Az aktív élményeket keresőknek segít a Trekhunt
Nem egy irodában, még csak nem is egy országban dolgoznak a Trekhunt fiatal startupperei, akik az aktív kikapcsolódásra vágyóknak nyújtanak értékes szolgáltatást. A Magyarországon debütáló, de nemzetközi piacra készülő vállalkozás a városból a természetbe rángatja ki az embereket. Azokat, akik elég vagányak hozzá.
„Azokhoz szólunk, akik nem akarják a 126 milliomodik emberként lefotózni a Colosseumot, ki akarnak szakadni a városból, valami mást, új élményt keresnek.” – mondja Kardos László, a Trekhunt alapítója.
A fiatal mérnök-közgazdász cégvezető korábban Japánban és az Egyesült Királyságban dolgozott többek között a Skyscannernél és a Prezinél. Gadácsi Péterrel, aki 15 éve túravezető és hegymászó, még az egyetemről ismerik egymást. Szintén egyetemi csoporttárs volt a harmadik alapító Bíró Ákos, aki több multinacionális cég pénzügyi tervezési osztályán, illetve vezető tanácsadócégnél is dolgozott, jelenleg Németországban él. A bolgár Dimitar Dinchev Japánban csatlakozott a csapathoz, ő korábban többek között a SoundCloudban dolgozott.
A Trekhunt csapata jelenleg a Budapest-Szófia-Heidelberg háromszögben dolgozik, a kapcsolatot a legújabb technológiai fejlesztések segítségével tartják egymással. Így épül hónapok óta és lép piacra elsőként Magyarországon a Trekhunt, egy különleges online túra és programkereső oldal.
„Az a célunk, hogy hosszú távon a világ összes túráját beépítsük a keresőmotorba, tehát aki hegyet mászni, bringázni, raftingolni, szörfözni, síelni vagy akár siklóernyőzni szeretne, ne vesztegessen órákat a különböző vezetett vagy független programlehetőségek megtalálásával és összehasonlításával. Azért töltünk mi most hónapokat a monitorok előtt, hogy az adrenalin-őrülteknek ne kelljen.” – mondja László.
A Trekhunt létjogosultságát igazolja, hogy robbanásszerűen növekszik a túrák és egyéb programok piaca. Az Utazási és Turisztikai Világtanács (WTTC) 2018-as globális csúcstalálkozóján bemutatott Deloitte tanulmány szerint a turisztikai fogadóterületen túrákra, aktivitásokra, látványosságokra és eseményekre költött összérték az utazási piac harmadik legnagyobb szegmensét képezi. Ennek értékét 2020-ra 183 milliárd amerikai dollárra becsülik.
A Trekhunt elindítását egy üzleti angyal segítette, a vállalkozásnak azonban 2019 végére saját lábon kell állnia. Partnereik a túravezető, túraszervező cégek és az online ügynökségek; nagyon büszkék rá, hogy több magyar partnerük mellett a világ két legnagyobb túravezető cége, az ausztrál Intrepid Travel és a kanadai G Adventures is velük dolgozik. Kardos László szerint „nemzetközi szinten jó belépő, hogy az Intrepid Travel és a G Adventures bizalmat szavazott nekünk. De a globális piac hatalmas versenypálya, ahol a Trekhunt egy merőben új koncepciót képvisel. Ezért fontos lesz megértetni, hogy mi nem versenytársai, hanem partnerei akarunk lenni a meglévő szereplőknek, nem gyengíteni, hanem erősíteni akarjuk a piacot.”
2019 első negyedévében Magyarországon tesztelik a szolgáltatást, utána lépnek ki az angol és német nyelvű piacokra.
Kapcsolódó cikkek
- Magyar startup hozza össze az európai előadóművészeti világot
- Útmutató weboldal és tanácsadó vloggerek támogatják a gyerekek biztonságosabb netezését
- MKB Fintechlab: kimagasló nemzetközi érdeklődés az idei inkubációs program iránt
- Új globális portál az ingatlanpiac digitalizációjának úttörőitől
- Megújult a Lánglovagok oldal
- A hazai startupok is a blockchain technológia felé mozdulnak
- Együttműködés a jövő digitális egyészségügyi megoldásaiért
- Egyetemi ötletek kaptak 9 millió forintos befektetést
- A mesterséges intelligenciával foglalkozó startupok mutathatnak új utat Európának
- Budapestre figyelt a régió startup világa
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A HONOR közzétette az AI-jal felturbózott MagicOS 9.0 ütemtervét
A HONOR bejelentette a MagicOS 9.0 hivatalos frissítési ütemtervét. A MagicOS 9.0 hivatalos verziója* először a HONOR Magic V3 készüléken lesz elérhető Európában decembertől. Az iparág első, minden szituációhoz személyre szabott AI operációs rendszereként a felhasználói élmény sokkal jobb lesz, beleértve a továbbfejlesztett AI funkciókat, az optimalizált ember-gép interakciót és még több személyes AI élményt.
Harmadik negyedéves árbevételével a Xiaomi túlszárnyalta a piaci várakozásokat
A Xiaomi Corporation (továbbiakban „Xiaomi” vagy a „Csoport”) – a fogyasztói elektronikai termékek és okoseszközök globális, vezető gyártója, amely az Internet of Things („IoT”) platform által összekapcsolt okostelefonokra és okoshardverekre épül, bejelentette a 2024. szeptember 30. napján lezárult három hónapos periódusra („2024 Q3,” vagy „az Időszak”) vonatkozó nem auditált, konszolidált eredményét.
AI fotogrammetriával bővült az Artec Studio 19
A professzionális 3D szkenner megoldásokat gyártó Artec 3D bemutatta az Artec Studio, átfogó 3D szkennelő, adatfeldolgozó, reverse engineering és minőségellenőrzési célszoftver legújabb verzióját. Az AS19-et többek között széleskörű szkenner-integrációval, nagyobb teljesítménnyel és mesterséges intelligencia alapú fotogrammetriával fejlesztették, hogy még jobban megfeleljen a különböző iparágakból érkező szakemberek igényeinek. A szoftver egyik legizgalmasabb újítása, hogy már nemcsak 3D szkenek, de fényképek és videófelvételek alapján is képes 3D modellek létrehozására.
HMD: A szülők fele szerint megváltozott a gyerekük személyisége a telefonhasználattól
A HMD friss kutatásai szerint az okostelefonok negatívan hatnak a fiatalokra. A szülők háromnegyede aggódik a telefonhasználat miatt, és több mint fele úgy érzi, túl korán vásárolt okostelefont a gyerekének. A fiatalok harmada megerősítette, hogy valóban hajlamosabb a szorongásra, amióta telefont használ, de azt is bevallották, hogy túl sok időt töltenek a közösségi médiában.