6260 virágot ültet a Vodafone a Föld napja alkalmából
A Föld Napja alkalmából összesen 6260 sárga és kék virágot ültetnek el a Vodafone dolgozói Kecskeméten. Az ukrán zászló színeit megidéző növényeket úgy helyezik el, hogy azok a béke jelét formálják meg. A vállalat ezzel is szeretné kifejezni szolidaritását a háborúban érintettek felé, egyúttal állásfoglalást tenni a béke és a környezetvédelem ügye mellett.
Az idei Föld napja alkalmából a Vodafone Magyarország dolgozói önkéntes munka keretében összesen 6260 nefelejcset és árvácskát ültetnek el Kecskeméten. A kék és sárga színű virágokat úgy fogják elültetni az önkéntesek, hogy azok a béke jelét formálják meg. A Vodafone a Föld napja alkalmából szervezett akciójával elkötelezettségét fejezi ki a fenntarthatóság és a békés együttélés mellett, és teszi le voksát egy élhető jövő mellett.
A Vodafone ukrán menekülteket segítő intézkedései
Az ukrajnai háború kirobbanása óta a Vodafone Alapítvány 55 millió forinttal támogatta a segélyszervezetek munkáját, továbbá az Ukrajnában tartózkodó ügyfelei számára díjmentessé tette a roamingot, továbbá a hívás- és SMS-forgalmat, csakúgy, mint a Magyarországról Ukrajnába indított hívásokat és SMS-eket. A határátkelőhelyekre, vasútállomásokra és menekültszállókra WiFi hotspotokat és telefontöltő-állomásokat telepített a vállalat, továbbá a legfontosabb csomópontokon ideiglenes Vodafone-standokat helyezett ki, ahol díjmentes SIM-kártyákat biztosít az ukrán menekültek részére.
A Vodafone zöld intézkedései
A Vodafone mind lokális, mind csoport szinten elkötelezett híve a fenntarthatóságnak és bolygónk védelmének. A Vodafone csoportszintű céljai között szerepel, hogy 2030-ra a vállalatcsoport teljes karbonlábnyomát nettó nullára csökkenti, és ezt 2040-ig a teljes beszállítói- és partnerhálózatra is kiterjeszti. A vállalat ennek érdekében 2020-ban jelentette be, hogy teljes európai működésének elektromosáram-ellátását 2021 júliusáig 100%-ban megújuló energiaforrásokból fogja fedezni – beleértve a mobil, illetve vezetékes hálózatok, az adatközpontok, a kiskereskedelmi egységek, valamint az irodák energiaigényét. Ezt a vállalást a Vodafone leányvállalatok közül Magyarország teljesítette elsőként: a magyarországi ügyfelek már 2020 októbere óta kizárólag szél- és vízenergián alapuló szolgáltatásokat élvezhetnek. Szintén a környezettudatosság jegyében tette elérhetővé a Vodafone Magyarország ügyfelei számára a környezetbarát e-SIM-et az azzal kompatibilis készülékek vásárlása esetén, a nem eSIM-kompatibilis készülékek esetében pedig 100%-ban újrahasznosított műanyagból előállított SIM-eket biztosít az ügyfeleknek. A Vodafone Magyarország 2021 szeptemberében környezetvédelmi stratégiájának részeként a több mint 400 autóból álló gépjárműflottáját elkezdte környezettudatos modellekre cserélni, ezzel tovább csökkentve környezeti lábnyomát.
Kapcsolódó cikkek
- Hogy érzi magát a Föld? – országos kreatív alkotói pályázat a Föld napja kapcsán
- Föld Napja az LG-vel
- A megnövekedett adatigényhez igazítja lakossági mobilinternet portfólióját a Vodafone
- Ismét lehet jelentkezni a Vodafone Alapítvány innovációs pályázatára
- Online útmutató, hogy jól segíthessünk
- Idősotthonoknak adományoz tableteket és okostelefonokat a Vodafone
- Idén is a legvonzóbb munkahelyek között a Vodafone
- Tudóspalánták éjszakája
- Újabb áttörés az 5G ipari felhasználásában
- A karanténidőszak alatti példamutató tevékenységéért ismerték el a Vodafone Magyarországot
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.