Íme 4 tipp, hogy hogyan keress pénzt vásárlásaiddal
Kevés olyan ember van, aki nem vágyik arra, hogy növelje a megtakarításait, ez azonban nem mindenkinek megy egyszerűen. Számos apró módszer létezik arra, hogy hogyan osszuk be a pénzünket, hogyan csökkentsük kiadásainkat, azonban az sem ördögtől való, ha valaki költve spórol, vagyis azáltal képez tartalékot, hogy közben vásárol. Ráadásul ki az, aki nem szereti, ha megjutalmazzák azért, hogy költi a pénzét? Az alábbiakban bemutatjuk a költve spórolás legjobb módszereit a legrégebbi megoldástól a legújabb innovációig.
Amióta pénzt használunk, azóta keressük a kedvezményes megoldásokat, az évszázadok során pedig ennek intézményes formái is egyre jobban kiépültek. Ma már az a természetes, ha valamilyen módon honorálják, hogy pénzt költünk. Ennek viszont több formája is létezik a legegyszerűbb közösségi vásárlástól a leginnovatívabb QR-kódos fizetésig, ahol akár arany alapon is kaphatunk visszatérítést. Vegyük most sorba, hogy milyen lehetőségek állnak rendelkezésünkre!
Amikor működik a közösség ereje
Az elmúlt két évtizedben Európában is elterjedtek az ún. vásárlói közösségek, amelyeknek lényege, hogy csoportba tömörülve a közösség erejét (és méretét) kihasználva bizonyos üzletekben kedvezményt kapnak a szervezet tagjai, vagyis olcsóbban vásárolhatják meg a termékeket a teljes árhoz képest. Ennek alapja, hogy a tagok együttesen, közösségként fellépve akkora vásárlóerőt képviselnek, hogy a kereskedőknek is megéri kedvezményekkel odacsalogatni őket az üzletekbe. A vásárlási mód előnye, hogy egészen nagy engedményekre is szert tehetünk a csoporton keresztül, hátránya viszont az lehet, hogy véges az üzletek köre és nem biztos, hogy éppen megtaláljuk a partnerek kínálatában azt, amire szükségünk van.
A hitelkártya, ami nemcsak a hitel miatt kedvező
Bár külföldön évtizedek óta elfogadott a hitelkártya használata, Magyarországon csak az elmúlt pár évben kezdett szélesebb körben elterjedni. Legtöbben a hitelezés lehetősége miatt döntenek a kártya mellett, de vannak, akik számára a konstrukcióhoz kínált pontgyűjtés vagy visszatérítés lehetősége az, ami igazán kecsegtető. Ezzel a lehetőséggel úgy vásárolhatunk, hogy tranzakcióink után pénzt, vagy akár repülőjegyre felhasználható pontokat kapunk. Előnye, hogy észrevétlenül duzzadhat számlánkon a levásárolható pontok köre, hátránya azonban, hogy a pénzmozgás bankon keresztül történik és a kártyánkról elköltött összeget havonta egyszer vissza kell utalni a hitelkártyához vezetett számlára, ennek pedig sokszor már szemmel látható tranzakciós díja is van.
Jutalmazzák a hűségünket
Manapság számos törzsvásárlói kártya lapul az emberek pénztárcájában, amitől sokszor már pénz nélkül is annyit nyom a tárcánk, mintha milliókat rejtegetnénk benne. Holott csak a vásárlásaink után kapott pontjainkat őrizzük a temérdek vinylen. Ezek viszont arra ösztönöznek minket, hogy mindig a megszokott boltokban költsünk, ezzel is halmozva megtakarításunkat. A szolgáltatás előnye, hogy a rendszer átlátható és garantáltan megtérül a hűségünk, azonban hátrány lehet, hogy csak az adott üzlet szolgáltatásaira vagy áruira válthatjuk be felgyülemlett pontjainkat. Nem beszélve arról, hogy legtöbb esetben, ha nincs nálunk a kártya, akkor ugrik az aktuális pontunk is.
Egy alkalmazás, ami aranyat ér
Hamarosan az eddigi módszerek már a múlté lesznek: egy magyar fejlesztés megoldást kínál a nehéz pénztárcákra, az üzletek szűk körének bővítésére és a tranzakciós díjak kiküszöbölésére. 2020 tavaszától elindul a jövő fizetőrendszere: a BlockBenPay nemcsak innovatív, de full kontrollt biztosít a pénzügyeink felett, garantáltan megbízható, valamint egyszerű és olcsó is lesz. Segítségével egy mobilalkalmazáson belül- a bankokat kihagyva - nemcsak azonnal fizethetünk QR-kóddal, de bevételeinket és kiadásainkat egy arany alapú rendszeren belül kezelhetjük, amely megvéd minket a szélsőséges árfolyam-ingadozásoktól. A költve spórolás pedig az eddigi lehető legegyszerűbbé válik: minden vásárlás után növelhetjük aranytartalékainkat az arany alapon számolt visszatérítésnek köszönhetően. Az pedig, hogy mennyi kedvezményt kapunk vissza, csak az adott üzletektől függ majd, akik maguk állapíthatják meg, hogy hány százalékos visszatérítéssel jutalmazzák vásárálóikat.
Kapcsolódó cikkek
- Növénynevelés mobilalkalmazással
- Már iOS-szel is vehetünk MÁV bérletet
- BKK jegyet és bérletet is vehetünk a Simple alkalmazással
- Kiderült! Jót tesznek a mobilos játékok az időseknek!
- Van élet a készpénzen és a bankkártyán túl!
- Mától Budapesten is elérhető a Lime heti bérletet kínáló LimePass szolgáltatása
- Várakozáson felül teljesített az év első napjaiban a MÁV app
- Az LG elhozta a mosás következő generációját
- Karácsonyfadíszítéssel segíthetnek jó ügyet a Telenor ügyfelei
- Mobilalkalmazással segíti az újságírókat a TASZ
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.