NMHH: egymillió hordozott mobiltelefonszám
Nem restek számhordozást kérni a telefon-előfizetők, ha szolgáltatót váltanak, de meg kívánják tartani megszokott telefonszámukat. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) nyilvántartása szerint 2017 februárjában átlépte az egymilliót a hordozott mobilszámok darabszáma Magyarországon. A hatóság online számhordozottsági tudakozójából mobil- és vezetékes számokat is lekérdezhet bárki.
A hordozott telefonszámok között kilencszázezer vezetékes telefonszámot és egymillió mobilszámot tart nyilván a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság a legfrissebb adatok szerint. Emellett, bár van mód a 21-es kezdetű, ún. nomadikus (nem helyhez kötött) telefonszámok, valamint a 40, 80-as kezdetű díjmentes és a 90, 91-es kezdetű emeltdíjas szolgáltatás számok hordozására is, de ezzel a lehetőséggel kevesen élnek. A hordozott számokról típus szerinti bontásban a hatóság havi frissítésű statisztikát tesz közzé a honlapján. A honlapon a számhordozottsági tudakozóból azt is meg lehet tudni, hogy egy megadott szám hordozott-e és jelenleg ki a szám szolgáltatója. Tavaly decemberig több mint százezer lekérdezést regisztrált a kereső.
A hordozott számok mennyisége évről évre emelkedik a szolgáltatás bevezetése óta. A vezetékes, azaz földrajzi számokat 2004. január 1-je, a mobilszámokat 2004. május 1-je óta lehet hordozni.
A telefonszámok hordozhatósága megkönnyíti a szolgáltatóváltást, hiszen az előfizető megtarthatja a teljes telefonszámát, amikor átszerződik egy másik telefonszolgáltatóhoz. Az NMHH biztosítja a számhordozás informatikai hátterét: működteti az ún. a számhordozási Központi Referencia Adatbázis rendszert, és a számhordozásban a szolgáltatókat ügyfélszolgálattal és folyamatos hibaügyelettel támogatja.
Könnyen elintézhető a számhordozás
A számhordozás folyamata az ügyfelek számára egyszerű, akár két munkanapon belül elintézhető. A lehetőséget a törvény minden előfizetőnek biztosítja. A teendőkről, az ügyintézés menetéről az NMHH honlapján tájékozódhatnak: Számhordozás – amit Önnek tudnia kell! A számhordozást az előfizetőnek a kiszemelt új szolgáltatónál kell kérnie az új előfizetői szerződés megkötésével együtt, és innentől az új szolgáltató dolga a teljes ügyintézés. Az előfizetőnek érdemes figyelnie arra, hogy a jelenlegi szolgáltatónál ne mondja fel a szerződést, és ne legyen több mint 30 napja lejárt számlatartozása. A meglévő, például hűségidős szerződés felmondásával tartozása keletkezhet, amit nyolc munkanapon belül egy összegben kell kiegyenlítenie a korábbi szolgáltatójánál.
Kapcsolódó cikkek
- Hatalmas növekedés a Vodafone karácsonyi adatforgalmában
- Októbertől rövidebb idő alatt lehet számhordozással telefonszolgáltatót váltani
- NMHH-elemzés: egyre jobban megéri internetes adattartalmat fogyasztani
- Bővül a Samsung RCS-alapú üzenetküldési szolgáltatása
- Kisorsolták a Közszolgálati Testület új tagjait
- Okostelefonnal jobban összemosódik a munka és a magánélet
- Domino Fix: a Telekom új feltöltőkártyás díjcsomagot vezet be
- Valentin napon is bekapcsolt telefonnal vacsorázunk gyertyafényben
- Megnyílt a debreceni Bűvösvölgy, Magyarország második médiaértés-oktató központja
- NMHH: Újabb döntés a megkülönböztetéstől mentes internetezésért
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Magyar klíma-körkép: a többség klíma nélkül várja a kánikulát
A magyarok 67 százalékának nincs otthon klímája, legnagyobb arányban ventilátorral hűtenek a nyári melegben. Akik mégis vásárolnak, azok egyértelműen az ár és az energiafogyasztás alapján hozzák meg a döntésüket – derül ki a Hisense friss reprezentatív kutatásából.
Stratégiai összefogás az AWS és a Deloitte közt
Több éves, átfogó, stratégiai együttműködésbe kezdett a világ legnagyobb vezetési tanácsadó cége, a Deloitte, valamint a világ legnagyobb nyilvános felhőszolgáltatója, az Amazon Web Services (AWS). A kooperációjuk célja, hogy felgyorsítsák a vállalatok digitális transzformációját, az üzleti műveleteik felhőbe terelésével felkészítsék őket az egyre élesedő versenyre, valamint maximalizálják számukra a felhőalapú technológia üzleti előnyeit.
A SteelSeries bemutatja a fehér színű Arctis Nova Pro sorozatot
A SteelSeries, a gaming kategóriában legtöbbet díjazott Arctis audiótermékek megalkotója, az eredeti esport márka, amely egyesíti a gaminget a kultúrával, ma bemutatta a díjnyertes Arctis Nova Pro sorozatú headset vadonatúj fehér változatát.
Cégmarketing trendek – 2024. Legyünk jelen egyszerre mindenhol!
Legyünk ott mindenhol! Ez a jelszava mostanában a cégeknek. Mindenütt látszódni, hallatszódni kell, hogy a nagy kommunikációs zajban észrevegyenek. A PP Konferenciaközpont és a BKIK „Cégmarketing trendek – 2024 Legyünk jelen egyszerre mindenhol!” című, május 30-án megrendezendő hibrid konferenciájának előadói választ adnak arra, hogy hogyan juttassuk el üzeneteinket a vevőinknek a rendkívül felpörgetett, zajos online és offline térben 2024-ben.
Elkészült az egyedülálló hazai AI-kutatás
A mesterséges intelligencia térnyerése egyaránt kelt izgalmat és aggodalmat a cégvezetők körében. Vajon mekkora tudással rendelkeznek a mindent elsöprő technológiával kapcsolatban? Elkészült Magyarország átfogó AI&Leadership kutatása, hogy hiteles- és valós képet kapjanak egymásról is a vállalatirányítók.