Gyakran nehezítik tévhitek az elektronikus fizetések terjedését
A kormány április 16-án jelentette be, hogy 2021 januárjától minden online kasszát használó kereskedő köteles lesz elektronikus fizetési módot biztosítani vásárlóinak, ám sokan továbbra is ódzkodnak ezek bevezetésétől, jellemzően a költségekre vonatkozó pontatlan információk miatt.
Egyértelműnek látszik, hogy az intézkedés jelentősen meggyorsíthatja a készpénzkímélő megoldások magyarországi terjedését, ami pozitív hatással lehet a gazdaság fehérítésére, és csökkenti majd a készpénzzel járó többletköltségeket, sőt jelen helyzetben az egészségügyi kockázatot is, mivel április közepe óta már 15 ezer forintos értékhatárig lehet a terminál megérintése nélkül kártyával és okostelefon vagy okosóra segítségével fizetni.
Az elektronikus fizetések legnépszerűbb módja a bankkártyás – vagy egyéb NFC chippel ellátott eszközzel történő, POS terminálon keresztüli fizetés. Bakonyi András, az egyszerű és biztonságos fizetések globális piacvezetője, az Ingenico Group Magyarországért felelős értékesítési igazgatója szerint azonban a kisebb kereskedők körében riadalmat keltett a bejelentés, ugyanis számos tévhit kering a kártyaelfogadás bevezetésének költségei körül: „Fontos leszögeznünk, hogy a bankkártya elfogadás bevezetése már hosszú évek óta nem luxus, ezt eddig is megengedhette magának akár egy mikrovállalkozás is, különösen azóta, hogy az EU leszabályozta a bankközi jutalékok maximumát. Ügyfeleinktől folyamatosan azt a visszajelzést kapjuk, hogy a kártyaelfogadás növeli a kereskedés átlagos kosárértékét és ezáltal bevételét. Egy minden kártya elfogadására képes mPOS terminál beszerzése már olcsóbb, mint egy belépő kategóriás okostelefoné, számos ajánlatban a szolgáltatók akár ingyenesen – csupán a tranzakciók jutalékáért – biztosítják a terminált a kiskereskedőknek. De olyan ajánlatokkal is találkozhatunk a piacon, ahol fix havidíjért vehetünk igénybe terminálokat jutalék és minden egyéb költség nélkül.”
Bakonyi András - Magyarországért felelős értékesítési igazgató, Ingenico Group
A piacon egyébként a hagyományos elfogadó bankok mellett több más, nem banki háttérrel működő, úgynevezett fintech szolgáltató szolgáltató is kínál kártyaelfogadó terminált, illetve van olyan mobilszolgáltató is, ahol jelképes 1 forintért juthatunk hozzá egy hordozható mPOS készülékhez havidíjas csomag részeként.
A POS terminálok a bankkártyák mellett képesek valamennyi jelenleg széles körben használt fizetési mód elfogadására, mint például a népszerű mobil tárcák – GooglePay, ApplePay -, vagy akár más megfelelő NFC chippel szerelt eszközök. Sőt olyan kamerával szerelt POS terminálok is elérhetőek, amelyek képesek a QR kódok beolvasására vagy akár annak generálására is.
Bakonyi András szerint az elmúlt években a Magyar Nemzeti Bank, a kártyatársaságok és az összes piaci szereplő rengeteg erőfeszítést tett annak érdekében, hogy a kártyaelfogadási szolgáltatás gyorsan, kényelmesen és jutányos áron álljon a kiskereskedők rendelkezésére, segítve ezzel a gazdaságot abban, hogy hatékonyabban, biztonságosabb és kiszámíthatóbban működhessen. Most, hogy a járványhelyzetben kiemelt figyelmet kapott a készpénzmentes fizetés lehetősége, a technológia további terjedésére számít a piac, amit az elmúlt hónapok igazolni látszanak.
Az intézkedés kapcsán felmerül, hogy az AFR (azonnali fizetési rendszer) is alkalmas lehet a kereskedők számára a megfelelésre, azonban komoly kérdéseket vet fel, hogy bár azonnali elektronikus fizetési megoldásról beszélünk, az kizárólag magyarországi bankszámlával rendelkező vásárlók esetében működik. Ennek következtében nem beszélhetünk folyamatos és általános rendelkezésre állásról, mivel külföldi számlával rendelkező vásárlók, turisták vagy pl. Revolut, N26, TransferWise, Monzo ügyfelek számára nem érhető el ez a szolgáltatás. Ezen felül további kérdés, hogy azok az ügyfelek, akik megszokták, hogy bankkártyájukkal ingyenesen vásárolhatnak, hajlandóak lennének-e átállni egy olyan átutalásos fizetési megoldásra, ahol a számlavezető bankjuk tranzakciós költségeit nekik kell állniuk.
Az online kasszával rendelkező kereskedőknek 2021 január 1-ig van idejük arra, hogy felkészüljenek a megfelelésre, és folyamatosan rendelkezésre álló elektronikus fizetési megoldást vezessenek be üzleteikben.
Kapcsolódó cikkek
- Az Ingenico megkezdte a hűségprogramok Apple Pay támogatásának integrálását
- ReadyPay – a mobil kártyaelfogadó
- Itt a teljes körű magyar megoldás az azonnali fizetésre
- Új Magyarországért felelős értékesítési igazgató az Ingenico Group-nál
- Az EFISZ alapító tag lett az EDFA nonprofit szervezetben
- Hangvezérelt fizetés okoshűtővel? Így fogunk fizetni 2020-ban!
- Stratégiai együttműködési megállapodást kötött az EFISZ és a Debreceni Egyetem
- Kutatás az elektronikus fizetésről
- Ingenico terminálokon fut majd az Alipay Magyarországon
- Elektronikus Fizetési Megoldások címmel ötletpályázatot hirdet az EFISZ
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.