A tesztelve tanulás a leghatékonyabb, ha matekérettségire készülsz
A koronavírus-járvány terjedése miatt online oktatásra kellett átállni az iskolákban, ami egy teljesen szokatlan helyzet elé állította a diákokat, a szülőket és a pedagógusokat egyaránt. A gyerekeknek az egyik legnagyobb nehézséget a matematika elsajátítása jelenti, hiszen egy olyan speciális tantárgyról van szó, ahol szorosan egymásra épül a tudásanyag, de digitálisan még nehezebb tartani a lépést óráról órára. Akinek szüksége van külön matekra, annak érdemes olyan interaktív oktató programot keresnie a neten, amivel be tudja pótolni a hiányosságait. A Matek Oázis időkímélő, barátságos és élvezhető korrepetálást nyújt mindenkinek interaktív videókkal, játékokkal és feladatsorokkal.
Sokszor még a szülők is alábecsülik, hogy gyermeküknek mekkora aggódással, szorongással jár egy-egy matek óra vagy pláne egy matekdolgozat. Pedig saját bevallásuk szerint a diákok 65 százaléka erős stresszt él meg a matekkal kapcsolatban, köztük azok is, akik egyébként nincsenek rossz viszonyban a matematikával.
A matematika egy olyan speciális tantárgy, ahol szorosan egymásra épül a tudásanyag. Ha valami kimarad, azt muszáj pótolni, másképp akadályozza a későbbi anyagok megértését, sőt, a tapasztalatok szerint össze is dől a rendszer.
Az interaktív digitális korrepetálásé a jelen
A szülők a pedagógusokat hibáztatják, pedig a 30 fő körüli osztálylétszámok és a feszített tananyag mellett képtelenség egyénileg foglalkozni a lemaradókkal, pláne a jelenlegi pandémiás időszakban, amikor sokszor online zajlik az oktatás.
B. Békési Bea, a Matek Oázis alapítója arról beszélt, a neten levő digitális anyagokra is igaz, hogy nem minden arany, ami fénylik.
„Akinek szüksége van külön matekra, annak érdemes olyan interaktív oktató programot keresnie a neten, amivel be tudja pótolni a hiányosságait, ami jól felépített módon a teljes tananyagot úgy magyarázza, hogy közben játékosan gyakoroltat is, jutalmazási rendszerrel motivál a haladásra. Nagyon kevés ilyen program van a magyar kibertérben, de a jó hír, hogy léteznek. Jellemzően azok, amik már a pandémia előtt is jelen voltak, és jó pár éve fejlesztik őket” – mondta a tanárnő.
Arról is beszélt, az iskolai matektanítással szemben az online oktatás lehetőséget ad a személyre szabott, innovatív tanulásmódszertani megoldások alkalmazására is, aminek az érettségire való felkészülésben is kiemelt szerep juthat. Az úgynevezett „tesztelve tanulás” bizonyítottan a leghatékonyabb tanulási módszer a hosszú távú felejtés ellen. A hagyományos „tanári monológ” jellegű tanítás helyett rövid időn belüli visszakérdezéssel előhívjuk az frissen tanultakat, amik így később is bármikor előhívatók lesznek.
„Speciálisan erre a célra kifejlesztett interaktív videónak nevezett oktató programmal, gyakorló teszt feladatsorokkal, és készségfejlesztő játékokkal érjük el, hogy ne csak könnyen megértsék a gyerekek a matekot, de az valóban használható tudás legyen akár dolgozatírás vagy a felvételi, és érettségi vizsgán is” – fogalmazott.
Az önbizalom helyreállítása csak sikerekkel érhető el
B. Békési Bea több mint tíz éve tanított már, amikor a matekórákon még mindig az volt a legnagyobb gondja, hogy a gyerekek egy része már unja a magyarázatot, míg a többiek azért küzdenek, hogy felfogják, mi is történik valójában. Az e-learning akkor még nagyon gyerekcipőben jár, de a férjének voltak tapasztalatai benne. A tanárnőnek azonnal beugrott, hogy a matematika tanítására is lehetne használni egy ilyen platformot.
„A számítástechnika biztosítani tudja azt a csodát, hogy megsokszorozhatom a jelenlétemet, és tényleg mindenkinek a maga tempójában magyarázhatom, és a maga szintjén adagolhatom az új ismereteket. A Matek Oázist ez alapján fejlesztettük ki, és fejlesztjük a mai napig. A lelkesedésünk töretlen, tele vagyunk ötletekkel, azon dolgozunk, hogy a matekot egyre könnyebben emészthetővé, minél jobban tanulhatóvá tegyük. És már nemcsak ketten a férjemmel, hanem egy egész lelkes csapattal valósíthatom meg a terveimet” – mesélte.
Mint mondta, a matek gondokkal küszködők számára olyan internetes korrepetálást, felkészítő anyagot állítottak össze, amellyel könnyedén megérthetik a matekot és olyan sikereket érhetnek el benne a gyermekek, amiről eddig sem ők, sem a szülők nem mertek álmodni.
A Matek Oázist vezető tanárnő szerint az interaktivitásnak köszönhető az is, hogy az iskolai kudarcok helyett sikerélményeket kezdenek gyűjteni a tanulók. Ezért szívesebben, jobb kedvvel matekoznak, helyreáll az önbizalmuk, amit például a közelgő érettségin azonnal kamatoztathatnak is a végzős diákok.
Ezt bárki kipróbálhatja a gyakorlatban is a Matek Oázis weboldalán elérhető ingyenes leckékkel, játékokkal.
Fotók: matekmindenkinek.hu
Kapcsolódó cikkek
- A versenyképes fiatalok képzéséhez új tanítási módszerek kellenek
- Az Óbudai Egyetem kiberbiztonsági képzését támogatja a Vodafone
- Online felkészítő tananyaghoz kapnak hozzáférést díjmentesen az érettségizők
- Szakma vagy diploma? – Mi alapján válasszunk?
- Rekordot döntött idén az Educatio kiállítás
- Oktatóvideós tanulás: új magyar e-learning oldal indul
- Bootcamp cégben szerzett jelentős tulajdonrészt a Training360
- Pályaválasztási konfliktusok a családban
- A digitális oktatás is vizsgázik az idei érettségi szezonban
- Lépéselőnyben az egyetemi innovációs műhelyek
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.