Felpöröghetnek a hazai LEGO robotversenyek
Önálló régióként került fel a FIRST LEGO League versenytérképére Magyarország, az idei versenyszezonban már a HelloWorld Egyesület felel a robotversenyek hazai szervezéséért.
A LEGO Education a HelloWorld Oktatás és Fejlesztés Egyesületet bízta meg a magyarországi FIRST LEGO League (röviden: FLL) versenyek szervezésével, ezzel a világ legnagyobb robotversenyének országszintű felügyelete hazai felügyelet alá került. Ezzel a lépéssel Magyarország - a szintén globális WRO-hoz hasonlóan - különálló régióként került be a 2020/2021-es versenykiírásba, amely a korábbiaknál nagyobb mozgásteret ad a hazai FLL közösség számára, a csapatok pedig ezzel a változással immár direkt módon juthatnak a globális döntőbe, a FIRST LEGO League amerikai világfesztiváljára.
A hazai szervezésnek köszönhetően a 2021-es szezonban első alkalommal kerül majd megrendezésre a FIRST LEGO League Magyarországi nemzeti döntője, amelynek győztese az Egyesült Államokban képviselheti majd hazánkat.
A HelloWorld Egyesületet a LEGO Education egy hosszú, több mint egy éves folyamat során választotta ki az FLL versenyek Magyarországi képviseletére, amely nonprofit szervezet négy sikeres budapesti döntő és számos robotikai gyerektábor, rendezvény megszervezésével már korábban az FLL közösség aktív tagjává vált. “ Nagy öröm és ugyanakkor felelősség a hazai FIRST LEGO League robotversenyek koordinálása, ám szerencsére hazánkban már jelenleg is egy nagyon aktív és összetartó FLL közösség él, akikkel együtt dolgozva a korábbiaknál is több gyerekkel szerettethetjük meg a robotikát és a robotvezérlést” - mondta Molnár József, a HelloWorld Egyesület projektvezetője.
“Egyesületünk számára egyaránt fontos az informatikus életpálya, valamint a STEM tudományterületek népszerűsítése. Az FLL versenyszervezői státusz elnyerése hatalmas lehetőség, hogy a reáltudományok legbarátságosabb arcát mutassuk meg minél több gyereknek.” – mondta Virágh Márton, a HelloWorld Oktatás és Fejlesztés Egyesület elnöke.
Az FLL idei tematikája a RePLAY fantázianevet kapta, a feladatok és a pályaelemek pedig az egészséges életmód, a sportok és a fitnesz világába kalauzolják majd a csapatokat. A versenyre a hamarosan induló firstlegoleague.hu oldalon lehet majd jelentkezni.
Kapcsolódó cikkek
- A LEGO, a Samsung és az Audi a legvonzóbb hazai munkaadók
- A magyar robotkatica is részt vett a World Robot Olympiadon
- Robotversenyt rendeznek Budapesten
- A LEV3LUP csapat nyerte a robotika világverseny miskolci fordulóját
- Elstartolt a jövő innovátorainak bajnoksága
- Miskolc bekapcsolódik a világ legmenőbb robotépítő versenyébe
- Több ezren tekintették meg Budapest legnagyobb robotversenyét!
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.