Nyári csapatépítővel zárult a Vodafone Digitális Iskola Programjának második éve
2018. június 11-én 7 iskola összesen 120 diákja vett részt a Vodafone Digitális Iskola Program második tanévét lezáró nyári csapatépítő eseményén. A közös reggeli, majd ezt követő dunai hajótúra valamint a Cyberjump trambulinpark látogatás, méltó megünneplése volt az iskolák kiváló egészéves teljesítményének. Az egész napos programon a szórakozás mellett a digitális tudás fejlesztése és a Vodafone Önkéntes Közösség tagjainak munkája is szerepet kapott.
A Vodafone Alapítvány által 2015-ben életre hívott Digitális Iskola Program újabb sikeres évét zárja. A program célja a kezdetek óta, hogy felszámolja a digitális analfabetizmust, növelje a tanárok és a diákok digitális kompetenciáit, ezáltal lehetővé téve, hogy mindenki részesülhessen a digitális világ nyújtotta örömökben és lehetőségekben. A két éve sikeresen működő kezdeményezésben országszerte 24 iskola vesz részt, amely így összesen 6500 gyermeket és 700 pedagógust érint.
A Digitális Iskola Program első fázisában 1300 Vodafone Tab Speed LTE táblagépet adtak át, az oktatási célú használathoz szükséges havi 3 GB adatforgalmi kerettel. Ezt követően, a digitális kompetenciafejlesztés most lezáruló, második fázisa a korábban kiosztott eszközök minél szélesebb körű felhasználását kívánta támogatni. Ennek érdekében jött létre a Vodafone AppTár, amelyben a digitális oktatást támogató alkalmazások váltak elérhetővé, segítve ezzel a tanárok munkáját, valamint a személyes tapasztalatokat középpontba helyező Rebot program, amelynek keretében a gyerekek újrahasznosított anyagokból építhettek robotokat, amelyeket később olyan, társadalmilag hasznos célokra használhattak, mint például a hulladékgyűjtés. Fontos kiemelni továbbá a szintén a program második fázisában indult VloggerSulit is, amelynek révén a kamera másik oldalára, így a videó vágás rejtelmeibe is betekintést nyerhettek a diákok.
A Digitális Iskola Program egyik legfontosabb része a külön erre a célra kialakított motivációs rendszer, amely a Vodafone által biztosított digitális eszközök minél szélesebb körű használatára, és kreatív felhasználására ösztönzi a tanárokat és diákokat egyaránt. A motivációs program alapját a különböző tantárgyakhoz, témákhoz kapcsolódó kvízek és pályamunkák (például videók készítése, Google űrlap fejlesztése, iskolainduló alkotása Music Maker alkalmazásával)) képezik, amelyek révén az iskolák pontokat gyűjthetnek és a pontok felhasználásával további digitális eszközökhöz, például interaktív táblához vagy tablet töltő szekrényhez juthatnak hozzá. Emellett a diákok és tanulók fejlődését a Vodafone Magyarország Önkéntes Közössége is segítette az egész tanév ideje alatt: a lelkes munkatársak számos iskola felújítási munkában részt vettek és képzéseket tartottak a tanároknak a kiosztott eszközök sokoldalú felhasználási lehetőségeiről – például az AppTár megismertetése is ezt a célt szolgálta.
A motivációs rendszer alapján a programban résztvevő legszorgalmasabb, legügyesebb iskolák amellett, hogy különböző digitális eszközökkel gazdagodtak, egy nyári csapatépítőn is részt vehettek, melyre június 11-én került sor. Az egész napos rendezvényen a Digitális Iskola Programban résztvevő 7 település – Hejőkeresztúr, Rezi, Mórahalom, Csongrád, Szolnok, Kecskemét és Nagykáta – iskoláinak összesen 120 diákja vett részt. A nyári csapatépítő egy közös reggelivel indult a Kiosk Budapestben, ahol a Vodafone Önkéntes Közösség tagjai látták vendégül a gyerekeket. Ezt követően a diákok megcsodálták Budapesten egy dunai hajózás keretében, melyet a Cyberjump trambulinparkban egy hatalmas játék követett. A programok során a gyerekek digitális tudásukat is növelhették kvízek kitöltése révén, illetve turisztikai applikációk segítségével.
„Ha azt látjuk, hogy a tanárok és gyerekek örömmel vesznek részt a programban, akkor tudjuk, hogy jó úton járunk. A jövőt formáló elképzelések megvalósításához a gyermekek kreatív gondolkodása és elkötelezettsége is szükséges, mert amit mi ma elkezdünk, azt ők fogják továbbvinni és sok új, izgalmas elemmel alakítani a jövőt” – mondta el Budai J. Gergő, a Vodafone Magyarország Zrt. vállalati kapcsolatokért felelős vezérigazgató helyettese.
A nyári csapatépítő méltó lezárása volt a Digitális Iskola Program második fázisának. A kezdeményezés rendkívül sikeres volt a második tanévben is, hiszen a digitális fejlődés jegyében nemcsak eszközök, hanem a digitális tudás, az oktatóanyagok minősége, valamint a kreatív tartalmak számának növelése tekintetében is szintet lépett a program. A motivációs rendszer eredményeképpen idén 12 iskola nyert tablettöltő szekrényt, 6 iskola smart táblával gazdagodott és 7 iskola a legnagyobb ajándékon, a csapatépítőn vehet részt.
Kapcsolódó cikkek
- Szolnokra is megérkezett a Vodafone Digitális Iskola Program
- Évente több ezer nő és gyermek életét mentheti meg Tanzániában a Vodafone mentőtaxija
- Vodafone táblagépek iskoláknak
- A Vodafone IoT szolgáltatással segíti az alultápláltság elleni küzdelmet Afrikában
- Több ezer köbméter vizet spórolhat meg a Vodafone által díjazott találmány
- A Da Vinci Kids App már a Vodafone Pass-ban is elérhető
- A Vodafone bevezette a Tuti Net tarifát
- Lezárult a Nagy Digitális Kaland!
- A Vodafone és az ESL nemzetközi e-sport partnerséget kötött
- Hajszál híján meglett az 1 gigabites letöltési sebesség a Vodafone 4G+ hálózatán
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Két új ZTE mobil érkezett a magyar piacra
A ZTE két, 2024-ben debütáló modellje, a nubia Flip 5G és a nubia Music nemrég megérkezett a magyar piacra is. A ZTE első összehajtható okostelefonja, a nubia Flip 5G, és a zenére hangsúlyt fektető nubia Music már elérhető a magyar vásárlók számára.
A TikTok és a YouTube a tinédzserek első számú mobilos platformja
Mintegy négy órát töltenek telefonjuk képernyője előtt egy átlagos napon a 16–35 évesek, ennek csaknem felét közösségi médiumok alkalmazásai teszik ki – egyebek mellett ez derült ki az NMHH friss kutatásából. A fiatal felnőttek digitáliseszköz-használati szokásait vizsgáló reprezentatív tanulmány a megszokott online kérdőíves felmérés mellett szoftveres adatgyűjtéssel, objektív készülékhasználati adatok elemzésével is dolgozott a minél megbízhatóbb eredmények érdekében.
A jövő programozói versenyeztek
A régió legjobb egyetemista és középiskolás programozói mérték össze tudásukat a Debreceni Egyetem Informatikai Karán rendezett Regionális Programozói Csapatversenyen. A résztvevők számot adhattak arról, rendelkeznek-e naprakész informatikai tudással és hogyan tudnak csapatban dolgozni.
Az AI használata a munkavállalók 22%-át érinti a magyar ingatlanpiacon
A mesterséges intelligencia egyre nagyobb szerepet kap az ingatlan- és építőiparban, de vajon hogyan áll Közép-Európa ezen a téren? Egy friss kutatás szerint a magyar ingatlanpiacon dolgozók mindössze 22%-a használ mesterséges intelligenciát, 23%-uk napi szinten, 46%-uk pedig heti rendszerességgel, de mégis érzékelhető a változás: az ingatlan- és építőiparban dolgozók 60%-a mindhárom piacon kifejezte, hogy szívesen elsajátítaná az új technológia alkalmazását.
Örökíts meg minden téli pillanatot a LAMAX új akciókameráival
Három új akciókamerával frissítette kínálatát a LAMAX. Kompakt és strapabíró kialakításuk és mellékelt kiegészítők révén az új akciókamerák minden terepen megállják helyüket. A kamerák a csomagolásban megtalálható vízálló tokkal a havas és vizes kalandok közben is jól teljesítenek, a tokokkal akár 40 méteres mélységig merülhetünk velük. Ugyanakkor a LAMAX W9.2 és a LAMAX 10.2 modellek esetén a kameraváz is vízálló, így tok nélkül 12 méteres mélységig is bírják a víz alatt.