Megérkezett Magyarország első digitális, zöld iránytűje
Találd meg, hol ihatsz a közelben fair-trade kávét, hol vásárolhatsz csomagolásmentesen, vagy éppen hol találod a legközelebbi ökotudatos kozmetikát! A népszerű Green Guide Budapest térkép az online térbe költözött és egy átfogó fenntarthatósági platformként született újjá. Az átalakuláshoz az E.ON Hungária Csoport több millió forintos támogatása adta meg a kezdő lépést, a felület közösségi finanszírozás, illetve egy elkötelezett önkéntes csapat segítségével valósulhatott meg.
Zöld térképből fenntarthatósági platform
A Green Guide Budapest projekt egy kétnyelvű zöld térképpel indult 2019-ben, amelyen a belváros parkjai, piacai, bolygóbarát vendéglátóhelyei és más fenntartható vállalkozásai, kezdeményezései jelentek meg, így összekötve a kisvállalkozásokat a tudatos városlakókkal, valamint a fővárosba látogatókkal. A projekt sikerén felbuzdulva a csapat elhatározta, hogy az online térben folytatja a pozitív szemléletformálást és egy átfogó fenntarthatósági platform kidolgozásába fog.
Ahogy a zöld út folytatódik...
2020 óta a csapat közösségi oldalain keresztül hasznos információk és gyakorlati tippek megosztásával segíti a városlakókat életmódjuk zöldítésében, melynek köszönhetően a Green Guide projektnek mára többezres követőbázisa alakult ki. 2021 tavaszán az E.ON is a kezdeményezésük mögé állt, így valósulhatott meg a projekt fejlesztése és a Green Guide idei célja, az online zöld iránytű.
”Napjaink egyik legizgalmasabb kérdése és egyben legnagyobb kihívása a fenntarthatóság, és az ehhez kapcsolódó ötletek, megoldások. Nemrég indult kampányunkban is erre hívjuk fel a figyelmet. Az E.ON Hungária Csoport stratégiájának fő pillérei közé tartozik a fenntarthatóság, ezt a mindennapi zöld tevékenységeink mellett a közösségépítő programok népszerűsítésével és felkarolásával is szeretnénk minél több emberhez eljuttatni. Ezért is álltunk a Green Guide csapata mellé. Hiszünk a közösség erejében, és úgy gondoljuk, akik a Green Guide Online felületet használják, már tettek is egy előremutató lépést a fenntartható jövőért, és minden egyes lépés közelebb visz minket ahhoz, hogy a gyermekeink számára is élhető bolygót teremtsünk” – mondta Károlyi Zsuzsanna, az E.ON márka- és marketingvezetője.
Green Guide Online: hiteles, hasznos, szerethető
Idén a Green Guide csapata független fenntarthatósági szakértők bevonásával kidolgozott egy kritériumrendszert a vállalkozások felméréséhez, ezzel is megalapozva, hogy a platform hiteles és objektív felületet adjon az oldalon szereplő vállalkozások tudatos törekvéseinek, illetve a fenntartható városi élet bemutatására.
A Green Guide Online célja, hogy hiánypótló módon összefogja a különböző piaci szektorok fenntartható vállalkozásait és a zöld kezdeményezéseket, valamint közérthető és szerethető módon, szűrt információkat közvetítve bemutassa a zöld trendeket, hogy a pozitív inspiráció még több emberhez jusson el, tudatos cselekvésre ösztönözve a városlakókat és a vállalkozásokat is.
A fenntarthatóbb mindennapokért épül
A mobilbarát weboldal egyik fő eleme egy térképes, kereshető szolgáltatói adatbázis, mely különböző szűrők és szempontok alapján segít fenntartható szolgáltatókat találni megannyi szektorban, Budapesten és vidéken egyaránt. A legelső vállalkozások már felkerültek, és a csapat várja a további jelentkezőket a folyamatosan bővülő adatbázisba!
De nem csak zöld helyeket és szolgáltatókat találunk az oldalon: a platformon helyet kapott a Green Guide korábbi blogjáról már ismert zöld magazin és egy eseménynaptár is, melyek mind a csapat fő misszióit, az edukáció, inspiráció és közösségépítés céljait szolgálják.
Kapcsolódj be!
Légy te is a változás része, és csatlakozz a bolygóbarátok közösségéhez! Regisztrálj az oldalra, mentsd el kedvenc tartalmaidat, és adj visszajelzést a vállalkozásoknak, hogy más is szívesen vásároljon tőlük! Ha pedig úgy érzed, vállalkozásodnak helye van a zöld szolgáltatók térképén, itt jelentkezhetsz!
A Green Guide új platformjáról és a csapat céljairól egy videó:
Kapcsolódó cikkek
- Már minden huszadik eladott autó elektromos vagy tölthető hibrid Magyarországon
- Egy magyar techcég megszűnteti a megújuló energiák időjárásfüggőségből fakadó kockázatát
- Konténerekbe zárják a napenergiát
- Fejlesztette áramhálózatát az E.ON Pécsen
- Idén is vidám hangulatban teltek a komplex intenzív terápiás nyári táborok Fóton
- 750 millió forintból fejleszti Zalaegerszeg áram- és gázhálózatát az E.ON
- Újabb lendületet kaphat a robbanásszerűen növekvő napelemes piac
- A jövő villamosenergia-hálózata épül az Észak-Dunántúlon
- E-autó töltés a kanapénkról, gombnyomásra
- Csaknem 4500 fészektartóval várja az E.ON a gólyákat
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.