Mit tegyünk, ha késik vagy törlik a járatunkat?
Ez a nyár robbanásszerűen indult, ami a repülőterek forgalmát illeti. A koronavírus-járvány után a légiforgalom dinamikus növekedése és ezzel együtt a korábban még nem tapasztalt, Európa-szerte megjelenő munkaerőhiány hatalmas kihívások elé állítja a földi kiszolgálásban dolgozókat. A COVID járvány miatt a légiforgalom drámaian visszaesett, amire a légitársaságok drasztikus létszámleépítésekkel reagáltak. Jelenleg a légiforgalom ismét a 2019-es számokat közelíti, ez pedig egyre nagyobb káoszt eredményez a csökkentett létszámmal üzemelő társaságoknál.
Hetek óta olvashatók hírek járattörlésekről vagy késéssel induló és érkező repülőjáratokról, illetve a földi kiszolgálás akadozásáról.
Budapesten a forgalmi csúcsok kezelése jelenthet kihívást, amikor rövid időn belül sok gép indul, illetve érkezik. Ez jellemzően a kora reggeli, a déli, illetve az esti/késő esti órákat jelenti.
Tekintettel arra, hogy a nemzetközi helyzet a budapesti repülőtér forgalmában és egyes utaskiszolgálási folyamatokban is érezteti már a hatását, a Budapest Airport az alábbi információkkal kíván segíteni utasainak:
Indulás a budapesti reptérről
A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren szerencsére nyugalom van, az indulás előtti várakozási idő a check-in pultoknál a korábbi helyzetnek megfelelő. Az utasbiztonsági ellenőrzés során a várakozási idő továbbra is maximum 10 perc, amely messze a legjobb más európai repülőterekkel összehasonlítva. Így aggodalomra semmi ok, továbbra is bátran repüljünk!
Biztosan érdemes repülni?
Ha esetleg azon gondolkodik, hogy esetleges járatkésés, - kimaradás, vagy -törlés miatt lemondaná a nyaralását, ne tegye! Csupán legyen felkészült és figyelje a friss híreket, a repülőterek és légitársaságok közösségi oldalait és érkezzen időben a repülőtérre, hogy elkerülje a felesleges káoszt és stresszt. Itthon szerencsére minden a legnagyobb rendben zajlik, nincs fennakadás. A repülőtér üzemeltetője rövid távú járatok esetén továbbra is 2 órával korábban javasolja a repülőtérre való kiérkezést. Az önkiszolgáló poggyászfeladók segítségével a repülőtéri sorban állás elkerülhető, amennyiben az adott járat esetében ez a szolgáltatás elérhető.
Mi a helyzet a járattörlésekkel és a késésekkel?
Jelenleg a járattörlések a budapesti repülőtér működését csak kis mértékben befolyásolják. Általánosságban elmondható, hogy heti szinten 10-15 járattörlés történik légitársaságoktól függetlenül a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren, ami nagyon alacsony a járatok teljes számához viszonyítva. A legtöbb esetben ez azért történik, mert más repülőtereken nem tudják kiszolgálni az adott járatot munkaerőhiány miatt, így a gép nem érkezik meg, vagy késve érkezik Budapestre.
Mit tehetünk, ha mégis törlik a járatunkat?
Az utasoknak érdemes folyamatosan figyelniük az adott légitársaság információit, ha esetleg járattörlésre kerül a sor, időben tudjanak átfoglalni másik járatra. Emellett a Budapest Airport honlapján is pontos információkat találhatunk a járatok várható indulásáról és érkezéséről, az esetleges késésekről vagy törlésekről. Ami nagyon fontos: az utasok a légitársaságokkal állnak szerződésben, ezért járattörlés és -késés esetén a légitársaságokkal kell felvenniük a kapcsolatot.
Kapcsolódó cikkek
- Így nézhet ki a tenger melletti légiközlekedés jövője
- Jön a Repülőtér éjszakája
- A Rolls-Royce és a Hyundai Motor Csoport tovább javítja a fejlett légiközlekedést
- Nemzetközi díjjal tüntették ki a HungaroControlt
- A Rolls-Royce új technológiával formálja a hibrid-elektromos repülést
- A legújabb fejlesztéseit mutatta be Madridban a HungaroControl
- A hazai mellett nemzetközi képzőbázisokkal bővül az Airwin
- Új környezetvédelmi programot indít az Air France
- Nyolcmillió forinttal segíti az ukrajnai menekülteket a HungaroControl
- A Siemens digitális ikrekkel nyúl a hidrogénhajtású repülők szárnya alá
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.