Egyre több autópálya matricát vásárolunk alkalmazáson és interneten keresztül
Folyamatosan növekszik a Simple applikáción és az online felületen vásárolt autópálya matricák száma, az OTP Mobil szerint a tavalyi tranzakciószám a háromszorosára is növekedhet idén.
A legtöbben heti matricát vásároltak, a legnépszerűbb időszakok az év eleje valamint a nyári iskolai szünet hónapjai. Van néhány fontos változás, amire érdemes odafigyelni: a 2018-as matricák elővásárlása már december elsején elindult, illetve lesznek új fizetős szakaszok is, így érdemes már ezekkel is számolni a 2018-as utazások tervezésénél.
Az OTP Mobil adatai szerint 2016-hoz képest idén két és félszer több e-matricát vásároltak a vállalat online felületén és mobil applikációján keresztül. A Simple felületein 2017. november 24.-ig bonyolított tranzakciók összértéke meghaladta a 600 millió forintot.
„Az alkalmazáson és a simple.hu weboldalon keresztül 2016-ban összesen 48.512 matricát váltottak, míg 2017-ben ez a szám már 122.000 fölé emelkedett” – számolt be az eredményekről Benyó Péter, az OTP Mobil ügyvezető igazgatója. „A legtöbb matricát továbbra is a személygépkocsival rendelkezők veszik, de háromszorosára nőtt a motorra és a teherautókra eladott vignetták száma is. Az elmúlt évek tapasztalatai szerint a következő két hónapban további emelkedésre számítunk, hiszen az éves matrica vásárlás szempontjából ez a csúcsidőszak” - tette hozzá.
Az OTP Mobil adatai szerint a heti matricából fogyott a legtöbb közel 66 500 darab. A második helyen a 2015-ben bevezetett megyei éves matrica áll, ebből mintegy 33 000 darabot vásároltak a sofőrök, míg havi matricából több mint 20 000 fogyott. Az országszerte egész éves használatra jogosító verziót továbbra is kevesen választják, a Simple by OTP appon keresztül vásárlók mindössze hat százaléka ruházott be erre – bár ez is kétszeres növekedés a tavalyi számokhoz képest.
Elindult az elővásárlás, már megvásárolhatóak a 2018-as éves matricák
December elsejétől elindult az autópálya matrica elővásárlási időszak, aminek keretein belül a 2018-ra érvényes éves megyei és országos matricák vásárolhatóak meg. Érdemes azonban figyelni, mivel ezek a vignetták csak 2018. január 1-től érvényesek. Az idei év hátralevő részére még lehet akár éves megyei matricákat is vásárolni. A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. kimutatásai alapján a tavalyi matrica elővásárlási időszakban összesen 76 ezer jogosultságot vásároltak közel 1,1 milliárd forint értékben. Ezek közül 3300 darabot a Simple alkalmazáson vagy a www.simple.hu oldalon keresztül.
Jövő év január 1-től bővülni fog a fizetős útszakaszok száma is, az M85-ös Csornát elkerülő második szakaszával és az M35-ös Debrecen utáni folytatásának első ütemével. Érdemes a megfelelő matricák kiválasztásakor ezeket is figyelembe venni.
Kapcsolódó cikkek
- A Cellum és a Telkom stratégiai együttműködést jelentett be
- Ismét a Simple by OTP alkalmazás lett a nyertes
- 38 millió forint összdíjazású Digitális Ötletpályázatot hirdet az OTP Fáy András Alapítvány
- Simple: mobilfizetés mindenkinek
- A WeChat Pay segítségével is fizethetnek a KLM-nél
- Fizetne-e a lakosság mobiltelefonnal?
- Lezárult a Nemzeti Mobilfizetési Zrt-vel közösen fejlesztett első európai mobilitási platform kialakítása
- Megkezdte működését az Elektronikus Fizetési Szolgáltatók Szövetsége
- Mostantól fizethet mindent mobillal
- Két újabb digitális fejlesztést indított az OTP Bank
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.