Várják a jelentkezéseket a Budapest Design Weekre
2021-ben 18. alkalommal rendezi meg a Budapest Design Weeket a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala (SZTNH) és a Magyar Formatervezési Tanács (MFT). A rendezvénysorozat, melynek központi témája a New Standards lesz, október 8. és 17 között hibrid formában valósul meg. A korábbi évekhez hasonlóan a Budapest Design Week idén is lehetőséget nyújt a programsorozathoz való kapcsolódásra.
A Budapest Design Week központi témája 2021-ben a New Standards lesz. A világjárvány utáni ’new normal’, azaz ’szép új világ’, melynek formálásában döntő szerepet kapnak a designerek, és melynek tekintetében még nagyobb szükségünk van a közös fellépésre és az összefogásra, mint korábban bármikor. Az utóbbi egy évben ennek megfelelően a design kevésbé hagyományos területei kerültek előtérbe: a társadalom aktuális kihívásaira válaszokat kínáló social design, a szolgáltatások és folyamatok szervezésében kulcsfontosságú service design, vagy akár a különböző online és digitális termékek tervezésére fókuszáló UX/UI design. Az idei Budapest Design Week számos olyan jelenséget, inspiratív esettanulmányt és megoldási lehetőséget fog bemutatni a design e friss területeiről, amely működőképes és hathatós válaszokat tudnak adni a pandémia utáni társadalom aktuális kérdéseire.
„A Budapest Design Week lényege a sokszínűség – ennek létrejöttében pedig fontos szerepet játszanak azok a designstúdiók, üzletek, galériák, múzeumok, intézmények, melyek saját programjaikkal, saját helyszíneikkel csatlakoznak a rendezvényhez. Kapcsolódásuk révén nemcsak a műfaji változatosságot tudjuk biztosítani, de azt is be tudjuk mutatni a látogatóinknak, hogy a design a közvetlen környezetünk számos pontján, karnyújtásnyira elérhető" - emelte ki Osvárt Judit, a Budapest Design Week kurátora.
„A jelenlegi helyzet kivételes lehetőséget biztosít arra, hogy a jövőt emberközpontúbbá, emberléptékűbbé tegyük, ebben a folyamatban pedig kiemelkedően fontos szerep jut a kreatívipari ágazatoknak és szakembereknek. Emellett fontos, hogy segítséget nyújtsunk a hazai kreatívipari szereplőknek. A Budapest Design Week az egyik legjobb lehetőség arra, hogy felületet adjunk, segítsünk az ágazatnak.” - tette hozzá Pomázi Gyula, a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala (SZTNH) és a Magyar Formatervezési Tanács (MFT) elnöke.
A jelentkezők közül a Magyar Formatervezési Tanács tagjaiból álló szakmai grémium választja ki a részvételre jogosultakat. A zsűri az újszerűség, az exkluzivitás, az egyediség, a kreativitás, relevancia és szakmai minőség szempontjait figyelembe véve választja ki azokat a jelentkezőket, akiknek a programja szerepelhet 2021-ben a Budapest Design Week-en. A szervezők a zsűrizés során kiemelten előnyben részesítik a kifejezetten online formátumokra (pl. élő bejelentkezés, webinar) kifejlesztett programokat. Fontos feltétel, hogy a csatlakozni kívánó programnak a Budapest Design Week időtartama alatt kell megvalósulnia.
A szervezők számára kiemelt fontossággal bír a hazai mikro-, kis- és középvállalkozások támogatása. Tekintettel a koronavírus-járványra, a védnök és a szervező a 2021-es évben a részvételhez kapcsolódó díj megfizetésétől eltekintenek, ezáltal is hozzájárulva a hazai designvállalkozások bemutatkozásának elősegítéséhez, valamint a kreatívipar és a gazdaság élénkítéséhez.
A jelentkezéseket „Budapest Design Week jelentkezés” tárgyú e-mailben 2021. június 30-ig várják a designhet@designhet.hu címre, a tervezett program vázlatos leírásával.
Részletes pályázati felhívás: https://budapestdesignweek.hu/2020/a/files/BDW2021_felhivas.pdf
Kapcsolódó cikkek
- Jobban védi a felhasználók érdekeit az új szerzői jogi törvény
- A szellemi tulajdon védelme a versenyképesség egyik kulcsa
- Start Up Guide LIVE – fókuszban az online értékesítés
- A kreatív ipar példát mutat a fenntartható gazdaság megteremtéséhez
- Akár egy telefonról is követhető lesz az idei Budapest Design Week
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.