A fiatalok a jövő munkahelyén szeretnének dolgozni
Hogyan segíti a technológia a munkavégzést egy modern munkahelyen? Milyen elvárásaik vannak azoknak a fiataloknak, akik már beleszülettek a digitalizációba és az anyanyelvük része a számítástechnika? Többek között ezekre a kérdésekre kínált válaszokat a jövő munkahelyét meghatározó innovációk terén élenjáró Microsoft az idei Meet Microsoft eseményen, amelyen 60 kiválasztott végzős hallgató és pályakezdő vett részt.
Ki az, aki manapság DVD-n veszi meg a filmeket, sorozatokat? Ki készít még egyáltalán CD-t? Melyik eszközben van még egyáltalán CD-lejátszó? Ugyanezek a kérdések a munkahelyen is felvetődnek a legmodernebb eszközökhöz és megoldásokhoz hozzászokott fiatalokban. Miért menteném a dokumentumaimat „vasra”, ha egyébként is szeretném bárhol elérni őket, akár telefonon is? Miért hoznék létre számtalan példányt belőlük, ha közösen is szerkeszthetem a kollégáimmal ugyanazt a dokumentumot?
A fentiek jó példák arra, milyen elvárásoknak kell megfelelnie a munkaadónak, ha az Y generációt szeretné megszólítani a munkaerőpiacon – miközben már a Z generáció is a startvonalon toporog. Az idei Meet Microsoft rendezvényen, amelyen 60 végzős hallgató és pályakezdő vett részt, sorra vették a korszerű munkahellyel szemben támasztott igényeket és megállapították, hogy a technológia a fiatalok számára ma fontosabb, mint valaha. Ez különösen sürgető probléma – noha egyben fejlődési lehetőség is – a munkaadók számára, hiszen a baby boom nemzedék lassan nyugdíjba vonul.
A felhő és a közösségi média alap – már a virutális valóság „kopogtat” a munkahelyek ajtaján
További kihívást jelent, hogy a fiatalok – a Randstad „Jövő munkahelye” kutatás szerint, – a magánéletükben lépést tartananak a technológiai fejlődéssel, a felhőtechológia és a közösségi média használata lassan alapelvárás számukra. Tekintetüket a hordható eszközökre, a virtuális valóság nyújtotta lehetőségekre és a robotikára függesztik – mindezen elvárásokat pedig magukkal viszik a munkahelyükre is. A Cirque du Soleil például ma már a Windows Mixed Reality nevű alkalmazást használja az előadásai megtervezéséhez. Így építenek virtuális színpadképet, amelyet a kiterjesztett valóságba belépve akár a saját kézmozdulataikkal is alakíthatnak.
A résztvevők nagy érdeklődéssel forgatták a rendezvényen a HoloLens eszközöket, amely a kiterjesztett valóság élményével nyűgözte le őket. A Microsoft szakértői emellett bepillantást engedtek a vállalat hosszú távú innovációs stratégiájába is, bemutatva a jövő munkahelyét.
“Nagyon izgalmas és innovatív vállalatnak tartom a Microsoftot, így nem volt kérdés, hogy részt vegyek-e a mai Meet Microsoft eseményen. Eddig is úgy gondoltam, hogy szívesen dolgoznék itt a jövőben, a mai nap pedig csak megerősített ebben.” – mondta Tóth Károly, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem hallgatója a nap végén.
Kisdiáktól a startup alapítóig – Microsoft edukációs programok fiataloknak
Jövőorientált vállalatként a Microsoft különösen nagy figyelmet fordít a fiatalok képzésére, akiket célzott edukációs programjaival kisdiák koruktól a munkába állásukig végigkísér. Az oktatás terén a YouthSpark programok állnak a vállalat társadalmi szerepvállalási stratégiájának középpontjában. Ezen keresztül több mint 50 ingyenes programot kínál a vállalat a fiataloknak, akik ezek segítségével sajátíthatják el a digitális írástudás alapjait egészen a haladó informatikai ismeretekig. Ezt egészíti ki a Microsoft Imagine, amely szintén ingyenes szoftvereket biztosít diákoknak és oktatási intézményeknek. A BizSpark ugyanezt felhő technológiával és szakértői támogatással együtt kínálja startupoknak, amely így az önálló vállalkozás elindításában segíti a fiatalokat. A diploma megszerzését követően a MACH (Microsoft Academy for College Hires) – egy kétéves, főállásban végezhető tehetségmenedzsment program – a kiemelkedően eredményes fiataloknak nyújt továbbképzést és eszközöket, jelentős szakmai támogatást nyújtva a tehetséges pályakezdő fiataloknak. A Virtual Academy, a DigiGirlz vagy az egyéves, önkéntes szakmai program, a Microsoft Student Partner Program további oktatási programok, amelyek a legújabb technológiákkal ismertetik meg a fiatalokat, külön figyelmet fordítva a legkisebbekre és a lányokra, akik méltatlanul alulreprezentáltak az IT-szektorban.
Kapcsolódó cikkek
- A digitális biztosítók kora jön
- Tanulni is lehet az Y és Z generációktól!
- Az Y generáció tetteket vár a nagyvállalatoktól
- Microsoft: Izgalmas bejelentések a holnap induló BETT konferencián
- IT szakemberek ingyenes képzése a digitális transzformáció kapcsán a Microsoftnál
- Rendhagyó Skype-nap a budapesti Herman Ottó Általános Iskolában
- Elindult a Microsoft Innovatív Iskola Programja a 21. századi oktatásért
- Elérhető a Minecraft: Education Edition első verziója
- Rugalmasságra vágynak a fiatal munkavállalók
- Jó üzlet a technológiát megtanulni
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.