 1-től létre kell hozniuk honlapjukon egy, az internetáfáról szóló tájékoztató oldalt. Itt minden díjcsomagra kereshető módon fel kell tüntetniük, hogy mennyi a csomagban lévő internet-előfizetés nettó és bruttó – tehát áfa nélküli és áfás – díja a januártól életbe lépő áfacsökkentés előtt, és mennyi utána. Főszabály szerint az internet-előfizetésre jutó díjrészt külön sorban kell feltüntetni akkor is, ha egyébként egy több szolgáltatásból álló csomagról van szó, aminek csak egy havidíja van. November 1-től a szolgáltatóknak a jövő januártól érvényes általános szerződési feltételeiket (ÁSZF) is közzé kell tenniük, amelyeknek szintén külön is tartalmazniuk kell a kínált internet-előfizetések díját.
A hatóság rendelete azt is előírja, hogy az előfizetők a számláikban is tájékoztatást kapjanak a küszöbön álló változásokról: az érintett szolgáltatók összesen három alkalommal, a novemberi és decemberi, valamint a 2017. januári számlában vagy külön levélben informálják előfizetőiket az áfacsökkenésről és arról, hogy az erre vonatkozó tájékoztató oldal hol érhető el honlapjukon. Ha az internet-előfizetés sajátossága miatt az előfizető eleve nem kap számlalevelet – mint pl. a feltöltőkártyás mobil-előfizetéseknél –, akkor a szolgáltatók ugyanezt a tájékoztatást megadhatják SMS-ben, MMS-ben, emailben vagy mobilinternet-szolgáltatás esetén akár felugró internetes ablakban is.
Ha az előfizető olyan csomagban vesz igénybe internet-előfizetést, amiben az internetért nem előre meghatározott fix összeget kell fizetni, hanem a díj attól függ, hogy mennyi adatot forgalmazott az adott hónapban az előfizető, ott a szolgáltatónak szintén tájékoztatnia kell az előfizetőt az internetáfa-változásokról, és ajánlattétel útján lehetővé kell tennie az előfizetői szerződés kétoldalú módosítását, amellyel az adott előfizető számára is érvényesülhetnek az áfacsökkenés kedvező hatásai.
Az internetről és a digitális fejlesztésekről szóló nemzeti konzultáció (InternetKon) eredményei alapján a kormány által végrehajtandó Digitális Jólét Programjáról szóló 2012/2015. (XII. 29.) Korm. határozat 2. a) pontja rendelkezik arról, hogy készüljön törvénymódosítás az internetszolgáltatás áfakulcsának 18%-ra csökkentéséről. A kormány javaslatára az Országgyűlés elfogadta az internethasználat áfájának csökkentésére vonatkozó törvénymódosítást, melynek értelmében Magyarországon 2017. január 1-jétől 27 százalékról 18 százalékra csökken az internet-előfizetés áfája. Ehhez kapcsolódóan az NMHH internetáfa-tájékoztatásról szóló módosítása – 6/2016 (IX.30.) NMHH rendelet – hatékonyan szolgálja a fogyasztói érdekeket, és jól illeszkedik az elektronikus hírközlési előfizetői szerződések részletes szabályaival foglalkozó NMHH-rendelet fő céljához: tovább szilárdítja az előfizetői jogok védelmét, hozzájárul a fogyasztói tudatossághoz és növeli a szolgáltatások árképzésének átláthatóságát, összehasonlíthatóságát.
Kapcsolódó cikkek
- Fedélzeti wifit kaptak a KLM Dreamlinerei
- Lengyelországban is együttműködik az Ericsson és a UPC
- Kik használnak mobilinternetet hazánkban?
- Tűzszerészrobotok frekvenciaengedélyeit adta ki az NMHH
- A hírközlési szolgáltatások árainak és kínálatának alakulása 2016 első félévében
- Szörfözés mosás közben? A WifiZone-nal lehetséges!
- Magyarország felzárkózhat az EU infokommunikációs krémjéhez
- Elsőként az MVM NET kapott számtartományt a gépek közti kommunikáció biztosításához
- A BEREC a hálózatsemlegességre vonatkozó iránymutatásokat tett közzé
- Hatósági szerződés nyomán a Telenor kompenzálja a tarifamódosításban hátrányosan érintetteket
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.
Térképen is kereshető kultúrprogramokat kínál a megújult Port
Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a kultúra iránt érdeklődők igényeit.
Újabb újítás az eMAG-nál: mostantól még egyszerűbb és gyorsabb részletre vásárolni
Jelentős fejlesztést aktivált a napokban az eMAG, amely révén még kényelmesebb és egyszerűbb lesz az online rendelések áruhitel általi, részletekben történő fizetése. Az OTP Bank csatlakozásával mostantól az eMAG összes pénzügyi szolgáltató partnerének (így a Magyar Cetelem és a Cofidis) áruhitel-konstrukciói elérhetők az eMAG által forgalmazott termékek mellett több ezer magyar Marketplace partner termékeihez is.