Valentin napon is bekapcsolt telefonnal vacsorázunk gyertyafényben

Négyből egy embernek a párja titokban nézegeti a telefonját

forrás: Prím Online, 2017. február 14. 12:45

Fontos szerepe van a mobileszközöknek a párkapcsolatok kialakulásában, ugyanakkor a már működő kapcsolatokban súrlódásokat is okozhat, ha nem a helyzetnek megfelelően választjuk meg a kommunikáció módját. Párkapcsolati konfliktusaink rendezésére azonban ma is inkább a személyes találkozást választjuk az üzenetváltások helyett – derül ki abból a nem reprezentatív felmérésből, amelyet Valentin nap alkalmából egy népszerű női portál készített a Telekom felkérésére.

Bár a válaszadóknak mindössze 9 százaléka ismerkedett meg párjával a tinderen vagy más internetes társkeresőn, kétharmaduk arról számolt be, hogy az ismerkedés folyamatában fontos szerep jutott a mobilkommunikációnak: a legtöbben hosszan cseteltek (25%), telefonon beszélgettek (18%), sms-eket váltottak későbbi párjukkal a kezdetekkor, de a válaszadók 3 százaléka arról számolt be, hogy skype-on vagy facetime-on randizott is a szerelmével. 

 

Aktív marad a mobil a Valentin napi vacsorán is

100 válaszadóból mindössze egy hagyja otthon a telefonját egy Valentin-napi kettesben töltött vacsora kedvéért és további 17 százalékuk halkítja le/kapcsolja ki a készüléket. A túlnyomó többség – a válaszadók 76 százaléka – táskájában vagy zsebében tartja a telefonját. A válaszadók 5 százaléka ezzel szemben felhangosított készülékével az asztalon várja a hívásokat és az üzeneteket, 1 százalék pedig posztolásra készen a kezében tartott készülékkel ül párja mellett a gyertyafényben. A felmérésben részt vevők 3 százaléka az alapján választ éttermet a különleges alkalomra, hogy van-e vezeték nélküli internetkapcsolat a helységben, a többségnek ez nem szempont, nekik fele-fele arányban az étel és a kiszolgálás minősége, illetve a tiszteletben tartott privát szféra számít, amikor asztalt foglalnak. 

 

„Anyámnak felveszem, a főnöknek nem”

A válaszadók bő ötöde (21%) még a kettesben töltött vacsorán is felvesz bármilyen hívást. A többiek azért jobban megválogatják, hogy megtörik-e az este intimitását egy telefonbeszélgetéssel. A felmérésben részt vevők fele csak akkor nyom zöld gombot, ha valamelyik rokona, hozzátartozója hívja, 11 százalékuk ezt lazaságot a barátokra is kiterjesztik. 8 százalékukban munkál a munkahely iránti extrém lojalitás: ők a főnöküktől vagy kollegájuktól érkező hívást is fogadják. Csak 100 emberből 9 állítja, hogy nincs az a hívó, akinek a kedvéért elrontana egy kettesben töltött pillanatot.  

 

Szigorúbbak voltak a felmérés résztvevői az üzenetekkel szemben. 31 százalékuk ignorálja az ilyesmit, ha kedvesével vacsorázik. 41 százalékuk ugyan megnézi, ki a feladó, de a válaszadást a vacsora vége utánra hagyja, 27 százalékuk elolvassa az üzenetet, és eszerint mérlegel, hogy azonnal vagy csak később válaszol. 1 százalékuk ugyanakkor minden üzenetre azonnal válaszol – derül ki a felmérésből. 

 

A válaszadók többsége (58%) nem veszi jónéven, ha a velük töltött időben párjuk a telefonját nyomkodja és ennek bizony hangot is ad. 17 százalékuk ugyan nem örül ennek, de csendben tűri a helyzetet. A felmérésben részt vevők 18 százaléka állította, hogy őt egyáltalán nem zavarja az efféle magatartás, 6 százalékuk pedig azt vallja: „Én is csinálom, tőle sem tagadnám meg…” Ebben a kérdésben is a férfiak tűnnek egy kicsit toleránsabbnak az átlagnál.

 

 

4-ből egy ember titokban nézegeti a párja mobilját

A válaszadók közel kétharmada számára (65%) a mobiltelefon a személyes privát szféra része még akkor is, ha nincsenek titkaik párjuk előtt, ezért nem veszik jó néven, ha szerelmük csekkolja a hívásaikat, üzeneteiket. Így ők sem vágynak betekintésre társuk készülékébe. A férfiak számára különösen fontos a diszkréció: 76 százalékuk számára tabu a másik telefonja. A válaszadók 11 százaléka ugyanakkor azt vallja, hogy egy párkapcsolatba ez is simán belefér, nyíltan, nem titkolózva veszi kézbe párja készülékét. 23 százaléka a válaszadóknak ismerte el, hogy időről időre, amikor a párja például a fürdőszobában tartózkodik, titokban betekint szerelmének személyes kommunikációjába.  A megkérdezettek 64 százaléka könnyedén hozzáférhetővé teszi készülékét párja számára, vagy megadja pinkódját, vagy hozzáadja az ő ujjlenyomatát is a belépéshez, ha egyáltalán használ biztonsági zárat. 27 százalék elvi alapon utasítja el a lehetőséget, hiszen védi a személyes szféráját. 9 százaléknak konkrétabb okai vannak arra, hogy ne könnyítse meg párja számára a hozzáférést: „Midenkinek jobb így” – magyarázzák ők. 

 

Konfliktus esetén még a személyes kommunikációt részesítjük előnyben

A párok közötti napközbeni kapcsolattartás elsődleges eszköze az SMS és más üzenetküldő szolgáltatások: a válaszadók 44 százaléka választja ezeket. 100 résztvevőből 24 beszél párjával napközben telefonon is, 19 százalékuk előtt pedig egész nap nyitva van egy igen aktív csetablak, amelynek tetején párjuk neve olvasható.  14 százalékuk ezzel szemben semmilyen kommunikációt nem folytat párjával napközben, munkaidőben. 

 

A közös szelfik posztolgatásától a többség (53%) mereven elzárkózik, 38 százaléka a válaszadóknak pedig csak különleges alkalmakkor, például nyaraláson teszi ezt meg. 8 százalékuk nyilatkozta, hogy havonta fordítja önmaga és párja felé a telefon kameráját, hogy az eredmény megoszthassa másokkal, 100-ból csak egy résztvevő ismerte el, hogy náluk ez a napi rutin része.

 

A párok közötti elektronikus üzenetváltások során leginkább szöveget írunk. A válaszadók 84 százaléka választotta ezt a formát, 10 százalékuk emotikonokat, 5 százalékuk pedig fotókat küldözget a másiknak, mindössze 1 százalékuk szórakoztatja napközben párját snapchaten.

 

A párkapcsolati problémák, feszült helyzetek megvitatásánál a válaszadók látványos többsége (89%) az analóg világ eszköztárából választ és személyesen igyekszik rendezni, vagy éppen kiélezni a helyzetet. A telefonos „kríziskezelésre” csak a válaszadók 6 százaléka esküszik, ennél is kevesebben (3%) vannak azok, akik sms-ben vagy cseten rendezik a konfliktusokat, és 100 válaszadóból ketten írják le érzéseiket, gondolataikat a másik felé e-mailben. 

 

„A mobil segít, ha távol vagytok, de eltávolít, ha közel.” A Telekom e gondolat köré építette új Valentin napi videóját:

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is. 

2024. november 21. 13:12

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01