A személyes ajánlás a legjobb belépő a fejlesztési projekteknél is
A vállalati marketingesek elsősorban ismerős ajánlása alapján választanak partnert egy fejlesztési projekt kivitelezése során, de a tapasztalat és a személyes benyomás mellett továbbra is az ár a döntő szempont. Érdekes megállapítás ez, ha azt is figyelembe vesszük, hogy az első körben meghatározott specifikáció és az elkészült munka között sokszor jelentős különbség van. A feladat végrehajtása mellett ma már sokkal nagyobb szerep jut a tanácsadásnak és a közös gondolkodásnak – derült ki az Integral Vision vállalati marketingesek körében végzett online felméréséből.
2020-ban mindenki az online térbe menekült, és tette ezt több vagy éppen kevesebb sikerrel. A webes megoldások felértékelődése, és úgy általánosságban az online jelenlét minősége, a legtöbb vállalkozás számára a túlélés lehetőségét jelentette. Fejlesztési projektekből nem volt hiány, de a tapasztalatok és a munkafolyamatok megosztása vegyes képet mutat.
Nagy általánosságban elmondható, hogy online fejlesztések esetén a programozást többségében külső partner bevonásával oldják meg a cégek, a válaszadók alig 10%-a mondta, hogy házon belül oldják meg a teljes folyamatot. Amiben eltérés mutatkozott az a feladat meghatározásának kérdése: a leggyakoribb eljárás, hogy a megrendelői oldalon csupán a probléma/feladat megfogalmazása történik meg és a teljes megoldási javaslatot (specifikáció, kreatív, programozás) a fejlesztő csapattól várják. Ez nagyon pozitív, mert a közös gondolkodás során jobb eséllyel születik meg egy valóban az igényeknek megfelelő megoldás, ami a megrendelő igényeit hosszabb távon is szolgálja, például azzal, hogy egy könnyen módosítható felületet jön létre, amely a cég változásaira rugalmasan tud reagálni. A válaszadók közel harmada azonban nem ad ilyen mértékben szabad kezet, több mint 23% már az elkészült kreatív után, kész specifikációval keres magának fejlesztő partnert.
Döntő szempontok
Érdekes kérdés, hogy milyen folyamatot követően történik a partnerek kiválasztása. Ami talán a legfontosabb a személyes ajánlás és a korábbi tapasztalat. A megkérdezettek 77% ismerős ajánlása alapján kezd tájékozódni, 59% korábbi együttműködések alapján választ. Külön érdekesség, hogy a szakmai elismerések vagy a sajtójelenlét csupán 13%-ban számít az első körös szűrés során.
A végső döntésnél - a tavalyi év gazdasági számainak tükrében egyáltalán nem meglepő módon - egyértelműen az ár a döntő szempont, ezt követi a kreativitás, a szakmai tapasztalat és a személyes benyomás.
Tapasztalatok
A korábbi tapasztalatok tekintetében, ami talán a leglényegesebb, hogy a válaszadók 90%-a nyilatkozott úgy, hogy a programozási folyamat során az elvárások és az igények bizony változtak. Tekintve a fejlesztési folyamatok összetettségét, ez a szám egyáltalán nem meglepő. “Érdekes ellentét, hogy bár a legtöbb esetben változnak az igények a fejlesztés során, a döntéshozatalnál még mindig az ár az elsődleges szempont. Vagyis ezzel már az első körös árajánlatnál is érdemes számolni, hiszen mindenkinek az az érdeke, hogy az elfogadott büdzsé tartható legyen. A megrendelői igények egyébként jelentősen átalakultak az elmúlt néhány évben. Míg korábban az volt az elvárás, hogy egy konkrét feladatot hajtsunk végre, ma sokkal nagyobb az igény a tanácsadásra és a közös gondolkodásra. Az agilitás ma már alapelvárás. Fontos, hogy olyan megoldásokat fejlesszünk, amelyek életképesek hosszabb távon is és rentábilisak az igények változását követően is” – mondja Kulcsár Zsolt, az Integral Vision ügyvezető igazgatója.
Kapcsolódó cikkek
- Ezeket tanuld idén, ha informatikai pályára lépnél!
- Elkészült az Anda Present B2B webshop rendszere
- Magyar fejlesztés tölti fel a weboldalak üres felületeit
- Mérnökhallgatók ötletei alapján újul meg a MAVIR honlapja
- Honlapátalakító pályázatot hirdet a SAKKOM
- Több idő az innovációra – webes teszteléshez már elérhető a modern.IE
- Az Év Honlapja - hosszabbítás
- Adobe Edge Tools & Services szoftvercsalád webfejlesztőknek
- Liferay Developer Studio 1.6.0
- Magyar cég fejleszti a franciaországi Opel-kereskedések honlapját
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.