Okosabbak a gyerekek a szüleiknél, ha pénzügyekről van szó?
Az idei év mindenki számára egy új, nehezen megjósolható változást idézett elő. A magyar szülők 70 százaléka szerint az iskoláknak nagy a felelőssége gyermekeik pénzügyi ismereteinek oktatását illetően hiszen, ha nekik lehetőségük lett volna rá, 40 százalékuk többet tanult volna róla az iskola falain belül. Az iskolában tanultak kiegészítésében segít a Zsebpénzügyes vetélkedő, amelynek célja, hogy játékos módon, tanórai kereteken túl is, bővítse a diákok pénzügyi-gazdasági ismereteit és terjessze a tudatos pénzügyi gondolkodást.
A magyar szülők 70 százaléka szerint az iskoláknak nagy a felelőssége a gyermekek pénzügyi ismereteinek oktatását illetően, derült ki az Intrum 2019-es európai lakossági fizetési felméréséből (ECPR). Érdekes, hogy míg a tinédzserek fele a szüleitől várja az iránymutatást, addig gondviselőik 36 százaléka gondolja csupán, hogy elegendő tudással bír a mindennapos pénzügyek kezeléséhez.
„Tapasztalataink szerint az Y és Z generáció tagjai szeretnék jobban kézben tartani a pénzügyeiket, és nyitottak arra, hogy új gazdasági ismereteket tanuljanak” – fogalmazott Deszpot Károly, az Intrum magyarországi értékesítési és üzletfejlesztési igazgatója és a középiskolásoknak szóló Zsebpénzügyes vetélkedő egyik szervezője. „A tavalyi közel 3000 jelentkező és 1000 csapat nevezése is ezt bizonyítja. A Zsebpénzügyes vetélkedő idén is izgalmas feladatokat ígér, miközben igazodunk a mindenkori járványügyi szabályokhoz” – tette hozzá.
A verseny a puszta adatok felmondása helyett a diákok gyakorlati és alkalmazott problémamegoldó készségét díjazza, így a való életben, hétköznapi helyzetek kezelésére készíti fel őket. A kor igényeihez, igazodva, pedig idén először a Zsebpénzügyes már díjmentes applikáció formájában is elérhető lesz a App Store-ból és Play Store-ból.
A verseny menete
A vetélkedősorozatra három diákból és egy felkészítő tanárból álló csapatok nevezhetnek a verseny oldalán szeptember 27-ig. A megmérettetés első két fordulója két online kvízből áll, a harmadik körben pedig már hosszabb, kifejtendő kérdésekre kell válaszolniuk a versenyzőknek. A december elsejei döntő előtt mentorok készítik fel a diákokat, majd egy szakmai zsűri választja ki a legjobb három csapatot.
„A középiskolás korosztály szereti a csapatmunkát és a kreatív feladatokat. A döntőbe jutott résztvevők pedig nagyon élvezték, hogy profi prezentációt kellett tartaniuk a zsűri előtt, színpadon, fejmikrofonnal, nagy képernyő előtt” – mondta Deszpot Károly
A dobogósok jutalma a dicsőségen kívül csupa olyan elektronikai eszköz, amelyeket a tanulásban és mindennapokban is használhatnak, hiszen egy okostelefon, egy tablet és egy laptop is gazdára találnak a verseny végén. A tanárok és az iskolák díjazása is fontos, hiszen őket is szeretnénk segíteni a jövő generációjának képzésében. Ezért is kerültek, be olyan nyeremények a kalapba, mint digitális tábla, 3D nyomtató, projektor vagy 15 db számítógép konfiguráció.
Az idei évben két influenszer is segíti a fiatal célközönség elérését. Herczeg Hajnalka saját platformjain többek között a pénzügyi tudatosságot hirdeti, míg az eredetileg közgazdász végzettségű Pusztai Tamás „Nessaj” videósként szórakoztató, könnyed humorú, oktató tartalmakat oszt meg közönségével.
Kapcsolódó cikkek
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.