Magyar innováció egy akadálymentessebb világért
A MagNet Bank is csatlakozott a kezdeményezéshez
Önkéntesek és nagyvállalatok együttműködésével júniusban indítja útjára országos információs akadálymentesítési mozgalmát a Route4U magyar startup csapat. Az applikáció megkönnyíti a mozgássérültek és babakocsival közlekedő szülők mindennapjait.
A Route4U magyar startup vállalat applikációja térképen, okostelefonunk segítségével mutatja az akadálymentes utcákat, üzleteket, bárokat, éttermeket és irodákat. A helyszíneket színekkel jelöli aszerint, hogy mennyire könnyen megközelíthetőek kerekesszékkel vagy babakocsival. Az üzletek felmérésében bárki részt vehet. Az elv pofonegyszerű: aki jártában keltében a Route4U applikációjával információt szolgáltat az egyben pontokat is gyűjt, ezeket pedig a partnercégek által felajánlott „kedvességekre” lehet beváltani.
A mozgalom három nagy céggel, a HEINEKEN Hungáriával, az ELMŰ-ÉMÁSZ-szal és a MagNet Bankkal együttműködve startol. Mindhárom partner a dolgozói és az ügyfelei felé történő kommunikációval járul hozzá a segíteni vágyó önkéntesek toborzásához. Emellett különféle ajándékokat és ösztönzőket is felajánlanak a cégek a szorgalmas adatgyűjtőknek.
A MagNet Bank például kávé és péksütemény különlegességekkel kedveskedik a közösségi pontjain az önkénteseknek, de a jól teljesítők „kreatív kulacsokat” is átvehetnek a megjelölt fiókokban. Az ELMŰ-ÉMÁSZ az igazán kiemelkedően teljesítőket díjazza, náluk értékes powerbank-ekre (külső mobil akku) válthatók be a pontok.
A HEINEKEN Hungária a felajánlott ajándékok mellett, 150 területi képviselője segítségével közel 25.000 magyarországi üzlethelyiség akadálymentességét is ellenőrzi. Ezzel néhány hét alatt megháromszorozzák azon helyek számát, melyekről akadálymentességi adatok érhetőek el.
Bárki csatlakozhat
A rendszer teljesen nyílt, a mozgalomhoz nem csak a partner cégek által meghívottak, hanem bárki szabadon csatlakozhat. A részvétellel kapcsolatos további információk itt olvashatók.
A mozgalomban résztvevők első körben középületekről és szolgáltatóhelyekről (étterem, bolt, szálláshely, stb) gyűjtenek alapvető akadálymentességi információkat: van-e lépcső a bejáratnál illetve van-e ott akadálymentes illemhely. Az összegyűjtött adatok elsősorban a kerekesszékkel és babakocsival közlekedőknek nyújtanak nagy segítséget, de bárki másnak hasznosak lehetnek, akik nem tudnak, vagy nem szeretnek lépcsőzni.
Kapcsolódó cikkek
- Egyre népszerűbb a CIB Bank mobilalkalmazása
- Hamarosan a Balaton körül is navigálhatunk a McDonald’s mobilos applikációjával
- Babanapló alkalmazás kismamáknak
- A digitalizáció útján
- Szingapúrban is Vodafone IoT bringákat lehet használni
- Mi az a szex? Ha lefeküdtünk, akkor járunk?
- Megszokás vagy praktikusság?
- Magyar módszer segítségével változtatja meg milliók életét a Samsung
- Elindult a myMeki alkalmazás!
- A jövő már a budapesti sarkon parkol
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Process Solutions: Mit várnak el a gazdasági vezetők és a cégvezetők a könyvelési szolgáltatójuktól?
A technológiai fejlődés és az üzleti környezet változásaival párhuzamosan a cégvezetők, vállalati döntéshozók elvárásai is folyamatosan változnak. Nemcsak a törvényi megfeleltetéssel kapcsolatos kötelezettségek betartását várják el könyvelőiktől, hanem stratégiai partnerséget és technológiai innovációt is.
Bemutatta legmodernebb újításait a Huawei Dubajban
Legújabb, innovatív viselhető-, audió- és irodai okoseszközeit mutatta be a Huawei a Dubajban rendezett nagyszabású nemzetközi eseményén.
Telefonunk tárhelye kihat készülékünk működésére
A technológia fejlődésével egyre nagyobb jelentősége van az okostelefonok tárhelyének. Az egyre jobb minőségű képek és videók, a komplex alkalmazások és az MI megoldások mind egyre inkább csak igénylik a tárhelyet. Ugyan a HONOR eszközei kifejezetten magas tárhellyel érkeznek, mi magunk is tehetünk azért, hogy a legtöbbet hozzuk ki belőlük.
Vissza a valóságba a Nokia 3210-zel
25 évvel az eredeti megjelenése után a Human Mobile Devices (HMD) idén újra elhozza a legendás Nokia 3210-et – most megújult, izgalmas "Y2K" arany, tengerkék és sötétszürke színekben. A cél pedig ezúttal sem más, mint összekötni az embereket – csakhogy ezúttal a képernyőtől való elszakítással.
Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde
A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből.