IAB-útmutató a kontextuális hirdetésről

forrás: Prím Online, 2021. augusztus 2. 14:16

Az IAB Europe a napokban jelentette meg a kontextuális hirdetésekről szóló friss útmutatóját. A téma a harmadik feles cookie-k kivezetése miatt vált különösen fontossá az elmúlt időszakban.

A Guide to Contextual Advertising címet viselő útmutatót az IAB Europe programmatic bizottsága jegy-zi, és részletesen bemutatja, mi az a kontextuális hirdetés, milyen lehetőségeket kínál az európai pia-con, milyen tényezőkre kell figyelemmel lenni és milyen best practice-ek érhetők el jelenleg. A doku-mentum célja, hogy gyakorlati eszköztárat adjon a médiavásárlók kezébe. A kontextuális hirdetés nem új eszköz a digitális reklámpiacon, mindig is fontos eleme volt a médiamixnek, ugyanakkor a harmadik feles cookie-k – az eredetihez képest valamelyest későbbi – kivezetése ismét ráirányította a figyelmet, mint lehetséges alternatívára.

 

“A cookie-k eltűnése nyomán a hirdetők új módokat keresnek a kampányok teljesítményének optimalizá-lására, hatékonyságának és eredményességének biztosítására, valamint a megfelelő fogyasztói élmény elérésére. A mai ökoszisztémában előtérbe helyeződik az adatok védelme, és e szempontból a kontextuá-lis hirdetés biztonságos megoldás. Az útmutató megmutatja, milyen fejlődési utat jár be e terület, milyen lehetőségeket rejt a piac szereplői számára a 3rd party cookie-k utáni világban, és milyen konkrét lépése-ket kell tenni a sikeres használat érdekében” – mondta el David Goddard, a programmatic bizottság elnöke, egyben a DoubleVerify üzletfejlesztési vezetője.

 

Az útmutató összerakásában a piac számos szereplője együttműködött. A DoubleVerify mellett a Blo-omberg Media, a CNN International, a Comscore, az IAS, a Magnite, a PubMatic, a Rakuten Adverti-sing, a Triton Digital és a Xandr szakemberei is részt vettek a munkában. 

 

Az angol nyelvű útmutató letölthető az IAB Hungary dokumentumtárából: https://iab.hu/dokumentum/iab-europes-guide-to-contextual-advertising/

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet

A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél. 

2024. november 21. 20:54

Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál

A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról. 

2024. november 21. 19:31

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01