PayPal: Úton a virtuális próbafülke felé

avagy hogyan válasszuk ki a megfelelő ruhaméretet online?

forrás: Prím Online, 2017. augusztus 11. 10:12

A ruházat az online kereskedelem egyik legnépszerűbb termékkategóriája, azonban sokan még mindig félnek az interneten történő vásárlástól, elsősorban attól tartva, hogy rossz méretet választanak. 

 

Az online áruházak termékválasztéka ugyanakkor összehasonlíthatatlanul nagyobb mint a környékbeli bevásárlóközpontoké és gyakran az árak tekintetében is előnyösebb ajánlatokat találhatunk a kínálatban. Az PayPal online fizetési platform szakértője, Mary Elyutin a következőkben foglalta össze, miként választhatjuk ki a tökéletes méretű ruhadarabot az interneten.

 

Elő a mérőszalaggal!

Először is mérje meg és jegyezze fel a pontos méreteit! A mérések akkor a legpontosabbak, ha ügyelünk rá, hogy ne húzzuk túl szorosra, de ne is engedjük túl lazára a mérőszalagot. Amikor a csípő-, vagy derékkerületet mérünk, ügyeljünk rá, hogy a hurkot a földdel párhuzamosan tartsuk. Ha nincs kéznél mérőszalagot, akkor sincs gond! Használhatunk bármilyen zsinórt, cérnát, madzagot, amit később egy vonalzóval megmérünk. A megfelelő méretű ruhadarab kiválasztásához a következő adatokra kell megmérnünk:
 

  1. Magasság: Nem szorul különösebb magyarázatra. 
  2. Mellbőség: A férfiak a mérést hónalj alatt végzik, a nőknél a mellkas legszélesebb részén.
  3. Derékbőség: A mérőszalagot a test legkeskenyebb pontjára kell helyezni.
  4. Csípőbőség:  A mérőszalagot a csípő legszélesebb pontja köré kell tekerni.
  5. Ujjhossz: Tartsa függőlegesen kezét a teste mellett és mérje meg a távolságot nyak közepe, és a csukló között.
  6. A nadrág hossza: Keresse meg a legjobban passzoló nadrágját és mérje le. Női ruha vásárlás esetére hasznos lehet feljegyezni a legkényelmesebb szoknya hosszát.
  7. A férfiaknak tanácsos megmérni a nyakukat is, jól jöhet, ha inget akarnak vásárolni.
  8. A ideális méretű melltartó: A megfelelő méretű fehérnemű kiválasztásához a  legjobb megoldás, ha egyszer elmegyünk egy jó üzletbe és kiválasztjuk az ideális darabot az eladó segítségével. Amennyiben az Egyesült Államokból rendel, a hüvelyk és centiméter közötti átváltást könnyedén elvégezheti az interneten.

 

Az egységes jelölések között országtól függően jelentős különbségek lehetnek!

Az egyes országokban különböző méretrendszereket használhatnak, vásárlás előtt mindenképpen érdemes tájékozódni a különbségekről. Ha az XS és XL közötti méretrendszer ismerősnek is tűnik, az egységes jelölések között országtól függően jelentős különbségek is lehetnek. A méretrendszerek hasonlóak az Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban, Olaszországban, Franciaországban, Németországban, Japánban és Oroszországban. Ugyanakkor az egyes rendszerek eltérhetnek a férfiak, a nők és gyermekruhák méretezései tekintetében is. A legtöbb online bolt weboldalán találunk a különböző méretezéseket összehasonlító táblázatot, de ha ez nem áll rendelkezésre érdemes keresni egyet bárhol az interneten.

 

Gyártótól függően is nagy különbségek lehetnek!

A méretezés természetesen a márkáktól függően is eltérhet. A méretek közötti különbségek egyik oka a "vanity sizing", amit magyarul „hiúsági méretezésnek” fordíthatunk. A cégek tudják, hogy a vásárlók nem szívesen vásárolnak nagy méretű termékeket, ezért inkább kisebb méretet írnak a ruhákra. Emiatt gyakran a címkéken azonos méretűnek feltüntetett darabok között is nagy eltérés lehet gyártótól függően. 

 

Segítségünkre lehet az eligazodásban, hogy a legtöbb online áruházban találunk egy táblázatot, amely tartalmazza a centiméterben megadott méreteket is. Ezt minden vásárlás előtt érdemes ellenőrizni, előfordulhat ugyanis, hogy az általában M-es méretű ruhát viselő vásárlóknak, egyes márkák esetében az S méret is megfelelő lesz.

 

Bizonyos általánosítások további segítségünkre lehetnek a ruhák kiválasztásában. Az ifjúsági márkák (H&M, TopShop stb.) ruhadarabjai általában kisebbek, mint az idősebb korosztályt célzó gyártók darabjai. Az amerikai ruházat jellemzően mindig kicsit nagyobb. Az ázsiai (japán, kínai, koreai) termékeket a lakosság jellemzően alacsonyabb testmagassághoz tervezték, ezért érdemes a vásárláskor néhány mérettel nagyobbat rendelni. Kézműves termékek esetében, vagy használt árucikkeknél gyakran használják az eladók a más ruhadarabokkal való összehasonlítás módszerét. 

 

 

Olvassa az értékeléseket!

Sok online áruház lehetőséget kínál, hogy a vásárók értékeljék a termékeket. Ezeket mindenképp érdemes elolvasni, számtalan hasznos apróságot meg lehet tudni belőlük! Az értékelések gyakran tartalmaznak vásárlók által készített fotókat is a termékről, ami további hasznos segítség lehet a döntés meghozatalában. Végül, de nem utolsó sorban ne habozzon kérdéseket feltenni az eladónak!

 

Rendeljen több méretet, tartsa meg a megfelelőt

Ha még mindig nem teljesen biztos a dolgában, az is egy lehetőség, hogy több különböző méretű terméket rendel, majd a felesleges darabokat visszaküldi. A legtöbb webshopba a kiszállítástól számított meghatározott időtartamon belül – amely jogszabály szerint a kiszállítástól maximum 14 nap -  visszaküldhető az árucikk, vásárlás előtt azonban ellenőrizze az értékesítési szabályzatot. Továbbá, ha a PayPal fizetési opciót választja vásárláskor, a vállalat megtéríti visszaküldés postai költségeit. 

 

Használjon virtuális próbafülkét!

Mivel az online értékesített ruházati termékek értékesítése világszerte nő, a márkák folyamatosan dolgoznak rajta, hogy új megoldásokat találjanak a megfelelő méret kiválasztására. A Virtusize.com például virtuális próbafülkét kínál a kereskedőknek, amelyet egyre több oldalon használhatunk, úgyhogy bízhatunk benne, hogy hamarosan beköszönt a tökéletesen illeszkedő méretek kora! 

 

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet

A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél. 

2024. november 21. 20:54

Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál

A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról. 

2024. november 21. 19:31

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01