Mesterséges intelligenciával ismerkedtek a jövő női mérnökei a Telekom székházban
A Nők a Tudományban Egyesület által szervezett Lányok Napján a technológiai pálya különböző szakmáiról tudhattak meg többet az érdeklődő középiskolások. A rendezvényhez kapcsolódva a Magyar Telekom és a T-Systems közel száz diáklányt fogadott székházukban, ahol női vezetői életpályák mellett megismerhették a SNOC, az 5G hálózat, a data központ és az üzleti mesterséges intelligencia, Vanda működését.
Felmérések szerint több tízezer mérnöki állás betöltetlen Magyarországon, holott a tehetséges szakemberekre számos szektorban óriási szükség van. Ez a hiány jelentősen csökkenthető lenne, ha a pályaválasztás előtt álló lányok legalább olyan arányban választanának mérnöki szakirányokat, mint a fiúk. A Nők a Tudományban Egyesület által elindított Lányok Napja kezdeményezés célja, hogy megfordítsa a lányok pályaválasztási szokásaiban uralkodó trendet, és figyelmüket a természettudományi, technológiai, mérnöki és informatikai lehetőségek felé irányítsa.
A kezdeményezéshez a Magyar Telekom és a T-Systems is csatlakozott, hiszen azon túl, hogy a vállalat számára fontos a fiatal tehetségek bevonzása, kiemelten figyelnek a sokszínű, diverz csapatok építésére. „Tanulmányok bizonyítják, hogy minél sokszínűbb egy csapat, potenciálisan annál többféle szempont érvényesül a közös munka során. Ez azért különösen fontos, hiszen ügyfeleink, felhasználóink is sokfélék, különböző hátterük, élethelyzetük, igényeik vannak, melyekre akkor tudunk hasznos és jó megoldást szállítani, ha csapatainkban is érvényesül ez a sokféleség. A Lányok Napja kezdeményezésben való részvétellel azt szeretnénk üzenni minden fiatal tehetségnek, hogy lehetőségeik korlátlanok, bátran kísérletezzenek, hogy megtalálják azt az irányt, melyben szakmailag kiteljesedhetnek. A lányoknak pedig abban szeretnénk segítségükre lenni, hogy női vezetői példaképek és izgalmas digitális megoldások által bemutatjuk a technológiai terület szépségeit, sokoldalú lehetőségeit.” – mondta Friedl Zsuzsanna, a Magyar Telekom Chief People Officere megnyitó beszédében.
A Friedl Zsuzsa után Kovács Krisztina, a T-Systems HR Business Leadje is köszöntötte a megjelenteket, majd kerekasztal-beszélgetés során izgalmas karrierutak, pályaválasztási történetek hangzottak el, Rajki Annamária (TV Tribe Lead, Magyar Telekom), Mihályi Gábor (Customer Support Division Director, T-Systems), Krégl Klementina (Strategic Planning and Operation Maganement CoE Lead, T-Systems), Domby Tímea (Digital Platform Tribe Tech Lead, Magyar Telekom), Zanin Éva (sokszínűségi és esélyegyenlőségi szakértő, Magyar Telekom) és Kalocsai Petra (Kickstart gyakornok) részvételével.
A beszélgetést kisebb csoportokban szakmai bemutatók követték: a középiskolás lányok megismerkedhettek a legmodernebb technológiákkal, a Telekom SNOC (Service and Network Operations Center) központjával, valamint az 5G hálózat, a data központ és az üzleti mesterséges intelligencia, Vanda működésével.
Kapcsolódó cikkek
- Megerősítették a Magyar Telekom BBB+ hitelminősítését stabil kilátással
- Fenntarthatóságban világelsők között a Magyar Telekom
- Ne vessz el a neten! Közösen kampányol a Da Vinci Media és a Telekom
- Szívdobbanás számláló: a dicsőség mellett 1 millió lájkot is hoz egy érem
- Újabb diáklányok kapnak támogatást, hogy akár programozók is lehessenek
- A Magyar Telekom 2021. második negyedéves eredményei
- A Telekom digitalizációs kampányait díjazta a legrangosabb nemzetközi PR-verseny
- Esélyegyenlőségi törekvéseiért elismerésben részesült a Magyar Telekom Csoport
- Elkészült a Magyar Telekom 2020-as Fenntarthatósági Jelentése
- Magyar siker a világ legnagyobb zsűrizett design versenyén
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.