Nőnapi pólókollekcióval készült a Telekom
Példaértékű fiatal tehetségek bemutatásával és Daubner Anna hazai tervezővel közös, egyedi pólókollekcióval készült a Telekom az idei nőnapra. A vállalat célja a kezdeményezéssel, hogy bátorítást, megerősítést adjon a fiatal nőknek álmaik, céljaik megvalósításában.
Kutatások igazolják, hogy a példaképek azon túl, hogy hozzájárulhatnak az általuk képviselt szakmák társadalmi nemi szakadékainak áthidalásához és csökkenthetik a különféle, szakmájukkal kapcsolatos sztereotípiákat, alapvető hatással lehetnek környezetük és a fiatalabb generáció önbizalmára és szakmai életútjára is. Különösen igaz ez a STEM területen dolgozó nőkre, ahol a jó példák bemutatása elősegítheti a pályaválasztás előtt álló fiatal nők döntését, hogy kutatói, tudományos, műszaki pályára lépnek vagy sem. Az Eurostat 2021-es adatai szerint Magyarországon mindössze 33 százalék a tudományos, technológiai (STEM) területen dolgozó nők aránya. Ezt felismerve, a Telekom szándéka, hogy fiatal, tehetséges példaképekkel és megerősítő, bíztató üzenetekkel támogassa a pályakezdőket az előrelépésben. A Telekom BrandShopja március 8-án, nőnapon egy új, különleges női pólókollekcióval egészül ki.
Az vagy, amit megálmodsz
A Telekom Daubner Anna tervezőt kérte fel arra, hogy közösen alkossanak meg egy női pólókollekciót, amely azt az üzenetet közvetíti a fiatalok számára, hogy éljenek bátran lehetőségeikkel, merjenek kísérletezni és tenni álmaik megvalósítása érdekében. A pólók két design-nal: „ Hív a lehetőség, felveszed?” és „ Az vagy, amit megálmodsz” felirattal készült a fiatal tervező műhelyében. Az együttműködés kapcsán Daubner Anna kiemelte: „Az „Az vagy, amit megálmodsz” szlogenű póló motívumai (a balettcipő, könyv, űrhajó, sztetoszkóp, kontroller) azt próbálják megjeleníteni, hogy mindegy, hogy mi szeretnél lenni, az a lényeg, hogy ez megtörténhessen. A pólókon megjelenő szlogenek jól működnek, ha tudod, hogy az utadon haladsz, de akkor is, ha (még) nem érzed ott magad, ahol szeretnél lenni. Azzal, hogy hordod, közelebb hozza a céljaidat, hiszen „magadra veszed” azt, ami felé el szeretnél indulni.”
A Telekom a pólók megvásárlásából befolyt összeggel a Nők a Tudományért Egyesület Lányok Napja kezdeményezését támogatja, mely a műszaki, tudományos pálya iránt érdeklődő fiatal lányok számára kínál iránymutatást. „Az Annával való kollaborációnk fő ösztönzője a mentorálás és a példamutatás iránti elköteleződésünk. Folytatva a tavaly a POKET zsebkönyvekkel indult mozgalmunkat – amelynek keretében Üzeneted érkezett címmel jelent meg kötet 32 ismert, tapasztalt, sikeres nő tanácsaival – arra bátorítjuk a fiatal tehetségeket, hogy merjenek álmodni, tenni a céljaikért. A BrandShopunkba frissen bekerült pólókon ezt az üzenetet tesszük megfoghatóvá, láthatóvá olyan módon, ami a fiatalok számára is elérhető és értékkel bír.” – mondta Friedl Zsuzsanna, a Telekom Chief People Officere.
Szigeti Fanni, a Nők a Tudományban Egyesület ügyvezetője kiemelte: „Számos akadály gördül a lányok elé a pályaválasztáskor, az egyik, hogy hiányoznak a női példaképek. Azok a szerepmodellek, akik utat mutathatnak, megoszthatják a tapasztalataikat, bátoríthatják a lányokat. Ha lehet tanácsolni valamit ennek a generációnak, akkor azt mondanám, hogy próbálják megtalálni a saját – nem a környezet és a sztereotípiák által befolyásolt –, valós érdeklődésüket, éljenek a lehetőségekkel és keressék azokat a példaképeket, akik inspirálják őket. A NaTE-nál azon dolgozunk, hogy mindehhez eszközöket adjunk a lányok kezébe.”
A fiatal nőket támogató kampány mellé tíz hazai tehetséges fiatal csatlakozott nagykövetként – Nyáry Luca író, modell, Molnár Viola Anna, az Elle vezető szerkesztője, Tassonyi Csenge a Briefly társalapítója, Mitter Anna Róza a Mittersisters alapítója, Dr. Farkas Alexandra kutató, tudományos újságíró, Petik Panna, az FTC-Telekom Waterpolo női vízilabdázója, Szigeti Fanni, a NaTE ügyvezetője, Prikrill Odett, a Magyar Telekom Java fejlesztő munkatársa, Eke Angéla színésznő, valamint Daubner Anna, a kollekció tervezője. A nagykövetek saját social felületeiken betekintést adnak abba is, milyen út, milyen felismerések, döntések és lépések vezettek sikereikhez.
Fotók: Sutus Fanni
Kapcsolódó cikkek
- Hát persze hogy dráma!
- Indul a Telekom Spots: friss, áramvonalas, naprakész programajánló oldal a Telekomtól
- Átszervezi IT és telekommunikációs szolgáltatásait a Telekom
- Három országban, egyszerre három LAN e-sport verseny zajlott le sikeresen
- Szövetségben a hazai oktatástechnológiai cégek
- Különleges helyszínen adott tanácsot a Telekom
- Ötödször várják a középiskolás lányokat a Smartiz programra
- A Telekomnál mától elérhetők az Apple új készülékei
- A Telekom újragondolta mobil díjcsomagjait
- Új innováció a podcast-piacon
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.