Csütörtökön indul az IT Realitás Mozgalom kérdőíve
Végre elmondhatják a véleményüket az informatikusok és a munkáltatók! Szeptember 1-jén, csütörtökön indul az IT Realitás Mozgalom részletes kérdőíve, amelynek kitöltői hozzájárulnak ahhoz, hogy igazán friss és valóban reális képet kapjunk Magyarország informatikus közösségéről.
Hazánkban egyre nagyobb a szakadék az informatikus munkaerő és a munkáltatók között. Emiatt az IT szektorban a szakemberek nagy része a külföldi piac felé fordult. Ezt a problémát szeretné megszüntetni a HR KOPÓ Tanácsadó Csoport által szervezett IT Realitás Mozgalom. A szervezők szeretnék hatékonyabbá tenni a magyarországi informatikus közösség megismerését, és megfelelő munkáltatói magatartáshoz hozzásegíteni a munkáltatókat.
A mozgalom szervezői a napokban véglegesítették a név nélkül kitölthető kérdőívet, amely szeptember 1-jétől lesz elérhető. A segítségével megkérdezik az informatikusokat és a munkáltatókat arról, hogy mit is szeretnének. A kitöltést nyereményjátékkal honorálják a szervezők, amely programhoz folyamatosan csatlakozhatnak a szponzorok termékek felajánlásával. A nyeremények sorsolására október végén kerül sor.
A kutatás célja egyrészt az informatikusok képzettségeinek, munkatapasztalatainak és egyéb, a munkavégzés szempontjából fontos jellegzetességeinek, a munkavégzési szokásainak, és a munkakeresésre vonatkozó preferenciáinak megismerése. Másrészt pedig a magyarországi munkáltatók lehetőségeinek és igényeinek megismerése az informatikus munkaerő foglalkoztatására vonatkozóan.
A felmérés adatait felhasználva készül a munkáltatók és a toborzók számára egy frissíthető online útmutató is, amely egyaránt hasznos a jó munkáltatói brand építéséhez és az informatikusok toborzásához.
A kutatás eredményét a Budapesten, 2022. november 10-én megrendezésre kerülő konferencián ismertetik a HR-szakemberek és a munkáltatók számára. Az IT Realitás Mozgalom részletei megtalálhatóak a www.hrkopo.hu/itrealitas oldalon.
Kapcsolódó cikkek
- Sok cég az IT költségek visszavágásával kezdte meg a spórolást
- Kidurranhat az IT lufi? Amerikában már elkezdődtek a leépítések…
- Csodálkozunk, hogy elmennek az informatikusok?
- Green Fox felmérés: a szoftverfejlesztők előtt kiemelkedő karrierlehetőségek állnak
- Tömegesen dolgoznának itthonról külföldre a magyar informatikusok
- Nők, akik megváltoztatták az informatikát
- A Nemzetközi Informatikai Diákolimpiáról is elhoztak két érmet a magyar diákok
- Magyar bootcamp tanítja programozni a régiót
- Mi kell ahhoz, hogy itthon maradjanak az IT-szakemberek?
- A jövő mérnökei versenyeztek a Széchenyi-egyetemen
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Prémium gaming élmény a felhasználóknak
A 48,9" hüvelykes (124,3 cm) Philips Evnia 49M2C8900L gaming monitor tele van erőteljes funkciókkal: QD-OLED panel, 32:9 SuperWide kijelző, 5120x1440 felbontás, 144 Hz, Ambiglow és DTS hangzás teszik a kiváló minőségű Evnia 8000 sorozat új tagját igazán figyelemfelkeltővé.
Buszos útdíjfizetés – az első időszak tanulságai
A legtöbb busz a legkevésbé szennyező kategóriába tartozik, a külföldi járművek az autópályákat használják, míg a hazai személyszállítók harmada inkább az olcsóbb útvonalakat választja és a legtöbb vállalkozás felismerte, hogy a használatarányos útdíjfizetés kényszerét minőségbiztosítási fejlesztésekre is lehet használni – ezek a legérdekesebb megállapítások az útdíjfizetés bevezetése óta eltelt időszakból.
Újfajta trendek az irodában
A pandémiát követő időszak jelentős változásokat hozott a vállalatok irodaterületekkel kapcsolatos felfogásában, nagy hangsúlyt helyezve a vállalati kultúra és a produktivitás erősítésére az irodai jelenléten keresztül. A hibrid munkamódok trendje, amely a COVID-19 világjárvány idején nyert lendületet, fokozatosan visszaszorulóban van. A vállalkozások egyre inkább felismerik az irodaterek értékét az együttműködés, a tudásmegosztás és a vállalati kultúra erősítésében.
Új elnökségi tagokat választott a Magyar Marketing Szövetség
A szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) május 15-én, a Haris Parkban szervezte tisztújító közgyűlését, amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak, amelyben továbbra is a hazai marketing és kommunikációs szakma meghatározó döntéshozói, illetve szereplői kaptak helyet.