A bosszúpornótól a virtuális valóságig: elindult a Gyerekaneten.hu
Március 1-től böngészhető a Gyerekaneten.hu oldal, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) szülőknek szóló, szótárszerkezetben felépülő információs oldala. Ezen keresztül a hatóság Internet Hotline jogsegélyszolgálatának munkatársai tájékoztatják, tanácsokkal segítik és beszélgetésre biztatják a szülőket és gyerekeket az online közegről.
Az NMHH oldala arra vállalkozik, hogy néhány bekezdésnyi szócikkben lefordítsa és röviden megmagyarázza a szülők generációinak azt a digitális világot, amelyben a gyermekeik látszólag magabiztosan közlekednek. Megmutatja a veszélyeket, a kockázatokat, de azt is, miben és miért lelik örömüket a gyerekek az online világban, emellett eszközöket javasol az elsődleges netbiztonsághoz a családban, valamint tanácsokat ad a tudatos döntésekhez bonyolult online szituációkban.
Az algoritmustól a tényellenőrzésig sok területet feldolgoz az oldal, de a legfőbb célja a témaválasztásokkal arra biztatni a szülőket, hogy beszélgessenek a gyerekeikkel azokról a netes kérdésekről is, amelyekre nincs egyszerű válasz. A Gyerekaneten többek között bemutatja a népszerű közösségi médiaoldalakat az Ask.fm-től a YouTube-ig, a netes fenyegetéseket az adathalászattól a zsarolóvírusig, a kapcsolódó önvédelmi megoldásokkal együtt, de kitér a netes randizás jelenségeire és a videojátékok világára is.
A hónap témája a képmegosztás
Az oldal nyolcvan, nagyjából egy-egy oldalnyi terjedelmű szócikkel és szótárában még 250 kifejezéssel, rövidítéssel, szlenggel indul. A szócikkek egymásra is utalnak és kulcsszavak alapján ajánlják is egymást, sokféle lehetséges utat nyitva a barangoláshoz. A látogatók frissen megszerzett ismereteiket kvízekben is próbára tehetik, ezek eredményeit pedig megoszthatják a barátaikkal. A Gyerekaneten oldalon minden hónapban megjelenik egy kiemelt téma, amelyet független szakértő jegyez. Az induló téma szerzője Gyurkó Szilvia gyermekjogi szakértő, aki annak mérlegeléséhez ad szempontokat, hogy a szülők a gyermekeikről készült képeket hogyan osszák vagy ne osszák meg az online térben.
A március 1-től működő Gyerekaneten szócikkeit a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Internet Hotline jogsegélyszolgálatának munkatársai állították össze saját tapasztalataik alapján. A tartalmakat egy megállapodás keretében a következő hónapokban a Hintalovon Gyermekjogi Alapítvány gyermekjogi követei is átvizsgálják – gyerekszemmel. Az oldal megismertetését kampány támogatja online, a sajtóban és a közterületeken. A szerkesztők a szócikkek és kifejezések rendszeres bővítését és frissítését tervezik. Az új témákról, szócikkekről hírlevélben is értesítik a feliratkozókat.
Kapcsolódó cikkek
- A Való Világ miatt büntetett a Médiatanács
- NMHH Médiatanács: közel 75 millió forintból készíthet műsorokat huszonöt helyi és körzeti rádió
- Megjelent az NMHH 2020-as felügyeleti terve
- Médiatanács: 166 millió forint támogatás közösségi rádiók és televíziók rezsiköltségeire
- Csak a tudatos nethasználattal védhetők meg a gyerekek
- Szülőknek szóló weboldalt készít az NMHH a biztonságosabb internetezés támogatására
- 5 gyakorlati tipp a gyerekek biztonságáért
- Együtt egy jobb internetért!
- Vidéki kereskedelmi rádiós pályázatokat hirdetett a Médiatanács
- Csomagot Európába, de mennyiért?
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.