MKB Bank: közös gondolkodás fiatalokkal a jövő bankján
Az MKB Fintechlab által tavaly sikeresen életre hívott Design Summit idén sem marad el. Az innovációs és designközpont az eseményre igazi, fiatalokat megmozgató különlegességgel készül, ugyanis a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemmel karöltve ötletpályázatot indít. A pályázat keretében a szervezők olyan egyetemista, illetve fiatal pályakezdők jelentkezését várják, akik ötleteikkel segíthetnek a jövő bankjának megalkotásában, megtervezésében.
Manapság nem kérdés a mesterséges intelligencia egyre intenzívebb térhódítása. Pénzügyeink esetében sincs ez másként.
A banki ügyintézés is átalakulóban van, a napi ügyintézések digitalizálódnak, automatizálódnak, egyre kevesebb ügyfél választja a hagyományos, személyes ügyintézést. Az MKB Fintechlab szervezésében megvalósuló idei Design Summit fő témái a fent említett trend, valamint a járványhelyzet támasztotta körülmények.
A rendezvény – amelynek keretében a nemzetközi pénzügyi és designszféra neves szakértői és gondolkodói gyűlnek össze – életében a korábbiakhoz képest újítás, hogy ebben az évben a szervezők közvetlenné és a szélesebb közönség számára is elérhetővé teszik a felhívást.
„You do the dreaming, we do the banking”. Ez a jelmondata a november 19-20-án megrendezésre kerülő Design Summit úgynevezett „Idea Vault” kihívásának, melynek keretében nyílt jelentkezés útján vonjuk be a fiatalokat a bankolás jövőjén való együttgondolkodásba. Az MKB Bank a MOME-ban találta meg azt a partnert, akinek köszönhetően a releváns csatornákon keresztül el tudja érni azokat a fiatalokat, akiknek a kreativitás és az innováció a mindennapjaik része. A lehetőség azonban természetesen nem csupán a MOME diákjai számára nyitott, a szervezők bármilyen háttérrel rendelkező, gazdag képzelőerővel megáldott fiatalt, pályakezdőt is szívesen látnak a résztvevők közt.
A koncepció: a jelentkezők ötletük kidolgozásával, rövid összefoglalójával nyújthatják be pályázatukat. A kiválasztási folyamat során arra érdemesnek bizonyult csapatok vagy egyéni pályázok banki vezetők, a MOME oktatói, a service design és UX terület szakértői által tartott intenzív mentorációs és felkészítő alkalmakon vehetnek részt. Ezt követi a november 20-i döntő, amelynek keretében szakmai zsűri előtt mutathatják be ötleteiket. A benyújtandó pályázati anyagok, ötletek célja lehet az ügyfélélmény javítása, a folyamatok érintésmentessé tétele, illetve a szolgáltatás elérhetőségének vagy hozzáférhetőségének javítása is, de akár arra a kérdésre is választ adhatnak, vajon hogyan használjuk majd a banki szolgáltatásokat a jövőben, összekapcsoljuk-e őket akár közösségimédia-felületekkel vagy más alkalmazásokkal. A pályázatok benyújtási határideje: október 28.
Ács Zoltán, az MKB Fintechlab innovációs vezetője: „Nagyon fontosnak tartjuk, hogy a jövő bankját a jövő generációjával közösen találjuk ki. A technológia rendkívüli ütemű fejlődése mindent átalakít és felforgat, de éppen a design az, ami képes emberivé, elfogadhatóvá, sőt, szerethetővé tenni az új megoldásokat. Hiszünk abban, hogy a designerek, banki és technológiai szakemberek együttműködéséből születnek a forradalmi szolgáltatások.”
Az ötletverseny nem titkolt szándéka, hogy az a generáció is részt vegyen a jövő folyamatainak megalkotásában, amely generáció annak legnagyobb arányú felhasználója lesz. Ők azok, akik most tanulnak bele bankügyeik tudatos kezelésébe, és akik már kritikus szemmel szemlélnek mindent maguk körül. A felkészítési folyamat során szerzett készségek és tapasztalatok mellett az első három helyezett 500.000, 300.000 és 200.000 forint készpénznyereményben részesül, illetve a MOME OPEN kurzusaira díjmentes, vagy jelentősen csökkentett díjú bejutási lehetőséget is nyerhetnek.
Az ötletverseny és az esemény kiemelt támogatója az MKB Bank.
A jelentkezés és a pályázat részletei itt érhetőek el: https://designsummit.fintechlab.hu/ideavault
Kapcsolódó cikkek
- MKB VideóBANK: már értékpapírszámla és SZÉP Kártya számla is nyitható digitálisan
- Az Apple Pay mobilfizetési szolgáltatás már az MKB Bank ügyfelei számára is elérhető!
- Mostantól még jobb MKB ügyfélnek lenni
- Már 11 bankfiókban használható az MKB Bank digitális ügyfélhívó rendszere
- MKB Bank: COVID-19 hivatkozással is érkeznek adathalász levelek
- MKB Bank: indul a Digitális Beszállítói Faktoring Program
- MKB VideóBANK: digitális tanácsadás már vállalati ügyfelek számára is
- Újabb fontos digitális innováció az MKB-nál
- Rekordidő alatt vezette be digitális ügyfélhívó rendszerét az MKB Bank
- Egymilliárd forintot adományoz az MKB Bank a koronavírus elleni harchoz
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.