A ruhavásárlás jövője – a méretkalkulátortól a mesterséges intelligenciáig
A mesterséges intelligencia nemcsak szórakoztató és interaktív vásárlási élménnyel írja át az e-kereskedelmi piacot, de a ruhavásárlási szokásainkat is fenekestül felforgatja. A ma elérhető legújabb méretfelismerő 3D testszkenner pedig olyan kicsi, hogy otthonra is megrendelhető. Innen tényleg csak egy ugrás, hogy az MI „öltöztessen” minket.
Mérje le magát!
Netről ruhát rendelni lutri. Hiába mérjük le magunkat egy mérőszalaggal tetőtől-talpig, és választjuk ki a megfelelőnek gondolt méretet, sokszor mégsem stimmel. Valójában a webes kiegészítő – és ruharendelésekkel kapcsolatos összes panasz 70 %-át a méretproblémák teszik ki. A gördülékenyebb vásárlás és a vevői elégedettség növelése érdekében ezért a nagy divatcégek és e-kereskedők a hagyományos mérettáblázat megreformálására új alternatívákon dolgoznak az innovatív techcégekkel karöltve. De ne ugorjunk fejest a sci-fi filmekbe illő jövőképbe, haladjunk szépen sorban és nézzük meg honnan - hová fejlődik a technológia.
Méretkalkulátorok és testmérő appok
Egy egyszerű online kalkulátor a hagyományos mérettáblázatot hivatott kiváltani és az ideális méretválasztást segíti netes vásárláskor. A kalkulátor használatához szükség van egy szabócentire, a testi adottságok leméréséhez, majd egy kattintással megtudható a megfelelő méret.
A következő szint a Puma, a Hugo Boss és a The North Face által is használt népszerű Fit Finder interaktív kalkulátor és társai. A magasság, a testsúly, az életkor (!) és a testalkat adatai alapján a hasonló vásárlói adatok összevetésével számítja ki az ideális méretet és tesz javaslatot.
És most figyeljen! Rendeléskor a testmérő appok is segítségünkre lehetnek. A TailorGuide kamerás méretfelismerés alapján működik, ezzel szemben a MySizeID a mobilba épített érzékelők és szabadalmaztatott algoritmus segítségével végzi el a méréseket, kamera használata nélkül. Hihetetlen, de az okostelefonokra írt alkalmazások erre is képesek.
Az okostükör lassan a múlté
Az okos próbafülkében elhelyezett okostükör érintőképernyőjén minden fontos információt megkapunk a RFID technológiának köszönhetően. A ruhákat csak bevisszük magunkkal a próbafülkébe, és máris megjelennek a kijelzőn az üzletben elérhető színek, méretek, valamint további javasolt ruhadarabok. Ez cool, de mi van, ha a következő generációs okos próbafülkéket már olyan szenzoros érzékelőkkel látják el, ami milliméter pontosságú képet ad a testéről? Nos...
3D testszkenner már otthonra is
A II. generációs dressing room működése a body scan lehetőségeiben rejlik. A Scanatic 360 Body Scanner fél percen belül beolvassa méretet és kivetíti a méretarányos avatarját a kijelzőre, amit – akárcsak egy hagyományos ruhapróbán, virtuálisan öltöztethet. A VR és az AR A body scan-t egy appal (Cloudzet) párosítva azt is megtudhatjuk, hogy a különböző ruhamárkák esetén milyen méretet kell válasszunk. A kiterjesztett valóság vezérelte virtuális ruhapróbát már a GAP, és a Zara üzleteiben is kipróbálhatjuk.
A fejlesztések azt mutatják, hogy ezeket az innovációs élményeket nem csak a plázák divatüzleteiben élheti át. A legújabb testszkennereket hordozható méretűre tervezték, így saját felhasználásra is elérhetőek. Igaz, elsődleges funkciójuk a sportot és az egészséges életmódot célozza meg, de innen már csak egy hajszál választja el, hogy az öltözködésben is segítségünkre legyenek. A NAKED és a SHAPESCALE szobamérleg méretű gépeit akár 500 dollárért megrendelhetjük otthonra. De kipróbálhatjuk a 3DLOOK innovációját, ami csupán 2 darab mobillal készült fotó alapján képes elkészíteni a 3D-s avatart, body scan nélkül!
Az MI a jövő személyi stylistja
Egy nem túl távoli jövőben a viselkedésünket és érzelmeinket figyelő mesterséges intelligencia láthat el minket öltözködési- és divattanácsokkal. Stílusunkat, vásárlási szokásainkat megtanulva, testalkatunkat és ruhatárunkat monitorozva ajánl megfelelő szettet a napi programunkhoz, a munkahelyi pozíciónkat és az időjárást is figyelembe véve. Szól, ha a szennyesben van a kedvenc pólónk, vagy ha ideje új ruhákat venni.
Hogy milyen lesz a fogadtatása, hamarosan megtudjuk…
forrás: https://www.ovbolt.hu/divathirek-a-ruhavasarlas-test-meres-evolucioja_203
Kapcsolódó cikkek
- A felhőből foglalkoztathatnak mesterséges intelligenciát a hazai vállalatok
- Európai összefogás a biztonságos ember-gép kapcsolatért
- Bosch: Akár 25 százalékkal is növelhető a gyártás termelékenysége az Ipar 4.0 megoldásokkal
- Már a 100. munkatárs csatlakozott a Continental budapesti MI fejlesztő központjának csapatához
- Mit tesz értünk a mesterséges intelligencia?
- Az ABB és a Covariant MI-vel támogatott robotikai megoldásokat fejleszt
- Így alkalmazza a mesterséges intelligenciát a Bosch
- Az infokommunikációs szakemberek a mesterséges intelligenciában bíznak
- CES 2020 – Bosch: Fókuszban a mesterséges intelligencia
- 2020: az adatok évtizedének kezdete
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.