IAB: körkép a magyar adatvezérelt hirdetési piacról
A magyar adatpiaci jó gyakorlatokat összegző Adat Position Papert adott ki az IAB Hungary, melyet a szakmai szervezet Adat Munkacsoportja készített.
Hogyan működnek az adatvezérelt hirdetési rendszerek? Milyen szereplői vannak a piacnak? Hogyan érdemes belekezdeni ebbe a tevékenységbe? Milyen árazási stratégiák mentén működik az adatpiac? Milyen jogi feltételeknek kell megfelelniük a szereplőknek? Többek között ezekre a kérdésekre ad választ az IAB Adat Position Paper 2020, melynek elkészítését még 2019 őszén kezdte meg az IAB Hungary Adat Munkacsoportja.
Szutor Ferenc, az IAB Hungary elnökségi tagja, a munkacsoport vezetője a dokumentum publikálása kapcsán elmondta: „Rohanó világunkban egy ilyen terjedelmű szakmai anyag elkészítése igen sok kihívást tartogat: a folyamatosan változó jogi és technológiai körülmények mellett a koronavírus sem segítette a folyamatot. Ám talán éppen a gazdaság minden szegletét érintő járvány ad különös aktualitást a Position Papernek, hiszen ilyen helyzetben minden hirdetésre költött forint megtérülésében biztosnak kell lennie a hirdetőnek. Mik garantálhatják ezt jobban, mint az adatvezérelt hirdetési rendszerek?”
Az anyag ingyenesen letölthető az IAB Hungary dokumentumtárából: https://iab.hu/dokumentum/adat-position-paper/
Kapcsolódó cikkek
- Influencer Marketing Kisokost és Fogalomtárat adott ki az IAB Hungary
- Influencer témájú szakdolgozatok nyertek az IAB Hungary pályázatán
- Egyre több hirdető csatlakozik az IAB Hungary-hoz
- IAB Europe: Május 25-ig bárki véleményt fűzhet a TCF 2.0-hoz
- Bővül az IAB Hungary – új tagok lépnek be a szervezetbe
- A digitális reklámköltés alakulása
- Tisztújítás az IAB Hungarynál
- IAB NORI: 9,4%-os növekedést ért el a hazai digitális reklámipar 2017 Q3-ban
- Belépett az IAB-be az SAP
- Új ügyvezető a magyar IAB-nál
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.