San Franciscoból érkezik a hetedik META-INF Atlassian Day sztárelőadója
Több mint 100, az Atlassian tudás legjavát bemutató, ingyenes videó készült az eddigi META-INF Atlassian Day eseményekről, amelynek idei kiadását – két év kényszerszünet és két online alkalom után – ismét személyes részvétellel rendezik meg. A tudásmegosztásról és networkingről szóló, a cloudra és annak használatára fókuszáló fórumra az Atlassian Global Head of Customer Success and Innovation guruja is személyesen látogat el.
Eddig közel másfélezren vettek részt a META-INF Atlassian Day hat eseményén úgy, hogy a legutóbbi két alkalom – a pandémia következtében – az online térben zajlott. A rendezvényekről összesen 101, tömény Atlassian tudással teli videó is készült. Ezt az ingyenesen elérhető és felhasználható tudástárat egészítik ki a 21 Magyar Atlassian Meetup anyagai, amelyekből hetvennél is több van.
„A META-INF Atlassian Day olyan emberek közösségi tudásmegosztásáról és networkingjéről szól, akiket ha nem is azonos, de elég hasonló világnézet köt össze elégedett Atlassian-felhasználókként” – fogalmaz Gáspár Attila, a META-INF társtulajdonos-társügyvezetője. Szerinte kevés olyan cég van, amelyet a hatékonyság-digitalizáció-agilitás-informatikai szolgáltatásmenedzsment szentnégyességből ne érintene legalább kettő, márpedig az Atlassian egyre dinamikusabban bővülő termékrepertoárral támogatja az ezeken a területeken megfogalmazódó célokat.
Nem meglepetés, hogy a két év online közvetítés után ismét természetes jelenléttel megrendezett META-INF Atlassian Day-en a szakmai feltöltődést a szokásosnak számító menü garantálja: a háromnapos eseményen lesznek képzések és esettanulmányok a zászlóshajónak számító Jira és Confluence használatáról, csapatmunkáról, projektmenedzsmentről, erőforrástervezésről szóló prezentációk és workshopok, és izgalmas előadások. Ezek közül is kiemelkedik Aditya Phadke: az Atlassian Global Head of Customer Success and Innovation pozíciót betöltő vezetője San Franciscoból repül Budapestre, hogy első kézből tájékoztassa a hallgatóságot az aktuális trendekről, főképp a szerverplatform megszűnésének témaköréről és a cloud fejlesztésekről.
Az idei rendezvénynek fő fókuszpontja ugyanis a felhő: a második nap ügyféloldali esettanulmányaiban egy autószektorbéli, egy félvezetőipari, valamint egy szoftvergyártói összefoglaló hangzik majd el a clouddal összefüggő tanulságokról, az előnyökről és a buktatókról. Az se csüggedjen, aki az on-premise-ben hisz: szokás szerint az esemény struktúrája most is lehetővé teszi, hogy mindenki az érdeklődési területéhez és az Atlassianos múltjához leginkább igazodó szinten kapcsolódjon be. Az első napot a szervezők a platformmal most ismerkedőknek ajánlják, valamint azoknak, akik eddig nem használtak az Atlassiant, de szeretnének gyakorlati tapasztalatra szert tenni. A második és a harmadik napon pedig mindenféle tudásszint megtalálja a számára legvonzóbb programelemeket. Szintén kötelező eleme a programnak a világ különböző országaiból érkező vendorok részvétele, hogy előadásokkal, workshopokkal és standokkal színesítsék a felhozatalt.
Kapcsolódó cikkek
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az AI a technológia jövője, a HONOR pedig úttörő benne
A technológia világában mostanában szinte minden a mesterséges intelligenciáról (AI) szól, a hírek egy része pedig riasztó jelleggel csapódik le: sokan munkák elvesztését, emberek által végzett szakmák megszűnését látják benne.
A világ egyik legjobb egyetemével kötött partnerséget a Budapesti Metropolitan Egyetem
A Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) első és egyetlen magyar egyetemként írt alá hosszú távú partnerségi megállapodást az Arizona State University-vel (ASU), amely a Center for World University Rankings 2023-2024 szerint a világ legjobb egyetemeinek 1%-ába tartozik. Ez a partnerség új lehetőségeket biztosít a METU-n tanuló magyar és külföldi hallgatók számára, és a magyar felsőoktatás nemzetközivé válásának következő lépcsőfoka lehet. A megállapodás alapján a METU jogosult használni a logója részeként a „powered by Arizona State University” megnevezést.
Ilyen volt a magyar rádiók zenei repertoárja 2023-ban
Összesen 103 év és kilenc hónapnyi adást sugároztak a magyarországi rádiók 2023. január 1-jétől december 31-ig – derült ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) legfrissebb kutatásából, amely a magyar rádiók 2023-as zenei repertoárját vizsgálta. A teljes kínálatban a legtöbbet játszott előadó Rúzsa Magdolna volt. Az énekesnőt több mint két és félszer annyiszor hallhattuk, mint a huszadik helyezett Azahriah-t. A tavalyi év legsikeresebb hazai slágere a ValMartól az Úristen, a külföldiek közül Miley Cyrus Flowers című dala volt.
Az akadálymentesség elengedhetetlen szempont az épületek tervezése során
Az akadálymentesség szempontjának egyre fontosabb szerepe van az építészetben, világszerte egyre több vállalat törekszik arra, hogy inkluzív környezetet alakítson ki. A Skanska a befogadás és a fenntarthatóság iránti elkötelezettségével összhangban szintén jelentős hangsúlyt fektet erre. A vállalat az átgondolt tervezés és megvalósítás érdekében együttműködik az Access4you-val azzal a céllal, hogy épületeiben a legmagasabb szintű access4you tanúsító védjegyet szerezze meg.
Szűkülő piacon bővül a Pepita.hu
A Pepita Group Zrt. hazai bruttó forgalma 30, külfölddel együtt 44 százalékos növekedést mutat az első negyedév eredményei alapján. Kinőtte magát: levetkőzte a csupán baba-mama jelleget, a hazai műszaki és elektronikai területen lévő erős piaci verseny ellenére is e termékkategóriákban Magyarországon 57 százalékos bruttó forgalomnövekedést ért el.