Konferencia a digitális edukációról a Da Vinci TV-vel
Hogyan lehet a 21. századi gyerekek életének részévé válni pedagógusként? Mit jelent az élménypedagógia? Miért fontos a nyitottság a digitális módszerek felé, s melyek ezek közül a valóban hatékonyak? Hogyan emelhető be a digitális személet az osztályterembe? A Da Vinci TV digitális edukációs workshopján többek között ezekre a kérdésekre keresik a választ január 30-án. A kezdeményezés kiemelt partnere a Telekom.
A diákok kommunikációs nyelve egyértelműen az online tér felé mutat. A felnőtteknek úgy kell tanítaniuk, hogy az élmény legyen, ehhez pedig a digitális tér már nem mellőzhető. Ráadásul megszűnik önálló tárgy lenni a mozgóképkultúra és médiaismeret, vagyis a médiahasználattal kapcsolatos kompetenciák erősítése a jövőben minden tantárgyat át kell, hogy szőjön. Ezért most különösen fontos, minél több pedagógus tanulja és tanítsa meg jól használni az okoseszközöket és tartalmakat.
Az oktatási Da Vinci TV-csatorna ezért inspiráló szakmai eseményre hívja a pedagógusokat január 30-án délután. Az ingyenes workshop fókuszában a digitális oktatás áll. Szakmai "jó gyakorlatokkal", módszerekkel és újfajta pedagógiai szemlélettel várják a megújulni kész tanárokat, szakembereket. Emellett bemutatják az ősszel elindult Legyél Te is Da Vinci Tanár program eddigi eredményeit, pályamunkáit, illetve ismét lehetőséget biztosítanak a csatlakozásra. Exkluzív tartalmak, oktatási innovációk, és nem utolsó sorban tapasztalatcsere várja a tanárokat, óvodapedagógusokat, múzeumpedagógusokat és pedagógushallgatókat. Minden résztvevő oktatási csomagot és exkluzív digitális hand outot kap.
„A 21. században nélkülözhetetlen kompetenciák, úgy mint a kreativitás, az együttműködés, a problémamegoldó-készség és a digitális kompetencia fejlesztése elengedhetetlen. Emellett meg kell tanítani a tanulmányokhoz kapcsolódó ismeretszerzésre is használni az okoseszközöket.” - fogalmaz Tibenszky Moni Lisa, a Felelős Szülők Iskolája alapító-ügyvezetője, a Da Vinci TV-csatorna magyarországi nagykövete. A Da Vinci Tanár konferencia szakértői közt tudhatja Balatoni Józsefet, alias Jocó bácsit is, akit az ország leginkább merész élménypedagógiai módszereiről ismer. „Előfordul, hogy nem tudom mindig a pontos választ, akkor csoportokban elővesszük a telefonokat, és megkeressük a helyes választ, és utána megfelelő kontextusba helyezzük. Én azt vallom, hogy az a jó, ha a gyerek kérdez, mert akkor involvált, motivált és érdekli, amit tanulunk. Hiszem, hogy el kell rugaszkodnunk kicsit a frontális, offline oktatástól.” – fogalmaz Jocó bácsi.
„Oktatási-ismeretterjesztő csatorna lévén ezúttal a pedagógusokat szólítjuk meg. Rendezvényünkkel szeretnénk motiválni az erre nyitott tanárokat, hogy hatékonyabban, és valóban élményszerű módon oktassanak.” – mondja Ferdinand Habsburg, a Da Vinci Media Gmbh. tulajdonos ügyvezetője.
A konferencia előadói:
- Joós Andrea, tanár, az Élménybiológia tudománynépszerűsítő felület megalapítója, főszerkesztője
- Balatoni József, alias Jocó bácsi, történelem tanár, Jocó bácsi világa megalapítója
- Fegyverneki Gergő tanár, tréner, digitálispedagógia-szakértő, módszertanácsadó
- Tibenszky Moni Lisa, a Da Vinci TV-csatorna magyarországi nagykövete, a Felelős Szülők Iskolája alapítója
A Legyél Te is Da Vinci Tanár program kiemelt partnere a Telekom.
A rendezvény kiemelt szakmai partnere a Felelős Szülők Iskolája.
Időpont: 2020. január 30. (csütörtök) 14:00 - 17:00
Helyszín: Magyar Telekom Székház (1097 Budapest, Könyves Kálmán krt. 36.)
Regisztráció: https://bit.ly/35Vk1O0
Kapcsolódó cikkek
- Zöld opció Földünk védelméért a karbonsemleges Telekomnál
- Január 31-ig jelentkezhetnek az informatikushiánnyal küzdő cégek
- Túllépnének a pedagógusok az iskolai kereteken a műszaki pályaorientációban
- Legyél Te is Da Vinci Tanár!
- Az egyetemi hallgatók harmada már átélte a kapunyitási pánikot
- Budapestre érkezik a Scratch konferencia
- Több mint 12 ezer gyerekhez jutott el 2016-ban a Legyél Te is Informatikus! program
- SMART 2016: Már nem csak a Szilícium-völgyben érhet el sikert egy startup
- Innovatív pedagógiai megoldások Budapesten
- Hazánkba látogat John C. Maxwell
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Sony World Photography Awards 2024 – kihirdették a nyerteseket
A World Photography Organisation egy különleges gálaünnepségen Londonban kihirdette a Sony World Photography Awards 2024. évi nyerteseit. Az immár 17. éve megrendezett díjátadó ünnepség napjaink legjobb fotográfiai alkotásait mutatja be, valamint az elmúlt év legközkedveltebb képeit és történeteit díjazza. A győztes, döntős és shortlistre került képek április 19-től láthatók a Sony World Photography Awards 2024 kiállításon a londoni Somerset House-ban.
Kiberbiztonsági útmutató készült a magyar kkv-knak
A magyar kisvállalkozásokat támogató kiberbiztonsági kézikönyvet mutatott be az Európai Innovációs és Technológiai Intézettel (EIT Digital), a Nemzetközi Digitális Alapítvánnyal (Global Digital Foundation) együttműködve a Huawei Technologies.
A MITTE az ügynökségi partnere a világ első tokenizált naperőmű projektjének
A MITTE felel a globális zöld energia vállalat, a Sunmoney Solar Group almárkájának branding és social feladataiért, illetve a Sunmoney 360 app design feladataiért.
Ünnepel a Samsung Galaxy Team európai sportolói csapata
Már csak 100 nap, és elkezdődnek a 2024-es párizsi olimpiai és paralimpia játékok. Ez alkalomból a Samsung, az esemény nemzetközi partnereként bejelenti eddigi legnagyobb létszámú sportolói csapatát. A vállalat idén összesen 57, köztük 44 európai Team Galaxy versenyzőt támogat – olyan sportolókat, akik a játékok során országukat képviselik –, hogy az olimpián is kihozhassák magukból a bennük rejlő lehetőségeket.
Új szintet léphet az MI-forradalom az adatközpontokban
Együttműködési megállapodást kötött a Schneider Electric és az NVIDIA, a két cég összefogásának köszönhetően megnyílik az út a mesterséges intelligencia (MI) alkalmazásokat még jobban támogató, ugyanakkor energiahatékonyan működő adatközpontok kialakítása előtt. A megállapodás részeként a Schneider Electric leányvállalata, az AVEVA digitális iker platformját összekapcsolják az NVIDIA Omniverse megoldásával, egységes környezetet biztosítva a virtuális szimulációhoz és az együttműködéshez.