Online is pörögnek a nyári slágertermékek

A strandruházat, a kerti bútorok és a medencék a legkelendőbbek a Vaterán

forrás: Prím Online, 2017. július 25. 10:59

A kitartó nyári hőség hatására az online boltokban is többszörösére nőtt egyes szezonális termékek forgalma. A vásárlókat főként a strandruházat, a kerti bútorok és a medencék vonzzák, de jól pörögnek a grillezés és a sátorozás kellékei is – derül ki a Vatera adatelemzéséből. 

A klímák és a hűtők iránt valamivel visszafogottabb a kereslet, ezekből a nagyobb beruházást jelentő termékekből pedig inkább a használtat viszik, amelyek a jobb ár-érték arányt kínálnak. Az online piactér adatai alapján úgy tűnik, hogy a legjobban Budapest és Szeged készült fel a nyárra: a legtöbb vásárló ezekről a településekről érkezett idén júliusban.

 

Strandolásra és kerti kikapcsolódásra vágyunk

A nyári termékek között az eladott darabszámok tekintetében toronymagasan vezet a strandruházat és -kiegészítő, melyekből egy hónap alatt közel 3500 darab fogyott az online piactéren. Fürdőruhára, strandpapucsra, egyéb strandruházatra, valamint napszemüvegre átlagosan 1.910 forintot szántak idén júniusban a felhasználók. 

 

A vízpart mellett a szerencsésebbeknek saját kertjük, illetve erkélyük is menedéket adhat a hőség elől. Ezek otthonosabbá és komfortosabbá tételére komoly gondot fordítanak a felhasználók: a különböző kerti bútorokból, kert- és teraszdekorációkból, székpárnákból, mécsesekből, illetve lampionokból 681 darab talált gazdára, átlagosan 18.810 forint értékben.

 

A képzeletbeli dobogó harmadik helyét pedig nem meglepő módon a medencék foglalták el. A májusi adatokhoz viszonyítva az eladások száma csupán egy hónap alatt közel a négyszeresére nőtt (150-ről 553 darabra), emellett az eladások összértéke is a háromszorosára növekedett (2,3 millió forintról 7 millió forintra). 

 

Van, amiből csak újat veszünk

A nyári szezonális termékkategóriák tekintetében elmondható, hogy a használt cikkek átlaga évről évre nő: míg 2014 júniusában csupán 32 százalék volt, idén ez az arány már 51 százalékot tett ki ugyanebben a hónapban. 

 

Ugyanakkor érdemes megemlíteni, hogy ezen belül az egyes termékkategóriák komoly eltérést mutatnak: szinte csak az új termékek fogynak a kerti bútorokból és kiegészítőkből (85%), grillsütőkből és grilleszközökből (72%), sátorozási kellékekből (70%), medencékből (70%), illetve strandruházatból és strandjátékokból (68%). Míg használtan főként a hűtőszekrények és -táskák (78%), a klímaberendezések (66%) és az autós csomagtartók, bicikliszállító csomagtartók és tetőboxok (62%) a kelendők. Vagyis az alacsonyabb árfekvésű termékek esetében inkább az újat, míg a több tízezer forintos tételeknél a használtat részesítik előnyben a vaterázók.

 

 

Nyári rekordok – nem csak a hőmérséklet szökik a magasba

Tavaly július óta a legtöbb nyári slágerterméket, 7348 darabot a fővárosban vásárolták, összesen több mint 52 millió forint értékben. A vidéki települések között Szeged áll az élen, 423 megvásárolt termékkel, együttesen több mint 3 millió forintért. Az első ötbe került még Érd, Székesfehérvár, Pécs és Debrecen, ezekben a városokban szintén 2,4–2,9 millió forint körül alakult a napi forgalom.

 

„A Vatera indulása óta a legtöbb nyári terméket 2014. június 30-án értékesítettük, amikor egyetlen nap alatt 655 ilyen termék talált gazdára, percenként átlagosan 6.615 forint értékben. Idén júniusban és júliusban pedig több olyan nap is volt, amelyeken közel 2 millió forintért vásároltak nyári szezonális cikkeket a felhasználók. A termékek esetében két rekordot is érdemes megemlíteni: az eddigi legdrágább nyári slágertermék idén egy újszerű állapotban lévő deluxe jakuzzi volt, ami még a főszezon előtt, április végén gazdára talált, nem kevesebb mint 1,2 millió forintért. A tavalyi csúcstartó pedig egy kerti filagória volt, amely szintén még a nyár beköszönte előtt, májusban kelt el 635 ezer forintért” – árult el további érdekes részleteket Szanitter Áron, a Vatera ügyvezető igazgatója.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Kreditbeszámítással érkezhetnek az Audi Hungaria Iskolaközpont tanulói a Széchenyi-egyetemre

Együttműködési megállapodást kötött a győri Széchenyi István Egyetem az Audi Hungaria Iskolaközponttal május 8-án. Ennek értelmében az iskola duális szakképzésének tanulói az egyetem gazdálkodás és menedzsment, valamint kereskedelem és marketing alapszakán élhetnek a kreditbeszámítás lehetőségével, ami a tanulmányi idő jelentős lerövidülését is jelentheti.

2024. május 13. 12:59

Az AI kutatja a kritikus ásványkincseket is

Közel 1 millió amerikai dollárral zárta az újabb befektetési körét a Beholder. Ennek köszönhetően lett az AI-alapú, kritikus ásványkincsek feltárásában élenjáró ukrán startup finanszírozója az EIT InnoEnergy, a Rockstart Energy és az STRT. A friss források bevonásával a vállalat felgyorsíthatja a kutatómunkáját és a mesterséges intelligencia-eszközeire alapozva segítheti a zöld energiaátmenethez szükséges kritikus nyersanyagok kitermelését.

2024. május 13. 11:30

A kezdő mérnökök nettó 650 ezerért indulnának a pályán

A tavalyi évhez képest emelkedett a fiatal pályakezdők bérigénye az autopro.hu járműipari szakportál és a Trenkwalder Recruitment Kft. közös felmérése szerint.

2024. május 13. 09:56

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36