A Google mesterséges intelligenciája segít, hogy több pénzt keress
Elindult az új Adsense, ami a gépi tanulás és a mesterséges intelligencia eszközeivel segíti a tartalomszolgáltatókat magasabb bevételhez jutni. A lelkes honlaptulajdonosok szerint új korszak kezdődik a weben, mások csalódottságuknak adnak hangot.
Az Adsense a Google kattintásalapú hirdetési programja, ami kapcsolatot teremt a hirdetők és a megjelenítők között. A honlaptulajdonosok pillanatok alatt regisztrálhatnak, majd a Google jóváhagyását, illetve a megfelelő kódok elhelyezését követően megkezdődhet a hirdetések megjelenítése. A Google algoritmusa igyekszik minél relevánsabb reklámokat válogatni, amelyek több kattintást generálnak, így a bevétel is növekedhet – tudtuk meg a kulcsszo.hu írásából.
A régi Adsense esetében a tartalom megjelenítő választotta meg, hol jelenjelenek meg a hirdetések, illetve neki kellett megválasztania a méreteket és a színeket is.
Az új Adsense algoritmus viszont képes levenni a hirdetési felület optimalizálásának terhét a felhasználó válláról. A gépi tanulás lehetőségeivel igyekszik meghatározni, milyen típusú hirdetéseket kell megjelenítenie a minél magasabb bevétel elérése érdekében.
Új iparággá válhat a tartalomgyártás?
Aki tartalomgyártásból és online felületek működtetéséből szeretne megélni, örömmel fogadta az új Adsense algoritmus megjelenését. A tanuló algoritmusokon alapuló programnak köszönhetően a honlaptulajdonosoknak nem kell reklámszakemberré válniuk, hiszen ezt a munkakört ellátja a Google mesterséges intelligenciája.
A honlaptulajdonosok így több időt tölthetnek azzal, amihez értenek és amivel több pénzt kereshetnek.
Az Adsense program népszerűsége évről évre növekszik Magyarországon is. A felhasználói szokások változása, illetve a felhasználók számának növekedése egyre gyümölcsözőbbé tette a tartalomszolgáltatást.
Egyre többen indítanak blogot, receptoldalt, magazint vagy más típusú honlapot kizárólag az Adsense bevételek növelése érdekében. Sokan teljes portfóliót építenek különböző honlapokból, amelyek együttes bevétele akár milliós nagyságrendeket jelenthet.
Egyáltalán nem ritkák a sikertörténekek az Adsense megjelenítők között, de abban mindenki egyetért, hogy magas látogatottsággal rendelkező honlapot építeni rengeteg munkával jár.
A tanuló algoritmus új lökést adhat a hazai tartalomszolgáltatóknak, így várhatóan egyre többen választják a karrier ilyen formáját.
Kapcsolódó cikkek
- AMP: Gyorsabb a mobilos netezés
- A biztonságosabb internethasználatra hívta fel a figyelmet a Google
- Mi érdekelte leginkább a magyarokat az idei évben?
- A Google és a HTC 1,1 milliárd dolláros együttműködési megállapodást jelentett be
- Magyar fejlesztés újítja meg az online könyvpiacot
- Ki nyeri a mobil gyorsasági versenyt?
- Facebook, Google: A 100 millió dolláros csalás - megelőzhető lett volna?
- Google: Bagoly-algoritmussal a hamis hírek ellen
- A Google kiterjeszti Digital Workshop programját a magyar kis- és középvállalkozásokra
- A Google feltörte a 2012 előtt használt elektronikus aláírásokat védő algoritmust
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.