Falatozz.hu – Mi az ország kedvenc étele a karanténban?
Sok szó esik arról, hogy ugrásszerűen nőtt a készétel házszállítások száma, ám arról már kevesebbet olvashatunk, hogy pontosan mit is rendelünk otthonra. A Falatozz.hu országos ételrendelő portál friss adataiból kiderül, hogy melyek a legnépszerűbb ételek, és változott-e valami az elmúlt hetekben.
A legnépszerűbb street food otthon is tarol
Az év elejétől március közepéig tartó időszakban egyértelműen a gyrostál volt a legnépszerűbb házhoz rendelt étel. Ez az étel a karantén kezdete után is megtartotta a vezető helyet, ám arányaiban csökkent a népszerűsége. Az emberek egy ideje változatosabban rendelnek, kezdenek eltérni a megszokott ételektől.
A pizza és a palacsinta népszerűsége továbbra is töretlen
Ha minden ételtípust összevetünk, az adatokból azt láthatjuk, hogy a pizza azért továbbra is töretlen aranyérmes, főleg a magyaros és a hawaii a favorit – pedig utóbbi igencsak megosztó ízvilág általában. További érdekesség, hogy bizony vannak városi, vagy épp kerületi sztárok: gondolta volna például, hogy az V.-VI.-VII.-VIII. és a IX. kerület valódi hamburgernagyhatalom, míg Újpest valószínűleg jó eséllyel pályázhatna a Somlói galuska városrész elnevezésre? Úgy tűnik, a vidéki nagyvárosok lakossága egyébként édesszájúbb, mint a főváros. Az országosan előkelő helyen végzett palacsinta ugyanis nem lett aranyérmes egyik kerületben sem, viszont felkapaszkodott a dobogó legfelső fokára több megyeszékhelyen is.
Mi lett az ázsiai ételekkel?
A járvány európai megjelenésekor sok olyan fotót lehetett látni, ahol a keleti éttermek ajtaján feliratokkal próbálták biztosítani a vásárlókat, hogy a tulajdonosok nem kínaiak, hanem thai/koreai/vietnámi/japán nemzetiségűek. Bár azt mindenki biztosra mondta, hogy a kínai büfék ételeitől nem kaphatjuk el a vírust, a jelenség ettől még létezik. Az ázsiai típusú ételek forgalma tavaly augusztus óta folyamatosan nőtt, viszont az idei év januárjában-februárjában komoly visszaesés volt tapasztalható, ami egyértelműen a vírus kínai eredetének köszönhető. A teljesen ázsiai profilú éttermek – ahol a vásárlók komolyabb távol-keleti kapcsolatot feltételeznek – forgalma valóban csökkent, azonban az ázsiai típusú ételeket is kiszállító helyek forgalma nőtt. Valószínűleg az átpártoló emberek a régi kedvenceiket így próbálták meg biztonságosabbnak vélt helyről beszerezni.
Az ételrendelés megbízható
A kínai ételektől ugyanúgy nem kell tehát félnünk, mint magától a házhoz szállítástól. Bár a futárok munkájával szükségszerűen együtt jár, hogy sok helyen megfordulnak, és sok emberrel találkoznak, mindenütt hamar megtették a szükséges óvintézkedéseket. A kiszállítók már gumikesztyűvel és szájmaszkkal felszerelve dolgoznak, az online fizetés egyre népszerűbb, sőt, akár teljesen érintésmentesen is átvehetjük az ételt. Így már tényleg semmi nem akadályozhat meg minket kedvenc ételeink biztonságos házhoz rendelésében.
Kapcsolódó cikkek
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.