Budapestre jöttek a világ vezető techcégei
Ötödszörre rendezte meg a Crunch és Amuse konferenciákat a Prezi és az IBM Budapest Lab október 16-18. között. Az egyedülálló techfesztiválon olyan nemzetközi adatvezérelt cégek világszerte elismert szakemberei adtak elő, mint a Facebook, Netflix, Linkedin vagy a Google. Az előadások mostantól visszanézhetők a konferencia Youtube csatornáján, így bárki előtt ott a lehetőség, hogy tanuljon a legnagyobb techcégektől.
Mi a titka egy sikeres, adatvezérelt vállalkozásnak? Hogyan tudjuk az adatokkal a növekedés útját kikövezni? Hogyan lehet előre jelezni a felhasználók viselkedését és a megfelelő időben közbelépni, ha lankad a figyelem? Ilyen és még sokkal több ehhez hasonló kérdésre kaphatott válaszokat az a közel 1400, a régióból érkező látogató, aki részt vett a Prezi és az IBM Budapest Lab által megrendezett Crunch (data) és Amuse (UX) konferenciákon október 16-18. között a Vasúttörténeti Parkban. A háromnapos eseményen összesen negyvenhárom előadó tartott workshopot és lépett színpadra, az előadások nagy része mostantól megtekinthető az esemény Youtube csatornáján. A szervezők célja ezzel nem csupán az, hogy Budapest Európa egyik innovációs központjává váljon, hanem hogy mindenki számára elérhetővé tegyék a konferencián elhangzott szakismereteket.
A Crunch konferencia elsősorban azoknak a cégvezetőknek, adatmérnököknek, termékmenedzsereknek szól, akik vállalkozásukat a legfejlettebb, adatvezérelt módszerekre és technológiákra szeretnék felépíteni, de érdekes azoknak is, akik a legnagyobb Big Data szakértőktől szeretnének tanulni.
A konferencia egyik legizgalmasabb előadását a Facebook adatelemző menedzsere, Láda Ákos tartotta. A szakember a közösségi oldal hírfolyamáról beszélt, és olyan ritkán hozzáférhető adatokba engedett betekintést, mint az üzenőfalon megjelenő hírek rangsorolásának algoritmusa. A bemutatóból megtudhattuk: a cég négy alapvető tényezőt vesz figyelembe, többek között azt is, hogy a posztok várhatóan mekkora aktivitást fognak kiváltani, és milyen valószínűséggel fognak kommentelni a felhasználók.
Színpadra állt a díjnyertes big data fejlesztő és tanácsadó, Michelle Ufford is, aki a vezető streamingszolgáltató cég, a Netflix szakembereként mutatott irányt az adatvezérelt céges kultúra kiépítésére. Szó volt továbbá a Riot Games most 10. születésnapját ünneplő játékának, a League of Legendsnek a fejlesztéséről is, melynek jelenleg 8 millió játékosa van csúcsidőben, havi szinten pedig egymilliárdan játszanak – ami rengeteg adatot és metrikát ad a felhasználók viselkedési mintáinak feltérképezéséhez, napi szinten 500 milliárd adatpontot. Wesley Kerr, a cég mesterséges intelligencia-stratégájának előadásából megtudhattuk, hogy mi befolyásolja a felhasználókat és hogyan lehet előre jelezni a tevékenységeiket. Az adatelemzésből kiderül, milyen módon lehet a játékosokat lefoglalni, aktiválni, mikor kell közbelépni, hogy minél kisebb legyen a játékot elhagyók száma, miközben kiemelt figyelmet szentelnek a sportszerűtlen magatartás szűrésére.
A mesterséges intelligenciával és gépi tanulással támogatott termékfejlesztés rendkívül sok etikai kérdést vet fel. Többek között erre a kihívásra is felelt a felhasználói élménykutatás és terméktervezés témájú Amuse konferencia. A számtalan felhasználói adat birtokában kulcsfontosságú, hogy a tervezésben rejlő manipulációs lehetőségekkel ne éljünk vissza. A Simple Secure design vezetője, Ame Elliot pont ezt a témakört járta körül: előadásában gyakorlati tanácsokat adott arról, hogyan segítheti elő a tervezők munkája a termék iránti bizalmat, a biztonságot, az adatvédelmet és az átláthatóságot.
Formabontó ötlettel állt elő prezentációjában Jim Kalbach, a Mural vásárlói élmény vezetője, aki korábban olyan cégeknél dolgozott, mint az eBay, az Audi, vagy a Sony. Kalbach meglepetésvendégeivel a jazz improvizációs dinamikáján keresztül demonstrálta: jó design akkor jöhet létre, ha nem csupán saját szakterületünknek vagyunk mesterei, hanem képesek vagyunk másokkal is együttműködni, egymást inspirálni és motiválni.
A két konferencia erőssége, hogy az értékes kapcsolatokon és inspiráción túl a résztvevők azonnal alkalmazható gyakorlati tudással gazdagodhattak. A tapasztalatok alapján az eseményen elhangzottak nem csak szoftvermérnököknek, adatelemzőknek és designereknek hasznosak, hanem termékfejlesztők, marketingesek és a legmagasabb szintű döntéshozók számára is.
Kapcsolódó cikkek
- Sikeresebb üzlet – mesterséges intelligenciával
- A Samsung partnereivel és szoftverfejlesztőkkel közösen hozza el a jövő technológiáit
- Időben döntsünk és rendezzük el, ki örökölje a céget!
- Budapesten a világ legnagyobb UX designerei
- A mesterséges intelligencia segíthet a kulcs munkavállalók megtartásában
- „A média hatása a gyermekekre és fiatalokra” - konferencia
- Érkezik az ősz legnagyobb üzleti design konferenciája!
- A munkaerőhiány már lelassította az üzleti szektor növekedését
- Crunch 2019: Három napig adatnagyhatalom lesz Budapest
- 36 éves hazai vállalat az új BÉT50-ben
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban
A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.
Az LG 2025-ös QNED evo termékcsaládja jelentős technológiai fejlődésen ment át
Az LG Electronics (LG) bemutatja a megújult, 2025-ös QNED evo termékcsaládját egy újonnan szabadalmaztatott, széles színskálát biztosító technológiával. A készülékek valódi 4K felbontású képet és akár 144 Hz*-es képfrissítési rátát tesznek lehetővé vezeték nélküli kapcsolódással, ultraalacsony késleltetéssel. Emellett a széria tagjai továbbfejlesztett mesterséges intelligencia alapú kép- és hangfeldolgozást, és személyre szabhatóságot biztosítanak a webOS 25-ön keresztül.