Új rekordok a hazai taxipiacon – vége a home office-nak?
A Covid-járvány után ismét fellendülő idegenforgalomnak, a sporteseményeknek, koncerteknek, az újra kinyitó szórakozóhelyeknek, a home office visszaszorulásának és a vidéki terjeszkedésnek köszönhetően látványosan megugró, több területen új rekordot jelentő teljesítménnyel zárta az elmúlt évet a Főtaxi. A társaság az idén további vidéki városokban jelenik meg és folytatja flottabővítését is, kulcsszerepet szánva az elektromos autóknak.
A társaságnak dolgozó sofőrök által teljesített fuvarok száma az egyharmadával növekedett 2022-ben az egy évvel korábbihoz képest, a flotta autói pedig így összesen közel 36 millió kilométert tettek meg. „E növekedésben kulcsszerepet játszott a Budapest Airporttal, a Sziget Fesztivállal és a Formula-1 Magyar Nagydíjjal megvalósított sikeres együttműködés, de ott voltak a főtaxis autók az összes népszerű fővárosi koncert- és partihelyszínen is. A megnövekedett forgalmat mintegy 1500 taxi szolgálta ki – ezen belül a közel félezer kocsit számláló környezetkímélő flottából 170 tisztán elektromos meghajtású autó” – kommentálta a tavalyi eredményeket Reich Ádám, a Főtaxi vezérigazgatója.
Egymillió utas Ferihegyről, lecsengőben a home office
A járványidőszak lecsengésével újra visszatértek a turisták és megint népszerű desztinációvá vált Budapest, így tavaly a főtaxis flotta teljes futásteljesítményének közel egyharmada kapcsolódott a reptéri forgalomhoz. A ferihegyi fuvarok száma több mint a kétszeresére ugrott 2021-hez képest, a repülőtérről szállított utasok száma pedig tavaly meghaladta az egymillió főt.
Tavaly közel minden 10. utazást a céges partnerek megrendelései alapján teljesített a Főtaxi. A vállalati fuvarok száma új rekordot döntve felülmúlta a 2019-es csúcsot is, 2021-hez viszonyítva pedig 33%-os bővülés következett be. „Ezt a növekedést a tapasztalataink szerint alapvetően az magyarázza, hogy számottevően csökkent a vállalatoknál a home office-ban tölthető napok száma, az irodai munkavégzés mellett pedig gyakoribbá váltak a személyes találkozók is” – mondta Reich Ádám.
Ha esik, ha fúj
A taxisok számára a legerősebb időszaknak a péntek és a szombat éjszakák, valamint az esős napok számítanak. „Újra életre kelt a budapesti éjszaka, ennek köszönhetően a kollégák által lebonyolított éjszakai fuvarok száma tavaly 44%-kal nőtt az egy évvel korábbihoz képest” – mondta a vezérigazgató.
Ami az év hónapjait illeti, a vásárlások és a céges rendezvények, valamint a szilveszter miatt a december, a reptéri viszonylatban pedig a szeptember hozott kiemelkedő eredményt 2022-ben. Utóbbi magyarázata az, hogy az első őszi hónapban még az üdülni, bulizni vágyók is utaznak, de már beindulnak az üzleti utak is.
Hódítanak a digitális csatornák
Az utasok körében egyre népszerűbb a digitális csatornákon (mobiltelefonos alkalmazás, robotdiszpécser) keresztül történő taxirendelés, ezek száma meghaladta az egymilliót, ami közel 60%-os növekedést jelent 2021-hez képest. Az applikáción rendelt fuvarok száma 32%-kal növekedve rekordot döntött, felülmúlva az „utolsó békeévnek” számító 2019-es szintet is. Az alkalmazás azért is hasznos, mert lehetőséget biztosít az elektromos autóval való utazás, vagy a kisállat szállításának kiválasztására. Az éves eredmények tekintetében a 2021-ben, a hazai taxitársaságok között elsőként bevezetett robotdiszpécser sem maradt le, hiszen közel megháromszorozta a felvett fuvarok számát.
Folytatódik a vidéki terjeszkedés
„Célunk, hogy 2023-ban is megőrizzük piacvezető szerepünket, ezért folytatjuk a vidéki terjeszkedést és folyamatosan fejlesztjük digitális szolgáltatásinkat is. Szintén tovább növeljük elektromos autóink számát, hiszen a 2019-ben elindított Zöldút Program az egyik szívügyünk. Bízom benne, hogy ismét egy rendezvényekben gazdag év vár ránk, és a Főtaxi 2023-ban is minél több utas gyors hazajutásában tud majd segíteni. Jó úton járunk ennek megvalósításában, hiszen az idén eddig már további közel 100 új sofőr csatlakozott hozzánk, ami lehetővé teszi a várakozási idő további csökkenését” – fogalmazott a Főtaxi vezérigazgatója.
Kapcsolódó cikkek
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.