A magyar startup ökoszisztéma 2022-es legjeivel indul az új év
2023-ban folytatódik a hazai közösségi finanszírozás legfontosabb eseménysorozata, január 12-én ismét átadják az elmúlt év startup legjeinek járó díjakat. A Tőkeportál minden év végén teret ad a startup ökoszisztéma követőinek, akik szavazással dönthetik el, kik voltak 2022 legjobbjai a kijelölt kategóriákban. A Startup Utószilveszteren az elmúlt év legjobb startupját, befektetőjét, kampánygazdáját keresik.
2023. január 12-én ünnepélyes keretek között rendezik meg a Startup Utószilvesztert, ahol a magyar startup ökoszisztéma által legjobbnak ítélt projektjeit és kampánygazdáit díjazzák. A voksolók az „Év Startup-befektetője”, az „Év Startupja” és az „Év Kampánygazdája” kategóriában adhatják le szavazataikat 2023. január 9. éjfélig. Az esemény rendezője immár hagyományosan a Tőkeportál, az első hazai befektetéscélú közösségi finanszírozási platform szolgáltatója. A 2023-as esemény egy különleges kooperáció jegyében valósul meg: a Tőkeportál a Brancs közösségi finaszírozási piactérrel együttműködésben rendezi meg a Startup Utószilvesztert. A Brancs a termékcélú közösségi finanszírozást nyújt, ahol az ország legfrissebb innovációit közösségi finanszírozással valósítják meg. Az évzáró és évindító eseményt az A38 Hajón rendezik meg, ahol a résztvevők első kézből ismerhetik meg a tavalyi év legnívósabb startup innovációit és előadóit.
A tavalyi, 2021-es „Év Startup-befektetője” díjat a szavazatok alapján másodszor is Balogh Péter nyerte meg, a Cápák közöttből is ismert, korábban az NNG-ből exitált népszerű angyalbefektető. Az „Év Startupja” pedig a digitális faktoring és kkv finanszírozás szolgáltatással foglalkozó Péntech Solutions lett, a hazai fintech ökoszisztéma aktív résztvevője. A projektet a Magyar Fintech Szövetség alapító tagja, Dr. Réti Bálint képviselte.
A Tőkeportál az első hazai befektetéscélú közösségi finanszírozási platform szolgáltatója. A közösségi finanszírozás online tőkebevonást jelent, amelynek révén a professzionális, intézményi befektetőkön kívül lakossági befektetők kis összegekkel is invesztálhatnak a platformon kampányt indító vállalkozásokba. A felhasználók számára egyszerűen átlátható, előzetes azonosítást igénylő, a nemzetközi és hazai jogszabályok, valamint az évek óta jelentős fejlődést mutató nemzetközi példák legjobb gyakorlata szerint működő platformon kis- és kezdővállalkozások, startupok indíthatnak tőke- vagy támogatásgyűjtő kampányokat. Az eddigi sikeres kampányok 15-100 millió Ft tőkét tudtak bevonni ezen a módon. A startup befektetések különösen kockázatos befektetési eszköznek számítanak a korai fázisban lévő vállalkozások üzleti modelljének és belső folyamatainak kiforratlansága miatt.
A Tőkeportál missziója egy olyan piactér építése, ahol a kínálati oldalon a tőkét kereső kezdő, kis- és középvállalkozások állnak, a keresleti oldalon pedig a befektetők és a háztartások, akik megtakarításaik egy részét helyi induló vállalkozásokba fektetik, így vállalva szerepet a hazai gazdaság fejlődésében.
Fotók: Tőkeportál / Lakos Máté
Kapcsolódó cikkek
- 500 millió eurós tőkealap segít a klímavédelemmel és ipari technológiával foglalkozó startupoknak
- Magyar start-up lett második a 2022-es InnoStars Awards versenyen
- Befektető nélkül is lehet sikeres egy startup?
- A hazai startupok ESG-felkészítésének nyitánya volt az idei Regional Startup and Innovation Day
- Új startup a siker kapujában
- Külföldi piacszerzésben is segíti a hazai startupokat a Microsoft
- Százmilliós befektetést kaphat a RECASH
- Mi kell egy jó startup rendezvényhez?
- A hazai kreatív ipari startupok számára hirdet versenyt a Tech In The City
- A magyar Orca Aerospace bejutott a Startup Világbajnokság döntőjébe
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.