Újabb szakaszához ért a Budapest 92,9 MHz frekvencia pályázati eljárása
Hiánypótlást kér a Klubrádió szolgáltatójától a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa a Budapest 92,9 MHz eljárás alaki vizsgálata után, míg a másik két pályázó ajánlatát alakilag érvénytelennek minősítette a testület. Két hét alatt a lakosság több mint harmadát elérte az a jótékonysági kampány, amelyet a Helyi Rádiók Országos Egyesülete (HEROE) szervezett november második felében a kórházakban ápolt gyerekekért – derül ki az akciót vizsgáló hatáselemzésből, amelyet szintén e heti ülésén tárgyalt a testület.
Rádiós pályázatok és médiafelügyeleti döntések
A testület elvégezte a Budapest 92,9 MHz rádiós médiaszolgáltatási lehetőség közösségi jellegű használatára benyújtott pályázati ajánlatok alaki vizsgálatát: a frekvencián jelenleg is szolgáltatást nyújtó Klubrádió Zrt.-től hiánypótlást kér, míg a Közösségi Rádiózásért Egyesület és az LBK Médiaszolgáltató 2020 Kft. ajánlatát alakilag érvénytelennek minősítette. A pályázók jogorvoslattal élhetnek a döntés ellen.
A Kaposvár 93,1 MHz helyi frekvencia közösségi jellegű használatára kiírt pályázati eljárás nyertese a testület döntése alapján az egyedüli pályázó Mária Rádió Frekvencia Kft. A tanács elvégezte a Győr 96,4 MHz körzeti és a Mosonmagyaróvár 99,7 MHz helyi frekvenciák közösségi jellegű használatára benyújtott pályázati ajánlatok alaki vizsgálatait, és mindkét esetben nyilvántartásba vette az egyedüli pályázót, a Katolikus Rádió Zrt.-t.
A Mária Rádió Cegléd szolgáltatójára 150 ezer forint bírságot rótt ki a grémium, amiért egy vizsgált szeptemberi-októberi adáshéten kevesebb szöveget -és saját, illetve a helyi közélettel foglalkozó, a helyi mindennapi életet segítő műsort tett közzé, viszont több zenét sugárzott a szerződéses vállalásaihoz képest. Az FM90 Campus Rádió szolgáltatójára pedig 80 ezer forint bírságot rótt ki a testület, amiért egy vizsgált szeptemberi adáshéten kevesebb kisebbségi és közszolgálati műsort és több ismétlést sugárzott a szerződésében rögzítettéknél, továbbá, amiért a közszolgálati műsorszámainak időtartama nem érte el a médiatörvényben meghatározott heti teljes műsoridő kétharmadát sem. A Médiatanács a jogi következmények kiszabásakor minden esetben a fokozatosság és az arányosság elve alapján, az ügyek összes körülményét figyelembe véve állapítja meg a jogkövetkezmények adott formáját, mértékét.
Hatékony volt a helyi rádiók összefogása a beteg gyerekekért
A tanács elfogadott egy hatáselemzést is, amelyet a Médiatanács megbízásából a Kantar Hoffmann-Scores Group készített a HEROE jótékonysági kampányáról. Novemberben az egyesület mind a hatvanhat tagja csatlakozott egy okoseszközökre szóló adománygyűjtéshez, hogy a kórházban ápolt gyermekek számára megkönnyítsék a kapcsolattartást szeretteikkel a járványhelyzet karácsonyi időszakában, és rendszeresen adtak közre felhívásokat a kezdeményezésről. Az elemzés kimutatta, hogy az adománygyűjtésben részt vevő rádiók a 18 évnél idősebbek több mint harmadát elérték, sőt – mivel a hírt más médiumok is átvették –, a kampányzárás után még tovább emelkedett az akció ismertsége. A kampány csaknem fele részben olyanokat is elért, akik alapvetően nemigen szokták megbeszélni, amit a rádióban hallanak, köztük sokan egyáltalán nem is rádióznak. A kezdeményezés ösztönző hatása rendkívül magas volt: minden ötödik válaszadó megfontolta, hogy adományozzon. A teljes dokumentum az NMHH honlapján olvasható.
Kapcsolódó cikkek
- NMHH: A 2025-ig szóló rádióspektrum-stratégia célja a digitális fejlődés
- 2021 választóvonal lesz az elektronikus hírközlésben
- Három szolgáltató vehet részt az NMHH ősszel meghirdetett frekvenciaértékesítésén
- Hamarosan több mint 560 filmet lehet megnézni a Mecenatúra Mozival
- Médiatanács: jó eséllyel pályázhat a Klubrádió a Budapest 92,9 MHz frekvencia pályázatán
- Hamarosan újra pályázható a budapesti 98,0 MHz körzeti rádiófrekvencia
- Újra pályázható lesz a Budapest 92,9 MHz frekvencia
- Közel 75 millió forintos támogatás rádiós műsorgyártásra
- Médiatanács: magyar–cseh együttműködés a Film Café és a Comedy Central médiafelügyeletében
- Médiatanács: Tovább szólhat Cegléden a Mária Rádió
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Telefonunk tárhelye kihat készülékünk működésére
A technológia fejlődésével egyre nagyobb jelentősége van az okostelefonok tárhelyének. Az egyre jobb minőségű képek és videók, a komplex alkalmazások és az MI megoldások mind egyre inkább csak igénylik a tárhelyet. Ugyan a HONOR eszközei kifejezetten magas tárhellyel érkeznek, mi magunk is tehetünk azért, hogy a legtöbbet hozzuk ki belőlük.
Vissza a valóságba a Nokia 3210-zel
25 évvel az eredeti megjelenése után a Human Mobile Devices (HMD) idén újra elhozza a legendás Nokia 3210-et – most megújult, izgalmas "Y2K" arany, tengerkék és sötétszürke színekben. A cél pedig ezúttal sem más, mint összekötni az embereket – csakhogy ezúttal a képernyőtől való elszakítással.
Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde
A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten keresztül (69 százalék), és szinte mindenki (97 százalék) tudatában van az ezzel járó kockázatoknak. A megkérdezettek négyötöde legalább egy módszert alkalmaz is a biztonsága érdekében viszont ötből egy fő még mindig nem ellenőrzi a fizetési felületek hitelességét – derült ki az OTP Mobil friss felméréséből.
Építőipari innováció: egyedülálló vizsgálatot végeznek a Széchenyi István Egyetem munkatársai
Igazi kuriózum az a vizsgálat, amelyet a győri Széchenyi István Egyetem Építőanyag- és Szerkezetvizsgáló Laboratóriumában végeznek az intézmény munkatársai. Feladatuk egy piaci bevezetés előtt álló termék, a rozsdamentes acélból készített, hullámos gerincű gerenda viselkedésének feltérképezése. A hullámos kialakítás jelentősége, hogy a gerinc merevsége nagyobb a hagyományos, egyenes gerinchez képest, ezáltal csökkenthető a profil vastagsága, súlya, végső soron bekerülési költsége és az előállítás környezeti terhelése is.
GKID-Mastercard Digitális Kereskedelmi Körkép 2024/I
Továbbra sem látszik a fellendülés a belföldi e-kereskedelmi piacon. Ráadásul a jelenség nem magyar sajátosság, szinte minden régiós és EU-s piacot érint. Az okok között pedig elsősorban az elmúlt két év folyamatos vásárlóerő-csökkenése, valamint a látványosan megerősödő kínai e-kereskedők térhódítása áll. Ebben a piaci környezetben az online vásárlókért folyó versenyben egyre nehezebb dolga van a hazai vállalkozásoknak – derül ki a GKID és a Mastercard közös, Digitális Kereskedelmi Körkép néven publikálásra kerülő riportjának legújabb, 2024-es kiadásából.