Kihirdették a Google.org Impact Challenge díjazottjait
A közép- és kelet-európai régióban indított Google.org Impact Challenge kiválasztott 13 szervezete között szerepel a Maker’s Red Box Magyarországról. A Google.org támogatásának köszönhetően a kiválasztott szervezetek összesen 2 millió eurót és egyéb támogatást kapnak annak érdekében, hogy különböző jótékonysági és társadalmi projektek megvalósításán keresztül javítsák a digitális esélyegyenlőségét és az inkluzív gazdasági növekedést.
A technológia ugyan könnyített a világjárvány miatt az európai vállalkozásokra és közösségekre nehezedő terheken, de az elmúlt év arra is rávilágított, hogy egyenlő lehetőségeket kell teremteni mindenki számára a digitális világban – különösen annak fényében, hogy az EU gazdaságai a korábbinál magasabb digitalizáltsági szinten kerültek ki a válságból. Ezt felismerve a Google jótékonysági ága, a Google.org azért hirdette meg januárban az első, kifejezetten a közép- és kelet-európai régiónak szóló Impact Challenge felhívását, hogy az esélyegyenlőséget középpontba helyezve segítse a digitalizáltabb gazdaságok újjáépítését.
A felhívásra 11 országból több mint 800 pályázat érkezett, amelyből 13 kezdeményezés kapott támogatást, Magyarországról az oktatásfejlesztéssel foglalkozó Maker’s Red Box.
“A digitalizációnak köszönhetően a szükséges technikai tudás mellett a munkavállalóktól elvárt együttműködési készségek is jelentősen megváltoztak. A mi tananyagaink éppen ezeket fejlesztik” - mondja Major Gábor, a Maker’s Red Box ügyvezető igazgatója. “A Maker’s Red Box Gooogle.org által támogatott projektje azt célozza meg, hogy azt a tudást, ami leginkább csak a legjobban felszerelt, progresszív iskolákban része a mindennapoknak, a gyermekotthonban nevelkedő gyermekek számára is elérhetővé tegye, és közelebb hozza számukra a munka világát.”
A Google.org támogatásának köszönhetően 20 magyarországi gyermekotthonból 400 gyerek vehet részt a Maker's Red Box foglalkozásain a következő két évben, és további tíz pedagógust képeznek ki a módszertanuk alkalmazására. A projekt megvalósítását segíti az a már közel 80 tagú magyarországi digitális közösségi alkotóműhely hálózat, aminek a Maker's Red Box aktív alakítója és támogatója. Az innovatív magyar oktatásfejlesztő csapat egy ötéves fejlesztési folyamat során olyan módszertant dolgozott ki Fuchs Péter és Dobi Dóra, az első alkotóműhely alapítóinak irányításával, amely a korszerű munkahelyi elvárásoknak megfelelően fejleszti a résztvevők együttműködési készségét, felelősségvállalását és kommunikációs képességeit. A Maker‘s Red Box alkotópedagógiai foglalkozások központi eleme a szerepjáték, a kerettörténetek és a fizikai tárgyak tervezése és elkészítése 3D nyomtatók és mikrokontrollerek segítségével. Miközben a gyerekek valós problémákra keresnek megoldásokat, kibontakoztathatják a kreativitásukat és megtalálhatják, hogy miben tehetségesek. A Maker’s Red Box tananyagai nemcsak magyarul, hanem angolul is elérhetőek, így Magyarországon kívül már Finnországban, Hollandiában és Luxemburgban is vannak felhasználói.
A projekteket egy nemzetközi szakértői testület, a Google és az INCO választotta ki a régióból érkező pályázatok közül. A kiválasztott szervezetek összesen 2 millió euró támogatást, valamint mentorálási lehetőséget kapnak a Google-tól, hogy a tervezett projektek megvalósulhassanak. Az Impact Challenge keretében díjazott szervezetekről részletesebben a g.co/ceechallenge oldalon tájékozódhat.
Kapcsolódó cikkek
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Rébuszok helyett kézzelfogható megoldások a NIS2 fejtörőhöz
Nagy érdeklődés övezte a Gábor Dénes Egyetem NIS2 konferenciáját. Ennek egyik oka a téma aktualitása, hiszen a kiberbiztonság szavatolása kötelező törvényi előírás az érintett vállalatok részére. A másik ok, hogy kevés az egész folyamatot átfogó és bemutató esemény, amely nemcsak a NIS2 irányelvben meghatározott jogszabályi előírásokat mutatja be és értelmezi, hanem kézzelfogható, gyakorlati megoldásokat is kínál a vállalatok részére.
A vihart, a hőséget és a jegesedést is jelzik az E.ON új meteorológiai állomásai
Az áramhálózatok fokozottan kitettek a viharos erejű szél, a tartós hőség és a jegesedés negatív hatásainak. Az E.ON Hungária Csoport célja, hogy időjárástól függetlenül biztosítson zavartalan áramellátást ügyfelei számára, ehhez pedig szükség van részletes időjárási adatokra, hogy a cég a veszélyhelyzetekre időben fel tudjon készülni.
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.