A DHL hozta el hazánkba is a száguldó cirkuszt
Tegnap elrajtolt a 2022-es Forma-1 Magyar Nagydíj hétvégéje a Hungaroringen. A Forma-1 globális partnereként hazánkba is a DHL hozta el a világ legnépszerűbb formaautó versenyszériáját. Az F1 szabályaival egyidőben a DHL is folyamatosan fejleszti fenntartható szállítási szolgáltatását.
A DHL 2004 óta hivatalos logisztikai partnerként, motorsport-logisztikai szakemberekből álló csapatával, szorosan működik együtt a Forma-1 vezetőségével és a csapatokkal a versenyhétvégék és a hivatalos tesztfutamok zökkenőmentes logisztikai támogatása érdekében. A világ vezető logisztikai vállalata nem csak az autókat és a csapatok felszereléseit szállítja a helyszínek között, hanem a közvetítéshez szükséges eszközöket, az autók abroncsait és üzemanyagát és a catering eszközök szállítását is szakemberei értő koordinációjának segítségével végzi.
A DHL számára a fenntarthatóság kulcsfontosságú, nincs ez másképp a Forma-1-el közös együttműködése során sem. A zöld logisztika terén szerzett széleskörű tapasztalatával a DHL mindig új utakat keres az F1 karbonlábnyomának és általános környezeti hatásának csökkentésére. A vállalat célja, hogy 2050-re elérje a zéró kibocsátást, ezzel teljesen karbonsemlegessé válva. Ehhez nagyban hozzájárul a bp-vel és Nesté-vel idén kötött fenntartható üzemanyagokra vonatkozó együttműködése. A két cég a következő öt évben több mint 800 millió liter fenntartható légiüzemanyagot (másnéven: sustainable aviation fuel [„SAF”]) biztosítanak a DHL Express számára.
A DHL szerepe nem áll meg a logisztikánál a Forma-1 életében, hiszen a világ minden szeglete között szeretné összekapcsolni az embereket. Az F1 a világ egyik legnagyobb szórakoztató platformja, és globális partnerként a DHL olyan lehetőségeket kínál a rajongóknak, hogy felejthetetlen pillanatokat élhessenek át a pályán és azon kívül is.
A Commentator's Challenge egyesíti a rajongókat a világ minden tájáról, olyan egyedülálló lehetőséget kínálva számukra, amely során kipróbálhatják magukat kommentátori székben ülve. A DHL az F1 Esports Series és a Formula 1 két legismertebb különdíjának – a DHL Fastest Lap Award-nak (a leggyorsabb körért járó díj) és a DHL Fastest Pit Stop Award-nak (a leggyorsabb boxkiállásért járó díj) – alapító partnere. A két díjat minden szezon végén a leggyorsabb köröket teljesítő pilóta és a bajnokság során a leggyorsabb boxkiállásokat végrehajtó csapat kapja meg.
A Forma-1 mellett a DHL biztosítja a Forma-2, Forma-3 és Forma-E sorozatok logisztikai megoldásait is. A rajongók interaktív térképen is követhetik a szállítás folyamatát, valamint számos izgalmas tartalmat találhatnak az inmotion.dhl/en/formula-1/logistics-hub oldalon.
Kapcsolódó cikkek
- Budapestre érkezik a Dachser új selyemútja
- A DHL Express élen jár a fenntarthatóság terén
- Folyamatos fejlődés útján a Trans-Sped
- Győrben nyitott új logisztikai központot a Raben
- A DHL Supply Chain 2022-ben ismét vezető besorolást kapott
- Növekvő energia ár – hogyan hat a logisztikai piacra?
- Felelősséggel lép a következő évtizedbe a Raben Group
- 5,4 billió dollárt is elérhetik idén a globális e-kereskedelemből származó bevételek
- Újabb németországi napi gyűjtőjáratot indított Magyarországról a Dachser
- Automatizálás a logisztikában – mit hozhat a jövő?
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.