Előnyszerzés 2023-ban: Hogyan tudjuk elérni és befolyásolni a közönséget

forrás: Prím Online, 2023. március 6. 13:11

A kommunikáció egy folyamatosan változó tudomány, amelyet a társadalom és a technológia egyaránt befolyásol. A vállalkozásoknak élen kell járniuk azokban a változásokban, amelyek meghatározzák, hogy el tudják-e érni, be tudják-e vonni a közönséget világszerte, és meg tudják-e őket hallgatni, ha sikeresek akarnak lenni ebben a gyorsan változó világban.

 

1. Kapcsolatteremtés a szegmentált közönséggel

 

A közönség továbbra is fragmentált és szeparált, ezzel még nehezebbé válik az elérésük, hiszen információforrásaik nagyon változatosak. A közösségi média csatornáin és hírgyűjtő oldalakon is nagy valószínűséggel találkoznak olyan tartalommal ami érdekli őket. Egyszerű, mindenkire egyformán kiterjedő demográfiai adatok már nem elegendőek: a márkáknak speciális adatokat kell összegyűjteniük, hogy személyre szabhassák megközelítésüket, és olyan vonzó és megosztható tartalmakat hozzanak létre, amelyek megfelelnek közönségük motivációinak és érdeklődésének.

 

Az egyre inkább szegmentált közönség elérése komoly kihívásokat okozhat napjainkban, mivel információforrásaik nagyon sokfélék. Mára már általánossá vált, hogy még a közösségi médián vagy a híraggregátorokon keresztül is találkozunk a minket érdeklő tartalmakkal, ami miatt az egyszerű "gyűjtő" demográfiai adatok és feltételezések többé nem elegendőek; a márkáknak pontosabb adatokat kell felhasználniuk, hogy testre szabhassák a közönségük megközelítését, valamint, hogy azok érdeklődési körének megfelelő, vonzó és megosztható tartalmakat hozzanak létre.

 

 

2. A digitális hiper-csatorna

 

A technológiai és kulturális trendek gyors változása hihetetlenül megnehezítette a hosszútávú tervezést. Ahhoz, hogy az alkotók lépést tudjanak tartani ebben a felgyorsult világban, nélkülözhetetlen lett az olyat tartalmak gyártása, melyekkel tudják, hogy biztosan elérik közönségüket ahelyett, hogy éppen a napi trendnek akarnának megfelelni.  Hasonlóképpen, a PR-nek, kommunikációs tájékoztatásnak és tartalomgyártásnak olyan ötletekre kell összpontosítaniuk napjainkban, amelyekkel az emberek kapcsolódni tudnak, de fel kell készülniük arra is, hogy a változó trendeknek és közhangulatnak megfelelően gyorsan változzanak, ha szükséges.

 

3. A belső kommunikáció kiegyenlítése

 

A pandémia örökre megváltoztatta a munkakapcsolatokat. A munkavállalókat sokkal inkább a körülmények, juttatások, képzések motiválják, mint a  pénz. Ez a változás jelentős felelősséget helyezett a belső kommunikációra, valamint a HR csapatokra, hiszen generációkon átívelő igényekhez kell alkalmazkodniuk. 

 

4. A mesterséges intelligencia evolúciója

 

A mesterséges intelligencia (AI) éveken keresztül csak kis szerepet játszott a PR eszköztárában, például az egyre intuitívabb keresőmotorokkal és nyelvhelyességi programokkal. Az elmúlt évben azonbanolyan mesterséges intelligencia-alapú írást segítő eszközökkel és képalkalmazásokkal bővült az AI repertoárja, mint a ChatGPT és a Midjourney. Ez azonban még a későbbiekbenis fejlődni fog, így hát az igazi kihívás az, hogy megértsük milyen szerepet töltenek be ezek az eszközök a szervezeten belül. A szakmában dolgozók képzése e témában elengedhetetlen annak érdekében, hogy tisztában legyenek ezen eszközök hasznosításával és esetleges buktatóival (mint például a plágium vagy a szerzői jogok).

 

5. A következmények világa

 

A fogyasztók éberek a hamis célmeghatározási taktikákra, már távolról is kiszúrják a márkák mondvacsinált céljait   és nem félnek ezt ki is mondani! A szervezeteknek nem szavakkal, hanem tettekkel kell demonstrálniuk a céljukat.

Kulcsszavak: kommunikáció

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Megváltás lehetne, a bankok mégis hadilábon állnak a mesterséges intelligenciával

A bankok mindössze 6%-a készített ütemtervet a mesterséges intelligencia tömeges méretű kiaknázására. Míg a banki alkalmazottak tárt karokkal fogadják az MI beépítését, a bankok nehezen integrálják azt.

2024. május 5. 14:17

K&H: Kate tiszta nyereség

Tavasztól a kis- és középvállalkozásokat is segíti Kate, a K&H digitális pénzügyi asszisztense. A mesterséges intelligencia-alapú megoldás egyetlenként az országban hangalapú utasításokat is megért és végrehajt, egyben felveszi a versenyt a legfejlett technológiákkal.   

2024. május 5. 11:59

Nagy a magyar cégek lemaradása a kisgyermekes anyák foglalkoztatásában

A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) adatai szerint az országban körülbelül 300 ezer főnyi potenciális munkaerő áll rendelkezésre, bár ez a szám régiónként változó. A jelenlegi gazdasági helyzetben kiemelt szükség van a kisgyermeket nevelő anyák munkaerőpiaci reintegrálásának fokozott támogatására. 

2024. május 5. 10:24

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55