Öt tévhit az otthonról végzett munkával kapcsolatban

forrás: Prím Online, 2020. április 20. 12:50

A jelenlegi helyzet számos vállalatot arra kényszerít, hogy a munkavállalóiknak engedélyezze az otthonról végzett munkát. De vajon valójában meg vannak győződve arról, hogy ez a vállalkozásuk számára egy életképes megoldás, és a válság után is biztosítják majd ezt a lehetőséget a munkavállalóik számára? Talán itt az esély arra, hogy a hagyományos gondolkodási mintáktól örökre megszabaduljunk.

 

1. tévhit: Az otthoni IT infrastruktúra nem megfelelő. Nem biztonságos otthonról dolgozni, és a hackerek számára könnyebbé válik a vállalat adataihoz való hozzáférés.

Nem kell így lennie. Néhány tanácsot érdemes fontolóra venni: az otthoni irodai IT eszközöknek mindig naprakésznek kell lenniük, és meg kell felelniük a GDPR követelményeinek. Ez az összes alkalmazott felhő-szolgáltatóra vonatkozik. Ezenkívül, az adatcserének mindig titkosítottnak kell lennie. A jelszóvédelem, a víruskeresők és a titkosítás nélkülözhetetlenek az otthoni irodában, még akkor is, ha a munkát a dolgozó a saját eszközein végzi.

 

2. tévhit: A sok digitális kommunikációs eszköz zavart okoz, és az emberek elveszítik a figyelmet.

Igaz, hogy számos digitális kommunikációs eszköz növeli az információ áradatát. De ez a probléma az irodában is létezik. Itt segít a célzott kommunikáció. Más szavakkal, a kommunikációs csatornát gondosan kell megválasztani az információ, a célcsoport és a sürgősség alapján. Ezen felül vannak olyan megoldások, mint például az OTRS, amelyekben a kommunikáció e-mailben, telefonon, SMS-ben, csevegőn vagy közösségi médián keresztül zajlik; akkor az összes kommunikációs vonal együtt áramlik és egy helyre van csomagolva, így semmi nem veszik el, és minden nyomon követhető.

 

 

3. tévhit: A munkavállalók figyelme elkalandozik és kevésbé eredményesek az otthoni munka során.

Egy 1004 embert érintő Airtasker-tanulmány szerint azok, akik otthonról dolgoznak, valójában havonta 1,4 órával több napot dolgoznak, mint társaik. Egy másik fontos érv, hogy az otthoni környezetben nagyobb a nyugalom és a csend, így a problémás kérdésekre könnyebb összpontosítani. Ráadásul, a munkába járás miatt elveszített időt is meg lehet takarítani. A megfelelő időgazdálkodásnak azonban mindig prioritásnak kell lennie.

 

4. tévhit: Otthon a munkavállalók néha más dolgokkal is foglalkoznak, és nincsenek állandóan a számítógépük mellett. Honnan tudhatják a munkavállalók, hogy a kollégáik mikor elérhetők?

Számos eszköz megmutatja, hogy egy alkalmazott jelenleg elérhető-e. A naptárakat meg lehet osztani más csapatokkal a jobb áttekintés érdekében, hogy a közös programok gyorsabban megtalálhatók legyenek; A csevegési funkcióval ellátott kommunikációs eszközök általában megmutatják a bejelentkezett felhasználók online állapotát.

 

5. tévhit: A munkavállalók nem tudnak a munkatársaiktól gyorsan megkérdezni valamit. A tudás átadásának lehetősége elveszik.

Számos rendszer, például az OTRS, rendelkezik olyan tudásbázissal, amelyben az értékes információkat kategorizált cikk formájában lehet tárolni. A munkavállalók itt találhatnak választ az égető kérdésekre - vagy akár olyan hozzászólást tehetnek közzé, amely hasznos lehet munkatársaik számára. Ha ez nem elég információ, a szakértői segítség természetesen továbbra is kérhető digitálisan.

 

„A közelmúltban a otthonról történő munka fogalmát többször megkérdőjelezték. Jelenleg a vállalatok szinte kénytelenek engedni, hogy alkalmazottaik távoli munkát végezzenek. Ez lehetőséget kínál a folyamatok és eljárások átgondolására, valamint a digitális átalakulás állapotának felülvizsgálatára” - mondja Sabine Riedel, az OTRS AG igazgatósági tagja és a digitális átalakítás szakértője. „Válsághelyzetben gyorsan láthatjuk, hogy a vállalatok már végrehajtották a digitális átalakítást, és képesek agilis módon cselekedni. A többiek számára most lehetőség nyílik hosszú távú változtatásokra, hogy jobban reagálhassanak az előre nem látható eseményekre.”

 

Az otthoni munka további előnyeiről további információkat találhatnak itt: http://otrs.com/remote-work-software/

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is. 

2024. november 21. 13:12

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01