A magyarok 4/5-e részesíti előnyben az online számlafizetést
A magyarok 83%-a szokott online számlát fizetni, a többségük valamennyi számláját online fizeti, de akadnak olyanok, akik megszokásból vagy a lehetőség hiánya miatt 1-1 számlát készpénzzel kénytelenek rendezni - derült ki az NHKV Zrt. által készített 660 főt bevonó online kutatásból. A többség előnyben részesíti az online számlafizetést, de az országos felmérésből az is kiderült, hogy a válaszadók 10%-a egyáltalán nem rendelkezik bankszámlával.
A 2021. novemberében végzett online felmérésben* arra kereste a választ az NHKV Zrt., hogy a fogyasztók mennyire részesítik előnyben az online számlafizetést és mi akadályozza a készpénzhez ragaszkodókat abban, hogy online rendezzék számláikat.
A magyarok 3/5-e csak online fizet
A felmérés eredményei alapján a válaszadók 61%-a minden számlát online fizet, a 32%-uk azokat a számlákat fizeti készpénzzel, ahol a szolgáltató nem tette eddig lehetővé az internetes verziót. Közel 89% fizeti az áram, az internet és a telefonszámlát online. 75% felett van a víz, csatorna, gáz és televízió, de már az 55%-uk a hulladékszámlát is online rendezi.
“A felmérés fontos visszajelzést ad a számunkra, hiszen a megváltozott fizetési szokásokat figyelembe véve, bő fél éve van lehetősége ügyfeleinknek, hogy online rendezzék hulladékszámlájukat. Már elértük a 100.000 online fizető felhasználót, de a kutatás eredményeit figyelembe véve bizakodunk, hogy ez a szám dinamikusan fog növekedni a jövőben” - mondta Vásárhelyi Tibor, az NHKV Zrt. vezérigazgatója.
TOP3 fizetési mód
Az online fizetési módok közötti preferencia is megoszlik, a legtöbben a bankkártyás fizetést (68%) alkalmazzák, ezt követi szorosan egymás mellett az internetbankon keresztüli és a szolgáltató saját applikációján keresztüli fizetés. Az iCsekk applikációt a válaszadók 21%-a jelölte megkedvelt fizetési módként.
A szokás az úr
A készpénzzel fizetők 24%-a bizalmatlan az online fizetéssel kapcsolatban, a 20%-uk megszokásból fizeti még mindig offline a havi csekkeket. A 10%-uk egyáltalán nem rendelkezik bankszámlával és a 9,5%-uk érzi azt, hogy bonyolult lenne átállnia az online számlafizetésre.
Az idősebb generáció is szeret online fizetni
Érdekesség, hogy a 60 év felettiek hasonlóan nagy arányban (80%) részesítik előnyben az online fizetést, mint a 20-30 évesek (90%). A 70 év felettieknél romlik ez az eredmény, az ő esetükben fele-fele arányban fizetik online vagy készpénzzel a számlákat.
Az NHKV Zrt. 2021. június 1-óta biztosítja ügyfelei számára, hogy bárki fizethesse hulladékszámláját online, amelyet a Díjnet rendszerén keresztül tehetnek meg, miután hozzárendelték saját profiljukhoz a szolgáltatót.
________________
* A felmérés 2021 novemberében készült online kérdőíves módszerrel. N=660. A felmérés nem reprezentatív.
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.