Elérte a százezer lekérdezést az NMHH számhordozottsági tudakozója
Már több mint százezer lekérdezést regisztrált a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) telefonszám hordozottsági tudakozója. Ebből bárki megtudhatja, hogy egy megadott magyarországi telefonszám hordozott-e, és melyik a jelenlegi szolgáltatója.
Az NMHH 2015 februárjában indított weboldalán – http://www.nmhh.hu/szamhordozas – csupán a telefonszámot és egy ellenőrző kódot kell megadni ahhoz, hogy kényelmesen, gyorsan információt kapjunk a hordozottsági állapotról, az eredeti és a jelenlegi szolgáltatóról. Az oldalon december 12-én történt a százezredik keresés.
Az aktuális szolgáltató azért lehet fontos információ a hívók számára, mert a díj függhet attól is, melyik szolgáltatónál végződik a hívás. A különbség különösen akkor lehet számottevő, ha a szolgáltató hálózatán belüli hívások és a hálózatból kilépő hívások díja között nagy az eltérés, és a számhordozás után egy hálózaton belüli szám átkerül másik szolgáltatóhoz, vagy fordítva, bekerül a hívó hálózatába.
Az angol nyelven is elérhető oldal mindig naprakész, mert közvetlenül, az amúgy kizárólag a szolgáltatók számára hozzáférhető Számhordozási Központi Referencia Adatbázisból (KRA) frissül. A számhordozási lekérdezések eredményeként az előfizetői adatokról nem kapunk felvilágosítást. számhordozottságról részletes információt az alábbi linkre kattintva olvashatnak: http://nmhh.hu/cikk/2746/A_szamhordozasi_eljaras.
Ha a fogyasztó nincs internet közelében, két módon is megtudhatja ingyenesen egy adott számról, hogy hordozott-e. Egyrészt, a mobilszolgáltatók mindegyikénél díjmentesen hívható a 1748-as szám, ahol a keresett telefonszámot, majd megnyomni a kettős kereszt # gombot. Ekkor egy hang bemondja, hogy az adott szám mely szolgáltató hálózatában működik.
Másrészt mindez telefonhívás nélkül is működik a telefonon az úgynevezett USSD kód segítségével. Be kell írni a *126* kódot, majd a keresett telefonszámot, majd jön a # jel és a hívás gomb, amivel hívást nem indít, csak elküldi a kódot. Pl.: *126*201234567#hívásgomb vagy *126*14577100#hívásgomb. Ezután kiírja a telefon, hogy a telefonszám melyik szolgáltatónál üzemel.
A telefonszám-hordozottság lekérdezése mellett – jogszabályi előírások alapján – az azonosítógazdálkodási nyilvántartás adatai, a nem azonosítható hívószámok (ezen hívószámokra kezdeményezett hívások nem jelölhetők meg az előfizető számláján és a számlamellékletben) nyilvántartása és a körzetszámokhoz tartozó települések listája is elérhetőek az NMHH honlapján.
Kapcsolódó cikkek
- Októbertől rövidebb idő alatt lehet számhordozással telefonszolgáltatót váltani
- Nem számít a távolság, ha van, ami összeköt
- Internet karácsonykor: összeköt és programot ad
- 1,2 Gbps feletti adatátviteli sebességet ért el mobilinterneten a Telenor
- A megkülönböztetéstől mentes internetezésért hozott döntést az NMHH
- A törvényi előírások miatt nem lehet ideiglenesen használni az országos kereskedelmi rádiós frekvenciát
- NMHH: Való Világ-barométerrel az aggályos tartalmak tudatosításáért
- Közösségi kommunikációs platformot indított a Viber
- Sokan szeretnének többet a jóból
- Online is beadhatók az elektronikus hírközlési építmények tervei az NMHH-hoz
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt
Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit.
A SteelSeries bemutatja a fehér színű Arctis Nova Pro sorozatot
A SteelSeries, a gaming kategóriában legtöbbet díjazott Arctis audiótermékek megalkotója, az eredeti esport márka, amely egyesíti a gaminget a kultúrával, ma bemutatta a díjnyertes Arctis Nova Pro sorozatú headset vadonatúj fehér változatát.
Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!
Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.
Elkészült az egyedülálló hazai AI-kutatás
A mesterséges intelligencia térnyerése egyaránt kelt izgalmat és aggodalmat a cégvezetők körében. Vajon mekkora tudással rendelkeznek a mindent elsöprő technológiával kapcsolatban? Elkészült Magyarország átfogó AI&Leadership kutatása, hogy hiteles- és valós képet kapjanak egymásról is a vállalatirányítók.
Együttműködési megállapodást kötött a magyar kormány, a Yettel és a CETIN
A magyarországi digitalizáció fejlesztését szolgáló együttműködést közös nyilatkozatban erősítette meg a kormány, a Yettel Magyarország Zrt. és a távközlési infrastruktúraszolgáltató CETIN Hungary Zrt. A megállapodásban foglaltak szerint a vállalatok 2024-2028 között legalább 72 milliárd forint értékű mobil hálózatfejlesztési beruházást hajtanak végre.