Budapestre jöttek a világ vezető techcégei
Ötödszörre rendezte meg a Crunch és Amuse konferenciákat a Prezi és az IBM Budapest Lab október 16-18. között. Az egyedülálló techfesztiválon olyan nemzetközi adatvezérelt cégek világszerte elismert szakemberei adtak elő, mint a Facebook, Netflix, Linkedin vagy a Google. Az előadások mostantól visszanézhetők a konferencia Youtube csatornáján, így bárki előtt ott a lehetőség, hogy tanuljon a legnagyobb techcégektől.
Mi a titka egy sikeres, adatvezérelt vállalkozásnak? Hogyan tudjuk az adatokkal a növekedés útját kikövezni? Hogyan lehet előre jelezni a felhasználók viselkedését és a megfelelő időben közbelépni, ha lankad a figyelem? Ilyen és még sokkal több ehhez hasonló kérdésre kaphatott válaszokat az a közel 1400, a régióból érkező látogató, aki részt vett a Prezi és az IBM Budapest Lab által megrendezett Crunch (data) és Amuse (UX) konferenciákon október 16-18. között a Vasúttörténeti Parkban. A háromnapos eseményen összesen negyvenhárom előadó tartott workshopot és lépett színpadra, az előadások nagy része mostantól megtekinthető az esemény Youtube csatornáján. A szervezők célja ezzel nem csupán az, hogy Budapest Európa egyik innovációs központjává váljon, hanem hogy mindenki számára elérhetővé tegyék a konferencián elhangzott szakismereteket.
A Crunch konferencia elsősorban azoknak a cégvezetőknek, adatmérnököknek, termékmenedzsereknek szól, akik vállalkozásukat a legfejlettebb, adatvezérelt módszerekre és technológiákra szeretnék felépíteni, de érdekes azoknak is, akik a legnagyobb Big Data szakértőktől szeretnének tanulni.
A konferencia egyik legizgalmasabb előadását a Facebook adatelemző menedzsere, Láda Ákos tartotta. A szakember a közösségi oldal hírfolyamáról beszélt, és olyan ritkán hozzáférhető adatokba engedett betekintést, mint az üzenőfalon megjelenő hírek rangsorolásának algoritmusa. A bemutatóból megtudhattuk: a cég négy alapvető tényezőt vesz figyelembe, többek között azt is, hogy a posztok várhatóan mekkora aktivitást fognak kiváltani, és milyen valószínűséggel fognak kommentelni a felhasználók.
Színpadra állt a díjnyertes big data fejlesztő és tanácsadó, Michelle Ufford is, aki a vezető streamingszolgáltató cég, a Netflix szakembereként mutatott irányt az adatvezérelt céges kultúra kiépítésére. Szó volt továbbá a Riot Games most 10. születésnapját ünneplő játékának, a League of Legendsnek a fejlesztéséről is, melynek jelenleg 8 millió játékosa van csúcsidőben, havi szinten pedig egymilliárdan játszanak – ami rengeteg adatot és metrikát ad a felhasználók viselkedési mintáinak feltérképezéséhez, napi szinten 500 milliárd adatpontot. Wesley Kerr, a cég mesterséges intelligencia-stratégájának előadásából megtudhattuk, hogy mi befolyásolja a felhasználókat és hogyan lehet előre jelezni a tevékenységeiket. Az adatelemzésből kiderül, milyen módon lehet a játékosokat lefoglalni, aktiválni, mikor kell közbelépni, hogy minél kisebb legyen a játékot elhagyók száma, miközben kiemelt figyelmet szentelnek a sportszerűtlen magatartás szűrésére.
A mesterséges intelligenciával és gépi tanulással támogatott termékfejlesztés rendkívül sok etikai kérdést vet fel. Többek között erre a kihívásra is felelt a felhasználói élménykutatás és terméktervezés témájú Amuse konferencia. A számtalan felhasználói adat birtokában kulcsfontosságú, hogy a tervezésben rejlő manipulációs lehetőségekkel ne éljünk vissza. A Simple Secure design vezetője, Ame Elliot pont ezt a témakört járta körül: előadásában gyakorlati tanácsokat adott arról, hogyan segítheti elő a tervezők munkája a termék iránti bizalmat, a biztonságot, az adatvédelmet és az átláthatóságot.
Formabontó ötlettel állt elő prezentációjában Jim Kalbach, a Mural vásárlói élmény vezetője, aki korábban olyan cégeknél dolgozott, mint az eBay, az Audi, vagy a Sony. Kalbach meglepetésvendégeivel a jazz improvizációs dinamikáján keresztül demonstrálta: jó design akkor jöhet létre, ha nem csupán saját szakterületünknek vagyunk mesterei, hanem képesek vagyunk másokkal is együttműködni, egymást inspirálni és motiválni.
A két konferencia erőssége, hogy az értékes kapcsolatokon és inspiráción túl a résztvevők azonnal alkalmazható gyakorlati tudással gazdagodhattak. A tapasztalatok alapján az eseményen elhangzottak nem csak szoftvermérnököknek, adatelemzőknek és designereknek hasznosak, hanem termékfejlesztők, marketingesek és a legmagasabb szintű döntéshozók számára is.
Kapcsolódó cikkek
- Sikeresebb üzlet – mesterséges intelligenciával
- A Samsung partnereivel és szoftverfejlesztőkkel közösen hozza el a jövő technológiáit
- Időben döntsünk és rendezzük el, ki örökölje a céget!
- Budapesten a világ legnagyobb UX designerei
- A mesterséges intelligencia segíthet a kulcs munkavállalók megtartásában
- „A média hatása a gyermekekre és fiatalokra” - konferencia
- Érkezik az ősz legnagyobb üzleti design konferenciája!
- A munkaerőhiány már lelassította az üzleti szektor növekedését
- Crunch 2019: Három napig adatnagyhatalom lesz Budapest
- 36 éves hazai vállalat az új BÉT50-ben
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.