IAB-útmutató a kontextuális hirdetésről
Az IAB Europe a napokban jelentette meg a kontextuális hirdetésekről szóló friss útmutatóját. A téma a harmadik feles cookie-k kivezetése miatt vált különösen fontossá az elmúlt időszakban.
A Guide to Contextual Advertising címet viselő útmutatót az IAB Europe programmatic bizottsága jegy-zi, és részletesen bemutatja, mi az a kontextuális hirdetés, milyen lehetőségeket kínál az európai pia-con, milyen tényezőkre kell figyelemmel lenni és milyen best practice-ek érhetők el jelenleg. A doku-mentum célja, hogy gyakorlati eszköztárat adjon a médiavásárlók kezébe. A kontextuális hirdetés nem új eszköz a digitális reklámpiacon, mindig is fontos eleme volt a médiamixnek, ugyanakkor a harmadik feles cookie-k – az eredetihez képest valamelyest későbbi – kivezetése ismét ráirányította a figyelmet, mint lehetséges alternatívára.
“A cookie-k eltűnése nyomán a hirdetők új módokat keresnek a kampányok teljesítményének optimalizá-lására, hatékonyságának és eredményességének biztosítására, valamint a megfelelő fogyasztói élmény elérésére. A mai ökoszisztémában előtérbe helyeződik az adatok védelme, és e szempontból a kontextuá-lis hirdetés biztonságos megoldás. Az útmutató megmutatja, milyen fejlődési utat jár be e terület, milyen lehetőségeket rejt a piac szereplői számára a 3rd party cookie-k utáni világban, és milyen konkrét lépése-ket kell tenni a sikeres használat érdekében” – mondta el David Goddard, a programmatic bizottság elnöke, egyben a DoubleVerify üzletfejlesztési vezetője.
Az útmutató összerakásában a piac számos szereplője együttműködött. A DoubleVerify mellett a Blo-omberg Media, a CNN International, a Comscore, az IAS, a Magnite, a PubMatic, a Rakuten Adverti-sing, a Triton Digital és a Xandr szakemberei is részt vettek a munkában.
Az angol nyelvű útmutató letölthető az IAB Hungary dokumentumtárából: https://iab.hu/dokumentum/iab-europes-guide-to-contextual-advertising/
Kapcsolódó cikkek
- Elkészült az első hazai podcast médiakutatás
- Az IAB 2021-ben is keresi a legjobb szakdolgozatot a digitális marketingről
- Taroltak a Corvinus diákjai az IAB Hungary szakdolgozat-pályázatán
- Tisztújítás az IAB Hungary elnökségében
- Az IAB újra díjazza a legjobb szakdolgozatot
- Online adatvédelmi trendek
- Audió munkacsoportot indított az IAB Hungary
- Tisztújítás az IAB Hungary elnökségében
- IAB: tudástár a digitális videós hirdetésekről
- A válságban tovább erősödik a digitális kommunikáció, de a kilábalás lassú lesz
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését
Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.
Használt autót webshopból?
A 2023-as év konszolidációt hozott a használtautó-piacon, de a recesszió és az infláció szele érezhető a szegmensben. A vásárlók tudatosabbak, a bizalmatlanság viszont továbbra is erős és gyakran indokolt. Mit hozhat a jövő, és hogyan vásárolnak a magyarok használt autót 2024-ben?
Megjelent a világ első unalmas telefonja
A Heineken a street kultúra ízlésformálójával, a Bodegával együttműködve bemutatta a Human Mobile Devices (HMD) által gyártott "The Boring Phone" készüléket.
A Sony bemutatja a BRAVIA Theatre vadonatúj otthoni audio termékcsaládját
A Sony megújítja BRAVIA márkáját, hogy gazdagítsa az otthoni filmnézést és moziélményt. A streaming szolgáltatások elterjedésével egyre népszerűbbé vált a kényelmes otthoni filmnézés. A Sony széles termékválasztékát, például a digitális mozifilmes kamerákat, professzionális monitorokat és professzionális fejhallgatókat a filmgyártás szakemberei széles körben használják, így a vállalat mélyre hatóan ismeri a moziipart, valamint a filmkészítők és tartalomkészítők törekvéseit.
Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel
Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.