Elstartolt a Novartis Digital Health Startupverseny
A világ egyik legnagyobb gyógyszeripari vállalata, a Novartis magyar digitális egészségügyi innovációk számára startupversenyt hirdet. A Digital Health Startupversenyre ötletekkel és már működő megoldásokkal is várják a pályázatokat. A megmérettetés keretében elsősorban két kihívásra keresnek digitális megoldást: egyrészt az orvos-beteg találkozók adminisztrációs terheinek csökkentésére, másrészt a szklerózis multiplex (SM) betegség korai felismerésének elősegítésére.
A svájci központú Novartis, a világ egyik vezető gyógyszeripari vállalataként nagy hangsúlyt fektet a tudományos alapokon nyugvó innovációra, mellyel a társadalmi szempontból legnagyobb kihívást jelentő egészségügyi problémák leküzdésére keresi a választ. A gyógyszeripari vállalat már számos áttörő jelentőségű kezelést fedezett fel és fejlesztett ki, továbbá töretlenül azon dolgozik, hogy új módszerek felismerésével ezek a lehető legtöbb emberhez jussanak el.
A Novartis keresi azokat az együttműködési lehetőségeket, melyek keretében a technológiai ökoszisztéma szereplőivel közösen fejleszthet ki, vagy skálázhat fel olyan digitális megoldásokat, melyek elősegítik a betegek életminőségének javítását és életkilátásainak meghosszabbítását. A vállalat ebben a szellemiségben hirdeti meg a Novartis Digital Health Startupversenyt, melyre egészégügyi területre fókuszáló, akár ötletfázissal, akár működő megoldással rendelkező csapatok, vállalkozások jelentkezését várja.
Digitalizációval a gördülékenyebb betegellátásért
A versenyt több valódi, fennálló probléma hívta életre. Köztudott, hogy a magyar orvosok a szakrendelőkben töltött idejük jelentős részét adminisztrációra fordítják. Ennek oka többrétű, ilyen például, hogy az adatok különböző helyeken és formában (online/offline) érhetők el, egy részük a betegeknél, míg más részük a kórházi rendszerek valamelyikében vagy az EESZT-ben (Elektronikus Egészségügyi Szolgáltatási Tér) találhatók, ezért komplex feladat és sok időt vesz igénybe az információk szintetizálása. A betegekkel történő, jellemzően ismétlődő, a konkrét állapotukra vonatkozó kérdések és az ezekre adott válaszok rögzítése is sok időt vehet igénybe.
A Novartis Digital Health Startupverseny keretében olyan megoldásokat keresnek, amelyek az orvos-beteg találkozók gördülékenyebbé tételét célozzák meg.
A verseny másik fókuszpontja a Novartis egyik fő terápiás területét, a szklerózis multiplex (SM) betegséget érinti. Ezzel kapcsolatban nagy kihívás a betegség előrehaladásának időben történő felismerése, így erre keres a vállalat digitális megoldásokat. A kiírás részletei itt találhatóak meg.
Szakmai bemutatkozás, nívós zsűri, értékes díjak
A pályázóknak 2021. szeptember 12-ig van lehetőségük jelentkezni a Novartis Digital Health Startupversenyébe. Az előzsűrizés során előre meghatározott szempontrendszer alapján kerül kiválasztásra a 6 döntős, akik a szeptember 30-i Digital Health Summit konferencián kapnak lehetőséget projektjük személyes bemutatására a magyarországi egészségügyi szakma kiemelkedő szereplői és a zsűri előtt. A 8 perces startup pitch előadást követően zsűrikérdések, majd kiértékelés következik, a versenyzők végül pontrendszer alapján kerülnek minősítésre. A versenyt az a projekt nyeri, amelynek a legmagasabb pontszámot ítéli meg a zsűri.
A Novartis Digital Health Startupverseny zsűrijét nívós szakemberek alkotják: Albrecht Ottó, a Cashline Investments vezérigazgatója, Varga-Tarr Sándor, a Hiventures Inkubációs befektetési programjának befektetési igazgatója, Kölkedi Krisztián, a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal (NKFIH) főosztályvezetője, valamint Rákóczi Tamás, a Novartis Digital Lead-je.
Az első helyezett startup értékes nyereményekben részesül. A nyertes projektje megvalósításán együttműködhet a Novartis-szal, illetve 3 millió forintnyi médiamegjelenést nyer a Webbeteg.hu-tól, a Házipatika.com-tól és az Azonnali.hu-tól, valamint a Hiventures által, gyorsított eljárás kereteben megvalósuló befektetési lehetőséget kap.
A konferencián a Startupverseny programjához igazodva izraeli startupok érkeznek Budapestre, valamint magyarországi startupok vezetői is részt vesznek egy-egy panelbeszélgetésen. A befektetői oldalról pedig dr. Szűcs Gergely beszél a Cashline Investments-től az egészségügyi befektetések irányairól, valamint ismert magyar kockázatitőke-befektetők ismertetik az egészségügyi befektetések területén szerzett tapasztalataikat.
A Novartis Digital Health Startupversenyről további információt a rita.molnar@ap.hu e-mail címre küldött levélben kérhetnek az érdeklődők, jelentkezni egyoldalas bemutatkozó anyag (one pager) ugyanerre a címre történő beküldésével 2021. szeptember 12-ig lehet.
Kapcsolódó cikkek
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.