Gondolatra szikrázó gyufa a virtuális térben
A kreatív mobilalkalmazások fejlesztésével foglalkozó ARworks egy forradalmi technológiai párosítást mutat be a barcelonai Mobile World Congress magyar standján. A budapesti székhelyű cég az Emotiv egyik vezeték nélküli EEG készülékét és a HTC Vive virtuális valóság szemüveget kötötte össze, így a felhasználók a gondolataik segítségével interakcióba léphetnek a virtuális környezettel.
A bemutató kapcsán Budaházy Szabolcs, az ARworks ügyvezetője elmondta: „Sokan álmodoztunk talán, hogy gondolatainkkal, erősen koncentrálva, a kezünk használata nélkül is megmozdítsunk, vagy áthelyezzünk tárgyakat. A valóságban ugyan ez még nem lehetséges, de az eszközök és a technológia már adott ahhoz, hogy virtuális térben kipróbáljuk, milyen érzés lenne ilyen különleges képességgel rendelkezni. Így született meg MindControl megoldásunk ötlete.”
Az élményhez először fel kell venni a vezeték nélküli, EEG-fejpántot (elektroenkefalográf), majd a virtuális valóság szemüveget. Az előbbi a felhasználó agyhullámainak mérésére szolgál, az utóbbi pedig a virtuális környezet és tárgyak megjelenítésére. A magyar standra való tekintettel az ARworks három hungarikumot tett a szoftverbe: gyufát, C-vitamint, és egy Rubik-kockát. A folyamat egy nagyon rövid traininggel indul, ahol a rendszer megtanulja a felhasználó egyedi jellemzői értékelni. Aztán belépünk egy VR Bemutatóterembe.
„Három magyar találmánnyal találkozhatunk a virtuális környezetben, ezek mindegyikével interakcióba lehet lépni. Ha erősen koncentrálunk az egyes tárgyakra, akkor a gyufa meggyullad, a C-vitamin megelevenedik, a Rubik-kocka pedig kirakja önmagát. A dolog kulcsa az erős koncentráció, hiszen a fejpánt az agyhullámokat érzékeli, majd a jelet visszaküldi a virtuális környezetbe, ahol az animáció történik” – magyarázta a MindControl lényegét Budaházy Szabolcs.
Az agyhullámok mérése nem számít újdonságnak, EEG készülékek régóta elérhetők a piacon, ugyanakkor a VR mostanra jutott el arra a szintre, hogy külső technológiákkal is össze lehessen kötni, az élmény pedig lenyűgöző és maradandó legyen a felhasználók számára is. A teljes 3D-s teret és a VR alkalmazást az ARworks csapata készítette Unity keretrendszerben.
Kapcsolódó cikkek
- Repülés a virtuális valóság új dimenziójába
- Az Ericsson és partnerei már a gyárakat is felokosítják
- A Samsung csúcskészülékét a Legjobb Mobileszköz kategóriában díjazta a GSMA az idei Mobil Világkongresszuson
- A HTC hivatalosan is bejelentette a Vive Trackert és a Vive Deluxe Audio Strapet
- A Samsung kibővítette stratégiai megállapodását a Microsofttal
- A HP Inc. kibővített mobileszköz-portfóliójával megkönnyíti az utazás közben végzett munkát
- Deutsche Telekom: teljes gőzzel az 5G felé
- A Huawei bemutatta új okosóráját, a Watch 2-t
- Az Ericsson A 2017-es Mobil Világkongresszuson
- MWC 2017: bemutatkoztak a Lenovo legújabb termékei
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.