Közösségi befektetéssel robban be Európába az egyedülálló magyar applikáció
Új fejezet nyílik a horgászoknak készített mobil applikáció, a Fishinda történetében, amelynek most bárki részese lehet. Az egyre népszerűbb, Kovács Attila és Pásztor Viktor alapítók által útjára indított alkalmazás komplex funkciókkal – köztük egyedülálló online piactérrel – töretlenül igyekszik kiszolgálni a 700 ezer hazai és több millió európai horgászt.
Hazai viszonylatban már minden harmadik horgász regisztrált az appba, de több ezren használják azt Szlovákiában, Romániában és Csehországban is. Az, hogy 250.000 felhasználó szavazott bizalmat az alkalmazásnak nem meglepő, hiszen a Fishinda számos olyan egyedi funkcióval bír, amely teljesebbé teszi a horgászat élményét. Legyen szó a fogások rögzítéséről, a horgászvizekről való tájékozódásról, napijegy vagy felszerelés vásárlásáról itt mindent egy helyen találnak meg a horgászat szerelmesei.
Bár a Fishinda felhasználói bázisa stabil, egyre növekvő közösség, az alapítók nem állnak meg az országhatáron belül. Azon dolgoznak, hogy a Fishinda egész Európát meghatározó piaci szereplő legyen. Az új fejlesztések, funkciók és a design megújítására közösségi finanszírozással igyekeznek előteremteni a szükséges pénzforrását. Így a Tőkeportálon keresztül most bárki tulajdonrészese lehet a vállalkozásnak, amelynek pre money cégértéke (a külső tőkebefektetés előtti becsült értéke) 1,2 milliárd forint. Az alapítók szerint 100–200 millió forint közösségi befektetéssel a következő két-három évben be lehet törni a nemzetközi piacra is.
„Azért választottuk a közösségi finanszírozást, mert maga az applikáció is erre, a horgászközösségre épül. Eddig is rengeteg hasznos párbeszédünk volt a felhasználóinkkal, így számunkra a közösségi forma a hiteles út. Aki befektet nem csak pénzt tesz bele, hanem az ötleteivel is hozzájárulhat, illetve beleszólást kap a cég ügyeibe. A közösségi befektetés nem újdonság, nyugaton már legalább 15 éve létező és megszokott befektetési forma. A befektetők így részvényesekké válnak, osztalék formájában részesülnek a vállalat későbbi nyereségéből, ahogy a cég eladása esetén – a tulajdonrészük arányában – a vételárból.
Büszkék vagyunk rá, hogy Kelet-Európa és Magyarország egyik legnagyobb horgászfelszerelés gyártója és forgalmazója, az Energofish Kft. máris vezető befektetője lett közösségi kampányunknak. A tulajdonrészesi lehetőség most mindenki számára nyitott. A támogatók már 50.000 Ft befektetéssel részvényessé válhatnak.” – hangsúlyozza Kovács Attila, a Fishinda egyik alapítója.
A beérkező közösségi összeg 45%-át üzletfejlesztésre, a felhasználói kör bővítésére és lokalizációs megoldásokra fordítanák, míg 35% a platformok fejlesztésére, bővítésére fordítódna. A fennmaradó 20%-ból a csapatot bővítenék sales és marketing területen, tovább korszerűsítve az üzleti folyamatokat.
„A horgászok első számú appjává szeretnénk válni szerte Európában, hozzákapcsolva a legnagyobb online horgász piacteret. A jövedelmező működésen túl szemléletformáló szerepünket is szeretnénk hangsúlyossá tenni, amellyel a természetvédelmet támogatjuk. Mindent megteszünk azért, hogy a Fishinda a kontinens vezető horgászappja legyen és nagy külföldi márkák versenyezzenek azért, hogy a sikerünk részesei lehessenek” – mondta Pásztor Viktor a Fishinda társalapítója.
A közösségi befektetés kampányvideója:
Kapcsolódó cikkek
- Több mint 15 ezren töltötték már le a Kerékpárosbarát alkalmazást
- Új magyar webalkalmazás segít összehozni a cégeket és a szabadúszókat
- Vb 2022: így készülnek a magyarok
- Közeleg a halloween – 5 app, hogy ne legyen félelmetes a rémisztő szezon
- Mostantól a Huawei okosórái is kompatibilisek a Strava alkalmazással
- Így parkolhat 150 helyen 1000 munkavállaló
- Iskolakezdés okosan
- Bringásoknak segít a Kerékpárosbarát applikáció
- Új applikáció reformálná meg az önkéntességet
- Emlékérmet vehette át a Parlamentben a Vodafone Magyarország Alapítvány